Η Ferrari παρουσίασε τον Οκτώβριο του 2024 το F80, το ακριβότερο αυτοκίνητο παραγωγής στην ιστορία της, με τιμή 3,7 εκατ. δολάρια. Ωστόσο, αυτό το hypercar δεν είναι διαθέσιμο προς πώληση στο ευρύ κοινό.

Η παραγωγή του περιορίζεται σε 799 μονάδες, οι οποίες έχουν ήδη δεσμευτεί για τους κορυφαίους πελάτες της Ferrari. Ένας από αυτούς, ο Λικ Πουαριέ, επιχειρηματίας από το Μόντρεαλ, δηλώνει «τυχερός» που κατάφερε να αποκτήσει ακόμα ένα μοντέλο, προσθέτοντας το στην ιδιωτική συλλογή του με 42 Ferrari.

Η Ferrari ως brand πολυτελείας – Γιατί η ζήτηση ξεπερνά την προσφορά

Για να αποκτήσει κάποιος ένα hypercar της Ferrari, τα χρήματα δεν αρκούν. Απαιτείται σχέση χρόνων με την εταιρεία, με ιστορικό αγορών και συμμετοχή σε εκδηλώσεις της.

Αυτή η τεχνητή σπανιότητα έχει μετατρέψει τη Ferrari σε έναν από τους πιο ισχυρούς παίκτες της παγκόσμιας αγοράς πολυτελείας, σύμφωνα με το finews.

Η στρατηγική αυτή έχει εκτοξεύσει τη χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας, που πλέον ανέρχεται σε 90 δισ. δολάρια, καθιστώντας τη την πιο πολύτιμη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης.

Η Ferrari συγκρίνεται με brands όπως η Hermès

Όπως η Tesla κατάφερε να παρουσιάζεται ως εταιρεία τεχνολογίας, έτσι και η Ferrari έχει διαφοροποιηθεί από την υπόλοιπη αυτοκινητοβιομηχανία.

«Δεν είμαστε μια αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε χαρακτηριστικά ο CEO της Ferrari, Μπενεντέτο Βίνια, στη Wall Street Journal. «Είμαστε μια εταιρεία πολυτελείας που επίσης φτιάχνει αυτοκίνητα».

Η στρατηγική της θυμίζει αυτή της Hermès, που διατηρεί περιορισμένη την προσφορά της περιζήτητης τσάντας Birkin, δημιουργώντας μεγάλες λίστες αναμονής και μια δυναμική αγορά μεταπώλησης.

Αντίστοιχα, η Ferrari επιλέγει προσεκτικά τους πελάτες της, επιτρέποντάς τους να αγοράσουν σπάνιες εκδόσεις μόνο αφού αποκτήσουν πολλαπλά μοντέλα παραγωγής.

Ο «κανόνας» του Έντζο Φεράρι και η στρατηγική των συλλεκτικών μοντέλων

Η Ferrari παραμένει πιστή στη φιλοσοφία του ιδρυτή της, Έντζο Φεράρι, ο οποίος έλεγε: «Η Ferrari θα παραδίδει πάντα ένα αυτοκίνητο λιγότερο από όσα απαιτεί η αγορά».

Τα συλλεκτικά hypercars, όπως τα Icona, LaFerrari και F80, αποτελούν μόλις το 7% των συνολικών πωλήσεων, αλλά δημιουργούν τεράστια ζήτηση για ολόκληρη την γκάμα της εταιρείας.

Οι συλλέκτες που επιθυμούν να αποκτήσουν ένα τέτοιο hypercar, συχνά αγοράζουν έως και 10 νέα μοντέλα πριν αποκτήσουν πρόσβαση σε μια αποκλειστική έκδοση.

Πώς η Ferrari επιλέγει τους πελάτες της – Ο ρόλος του αλγορίθμου

Η ιεράρχηση των πελατών δεν γίνεται πλέον από τις αντιπροσωπείες, αλλά από την κεντρική διοίκηση στο Μαρανέλο.

Η επιλογή βασίζεται σε έναν αλγόριθμο, που λαμβάνει υπόψη:

– Τον αριθμό των Ferrari που διαθέτει κάποιος στη συλλογή του
– Τις πρόσφατες αγορές του
– Τη συμμετοχή του σε εκδηλώσεις της Ferrari
– Την εμπλοκή του στο αγωνιστικό πρόγραμμα της εταιρείας

Η Ferrari και η κληρονομιά των ιδρυτών της

Η στρατηγική αυτή έχει ενισχύσει τη χρηματιστηριακή αξία της Ferrari, αποφέροντας τεράστια κέρδη στην οικογένεια του Έντζο Φεράρι και στην οικογένεια Ανιέλι, που διατηρούν μεγάλο ποσοστό μετοχών της εταιρείας μέσω της Fiat.

Με τη διατήρηση της αποκλειστικότητας και της σπανιότητας, η Ferrari εξασφαλίζει διαχρονικά υψηλή ζήτηση, επιτρέποντάς της να ξεχωρίζει στην αγορά της πολυτέλειας και να παραμένει η πιο εμβληματική αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη 

Πόσο επηρεάζουν την κρουαζιέρα οι σεισμοί στη Σαντορίνη

Κομισιόν: Την Τρίτη η επιστολή προς τα κράτη μέλη για το σχέδιο εξοπλισμού της Ευρώπης

Γιατί τα αεροπορικά εισιτήρια θα συνεχίσουν να αυξάνονται και το 2025 (πίνακας) 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα