Η Ferrari παρουσίασε τον Οκτώβριο του 2024 το F80, το ακριβότερο αυτοκίνητο παραγωγής στην ιστορία της, με τιμή 3,7 εκατ. δολάρια. Ωστόσο, αυτό το hypercar δεν είναι διαθέσιμο προς πώληση στο ευρύ κοινό.
Η παραγωγή του περιορίζεται σε 799 μονάδες, οι οποίες έχουν ήδη δεσμευτεί για τους κορυφαίους πελάτες της Ferrari. Ένας από αυτούς, ο Λικ Πουαριέ, επιχειρηματίας από το Μόντρεαλ, δηλώνει «τυχερός» που κατάφερε να αποκτήσει ακόμα ένα μοντέλο, προσθέτοντας το στην ιδιωτική συλλογή του με 42 Ferrari.
Η Ferrari ως brand πολυτελείας – Γιατί η ζήτηση ξεπερνά την προσφορά
Για να αποκτήσει κάποιος ένα hypercar της Ferrari, τα χρήματα δεν αρκούν. Απαιτείται σχέση χρόνων με την εταιρεία, με ιστορικό αγορών και συμμετοχή σε εκδηλώσεις της.
Watch the moment the 1964 Ferrari 250 LM by Scaglietti, outright winner of Le Mans in 1965, sells for €34,880,000 EUR ($36,344,960 USD) at RM Sotheby’s Paris sale. https://t.co/80Y14Ia627 pic.twitter.com/DgNk0GKbX6
— RM Sotheby’s (@rmsothebys) February 5, 2025
Αυτή η τεχνητή σπανιότητα έχει μετατρέψει τη Ferrari σε έναν από τους πιο ισχυρούς παίκτες της παγκόσμιας αγοράς πολυτελείας, σύμφωνα με το finews.
Η στρατηγική αυτή έχει εκτοξεύσει τη χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας, που πλέον ανέρχεται σε 90 δισ. δολάρια, καθιστώντας τη την πιο πολύτιμη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης.
Η Ferrari συγκρίνεται με brands όπως η Hermès
Όπως η Tesla κατάφερε να παρουσιάζεται ως εταιρεία τεχνολογίας, έτσι και η Ferrari έχει διαφοροποιηθεί από την υπόλοιπη αυτοκινητοβιομηχανία.
«Δεν είμαστε μια αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε χαρακτηριστικά ο CEO της Ferrari, Μπενεντέτο Βίνια, στη Wall Street Journal. «Είμαστε μια εταιρεία πολυτελείας που επίσης φτιάχνει αυτοκίνητα».
“We don’t sell a car, we sell a dream”
Here’s an incredible clip of $RACE‘s former Chairman Luca Cordero di Montezemolo delivering a speech on the key elements of Ferrari’s success.
Luca started his journey within Ferrari back in 1973 as the personal assistent of Enzo Ferrari… pic.twitter.com/neqXI0dUNu
— Quartr (@Quartr_App) July 21, 2024
Η στρατηγική της θυμίζει αυτή της Hermès, που διατηρεί περιορισμένη την προσφορά της περιζήτητης τσάντας Birkin, δημιουργώντας μεγάλες λίστες αναμονής και μια δυναμική αγορά μεταπώλησης.
Αντίστοιχα, η Ferrari επιλέγει προσεκτικά τους πελάτες της, επιτρέποντάς τους να αγοράσουν σπάνιες εκδόσεις μόνο αφού αποκτήσουν πολλαπλά μοντέλα παραγωγής.
Ο «κανόνας» του Έντζο Φεράρι και η στρατηγική των συλλεκτικών μοντέλων
Η Ferrari παραμένει πιστή στη φιλοσοφία του ιδρυτή της, Έντζο Φεράρι, ο οποίος έλεγε: «Η Ferrari θα παραδίδει πάντα ένα αυτοκίνητο λιγότερο από όσα απαιτεί η αγορά».
Τα συλλεκτικά hypercars, όπως τα Icona, LaFerrari και F80, αποτελούν μόλις το 7% των συνολικών πωλήσεων, αλλά δημιουργούν τεράστια ζήτηση για ολόκληρη την γκάμα της εταιρείας.
Οι συλλέκτες που επιθυμούν να αποκτήσουν ένα τέτοιο hypercar, συχνά αγοράζουν έως και 10 νέα μοντέλα πριν αποκτήσουν πρόσβαση σε μια αποκλειστική έκδοση.
Since its IPO in 2015, Ferrari’s market cap has increased ~10x to $90B+ per WSJ:
◽It is now the most valuable automaker in Europe.
◽In 2024, it only sold 13,752 vehicles for $6.7B (average of ~$490k a car).
◽CEO Benedetto Vigna says Ferrari is “not an automotive company”,… pic.twitter.com/o0wAkz6HAX
— Trung Phan (@TrungTPhan) February 24, 2025
Πώς η Ferrari επιλέγει τους πελάτες της – Ο ρόλος του αλγορίθμου
Η ιεράρχηση των πελατών δεν γίνεται πλέον από τις αντιπροσωπείες, αλλά από την κεντρική διοίκηση στο Μαρανέλο.
Η επιλογή βασίζεται σε έναν αλγόριθμο, που λαμβάνει υπόψη:
– Τον αριθμό των Ferrari που διαθέτει κάποιος στη συλλογή του
– Τις πρόσφατες αγορές του
– Τη συμμετοχή του σε εκδηλώσεις της Ferrari
– Την εμπλοκή του στο αγωνιστικό πρόγραμμα της εταιρείας
Η Ferrari και η κληρονομιά των ιδρυτών της
Η στρατηγική αυτή έχει ενισχύσει τη χρηματιστηριακή αξία της Ferrari, αποφέροντας τεράστια κέρδη στην οικογένεια του Έντζο Φεράρι και στην οικογένεια Ανιέλι, που διατηρούν μεγάλο ποσοστό μετοχών της εταιρείας μέσω της Fiat.
Με τη διατήρηση της αποκλειστικότητας και της σπανιότητας, η Ferrari εξασφαλίζει διαχρονικά υψηλή ζήτηση, επιτρέποντάς της να ξεχωρίζει στην αγορά της πολυτέλειας και να παραμένει η πιο εμβληματική αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.
Διαβάστε ακόμη
Πόσο επηρεάζουν την κρουαζιέρα οι σεισμοί στη Σαντορίνη
Κομισιόν: Την Τρίτη η επιστολή προς τα κράτη μέλη για το σχέδιο εξοπλισμού της Ευρώπης
Γιατί τα αεροπορικά εισιτήρια θα συνεχίσουν να αυξάνονται και το 2025 (πίνακας)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.