© Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Είναι μια εταιρεία που με την τεχνική εξειδίκευση, την εμπειρία και τον επαγγελματισμό της έχει καταστεί εδώ και αρκετά χρόνια πολύτιμος «σύμμαχος» μιας σειράς μεγάλων ελληνικών ομίλων.
Ο λόγος για τη Mallionda S.A., την ελληνική κατασκευαστική εταιρεία που αναλαμβάνει έργα στους τομείς της ενέργειας (πετρελαίου & αερίου, ηλεκτροπαραγωγικούς σταθμούς) και της βαριάς βιομηχανίας.
Είναι όμως και η μόνη ελληνική εταιρεία που «ταξίδεψε» στα ναυπηγεία της Naval Group στο Λοριάν της Γαλλίας συμβάλλοντας με επιτυχία στο χτίσιμο των νέων ελληνικών φρεγατών.
Ειδικότερα, ήταν υπεργολάβος στην κατασκευή δικτύων σωληνώσεων και ηλεκτρομηχανολογικών των τριών νέων ελληνικών φρεγατών FDI τύπου Belharra, «Νέαρχος», «Κίμων» και «Φορμίων», ένα έργο που το ξεκίνησε στις αρχές του 2023 και το ολοκλήρωσε το καλοκαίρι του 2024, αποκτώντας έτσι μια σπάνια θετική εμπειρία και ταυτόχρονα ανοίγοντας σημαντικές προοπτικές για το μέλλον.

Η αφετηρία και η εξέλιξη
Η Mallionda S.A. μπορεί με τη σημερινή εταιρική μορφή της να ιδρύθηκε τον Δεκέμβριο του 2001, αλλά οι «ρίζες» της ανατρέχουν πολύ πιο πίσω, στη δεκαετία του ’80, όταν ο ιδρυτής και επικεφαλής της Γεώργιος Βασίλας έκανε τα δικά του πρώτα βήματα σε αυτόν τον χώρο.
Στην πορεία η εταιρεία άρχισε να αναλαμβάνει όλο και μεγαλύτερα έργα, να ενισχύει την παρουσία της στην αγορά, ενώ καθοριστικό ρόλο έπαιξε και η μετοχική διεύρυνση με την είσοδο δύο πρώην στελεχών της ως μετόχων.
Ετσι, σήμερα, ενσωματώνοντας την πολυετή πείρα που απέκτησε, έχει εξελιχθεί σε ολοκληρωμένο προγραμματιστή έργων, με ισχυρή τεχνική εξειδίκευση και γνώση.
Με προσωπικό διαφόρων ειδικοτήτων που ξεπερνά τα 200 άτομα και αποτελείται από μηχανικούς, εργοδηγούς και τεχνικούς υψηλής ειδίκευσης, αλλά και επιπλέον προσωπικό ανάλογα με τις απαιτήσεις που προκύπτουν από τις εκάστοτε συμβάσεις, μπορεί να ανταποκριθεί και στα πιο σύνθετα projects.
Ειδικότερα, η εταιρεία αναλαμβάνει έργα «με το κλειδί στο χέρι» (μηχανική, προμήθεια, κατασκευή, ανάθεση ανέγερσης και εκκίνηση) στην πετροχημική βιομηχανία και σε σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας για ανέγερση νέων μονάδων διεργασίας, ανακαίνιση και αναβάθμιση υφιστάμενων μονάδων, εργασίες συντήρησης κ.ά., υποθαλάσσια έργα και έργα πολλαπλών ειδικοτήτων (μηχανολογικά, ηλεκτρολογικά, οργάνων, μόνωσης, βαφής).
Στον τομέα της βαριάς βιομηχανίας αναλαμβάνει ναυπηγικές εργασίες, εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων, έργα μεταλλικών κατασκευών, ανέγερση και διάφορες εργασίες συντήρησης σε βιομηχανίες.
Τα κεντρικά γραφεία της Μallionda βρίσκονται στο Μαρούσι, ενώ η παραγωγική της βάση στη ΒΙΠΕ Ασπροπύργου, σε εγκαταστάσεις 5.000 τ.μ. Παράλληλα, διατηρεί όλες τις απαραίτητες υποδομές για τα μόνιμα εργοτάξιά της στα Διυλιστήρια Ελευσίνας και Ασπροπύργου, καθώς και στο λιγνιτωρυχείο Μεγαλόπολης.

Το πελατολόγιο και οι επιδόσεις
Μόνιμος στόχος και πολιτική της διοίκησης της Μallionda, από τον σχεδιασμό έως και την εκτέλεση και παράδοση των έργων, είναι η παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών ώστε να ικανοποιούνται πλήρως οι απαιτήσεις των πελατών της.
Και αν κρίνει κανείς από το αποτέλεσμα, τα έχει καταφέρει, καθώς στο πελατολόγιό της φιγουράρουν κάποια από τα μεγαλύτερα ονόματα της ελληνικής αγοράς, όπως οι όμιλοι των ΕΛ.ΠΕ (HELLENiQ ENERGY), Motor Oil, ΔΕΗ, ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, Ακτωρ, ΔΕΣΦΑ, ΔΕΔΔΗΕ, ΕΥΔΑΠ κ.ά.
Η επιτυχημένη πορεία της εταιρείας αποτυπώνεται και στις οικονομικές επιδόσεις της. Με βάση τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις για τη χρήση του 2023, κατέγραψε κύκλο εργασιών ύψους 21,15 εκατ. ευρώ, έναντι 17,06 εκατ. ευρώ το 2022 (αύξηση 24%), με τα κέρδη προ φόρων να διαμορφώνονται σε 6,25 εκατ. ευρώ, έναντι 6,1 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης και τα EBITDA σε 6,52 εκατ. ευρώ, έναντι 6,29 εκατ. ευρώ.
Οπως αποκαλύπτει μάλιστα ο επικεφαλής της, στη χρήση του 2024 πέτυχε περαιτέρω βελτίωση των επιδόσεών της, με τον τζίρο να ξεπερνά τα 25 εκατ. ευρώ.
Εχει τη σημασία του το γεγονός ότι κατά το 2023 η εταιρεία εκτέλεσε εργασίες σε 56 κατασκευαστικά έργα, έναντι 50 το 2022, παρουσιάζοντας ανεκτέλεστο υπόλοιπο ποσού 21,64 εκατ. ευρώ.
Ετσι, εκτός από το τεχνικό σκέλος στέκει γερά στα πόδια της και στο οικονομικό, με τα ταμειακά διαθέσιμα να ανέρχονται (στα τέλη του 2023) σε 2,4 εκατ. ευρώ έναντι 1,19 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης και τα συσσωρευμένα κέρδη να φτάνουν τα 9,3 εκατ. ευρώ. Αυτό επέτρεψε πρόσφατα την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης για τη διάθεση μερισμάτων προς τους μετόχους από κέρδη προηγουμένων χρήσεων και συγκεκριμένα της χρήσης 2022, συνολικού ύψους 2 εκατ. ευρώ.

Γεώργιος Βασίλας: «Προσδοκούμε την ανάληψη κι άλλων ναυπηγικών έργων στη Γαλλία»
Συνομιλήσαμε με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Mallionda, Γιώργο Βασίλα, ο οποίος αναφέρεται στην προσωπική του διαδρομή, στην εξέλιξη της εταιρείας, τη συνεργασία με τη Naval Group και τις προοπτικές που ανοίγει, στις οικονομικές επιδόσεις και τα νέα έργα που έχει αναλάβει.
– Πώς ξεκίνησε η εταιρεία και ποιοι είναι οι σημαντικότεροι σταθμοί στην εξέλιξή της;
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2001 ως φυσιολογική εξέλιξη-αναβάθμιση της προηγούμενης εργοληπτικής δραστηριότητάς μου μέσω της ατομικής μου επιχείρησης από το 1988. Εχοντας περάσει μία πενταετία ως νέος μηχανικός της ΒΙΕΧ Α.Ε., θυγατρικής της Πειραϊκής Πατραϊκής, στην εκτέλεση βιομηχανικών και ενεργειακών έργων σε ΔΕΗ, διυλιστήρια, χημικές βιομηχανίες κ.λπ., ξεκίνησα το 1988 τη δική μου επιχείρηση με μικρά έργα στον ίδιο τομέα και τους ίδιους πελάτες.
Ως σταθμούς στην εξέλιξη της Mallionda S.A. θα χαρακτήριζα τη συμμετοχή σταδιακά, το 2005 και το 2019, ως μετόχων δύο μηχανικών πρώην υπαλλήλων της με μεταβίβαση μετοχών από μένα σε αυτούς, πράγμα που ενισχύει τη δυναμική για συνέχεια της εταιρείας προς όφελος των πελατών, των εργαζομένων και των μετόχων της.

– Ποιοι είναι σήμερα οι τομείς δραστηριότητάς της;
Σήμερα η εταιρεία, έχοντας περί τα 200 άτομα προσωπικό, εκ των οποίων περί τους 25 μηχανικοί, -κυρίως μηχανολόγοι-, και κατέχοντας πτυχίο 5ης τάξης του ΜΕΕΠ, παραμένει εστιασμένη στον τομέα των μηχανολογικών – βιομηχανικών – ενεργειακών έργων με κυριότερους πελάτες τα ΕΛ.ΠΕ., τη ΔΕΗ, τον ΔΕΔΔΗΕ, τη Motor Oil, τον ΟΛΠ, την ΕΚΟ, την ΕΥΔΑΠ κ.ά., αναλαμβάνοντας έργα νέων κατασκευών, επισκευών, συντηρήσεων, αναβαθμίσεων κ.λπ. Τα έργα δικτύων ΔΕΔΔΗΕ, στα οποία η εταιρεία δραστηριοποιείται από το 2015, αποτελούν σχετικά νέο και ελπιδοφόρο τομέα.
Η συνεργασία με τη Naval Group
– Μιλήστε μας για τη συνεργασία με τη Naval Group και τη σημασία της.
Η συνεργασία με τη Naval Group, όπου η εταιρεία μας ήταν υπεργολάβος στην κατασκευή δικτύων σωληνώσεων και ηλεκτρομηχανολογικών των τριών νέων ελληνικών φρεγατών FDI τύπου Belharra, «Νέαρχος», «Κίμων» και «Φορμίων» στα ναυπηγεία του Λοριάν της Γαλλίας, ξεκίνησε αρχές του 2023 και ολοκληρώθηκε επιτυχώς το καλοκαίρι του 2024. Ημασταν η μόνη ελληνική εταιρεία που εργαστήκαμε στα ναυπηγεία του Λοριάν για τις φρεγάτες.
Η συνεργασία μας αυτή ήταν μία, από κάθε πλευρά, θετική εμπειρία για την εταιρεία μας. Προσπαθούμε και προσδοκούμε την ανάληψη και άλλων ναυπηγικών έργων στη Γαλλία, είτε στη Naval είτε σε άλλα ναυπηγεία.
– Πιστεύετε ότι όλη αυτή η κινητικότητα γύρω από την ευρωπαϊκή αμυντική βιομηχανία ανοίγει ευκαιρίες και για ελληνικές εταιρείες;
Σίγουρα οι ελληνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα αυτό μπορούν και πρέπει να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες προς όφελος όχι μόνο των ιδίων αλλά και της εθνικής οικονομίας και της άμυνας της χώρας μας. Το ότι αυτό θα συμβεί δεν είναι καθόλου αυτονόητο. Σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον, απαιτούνται ιδιαίτερες προσπάθειες από τις εταιρείες και τον συλλογικό τους φορέα, τον ΣΕΚΠΥ, αλλά και στήριξη από την κυβέρνηση και τα αρμόδια υπουργεία.
Τα ατού και οι επιδόσεις
– Ποια είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που σας διαφοροποιούν από τον ανταγωνισμό;
Ο εκάστοτε πελάτης (βιομηχανία, οργανισμός, εταιρεία, το Δημόσιο κ.λπ.) εκείνο που προσδοκά αναθέτοντας ένα έργο του είναι αυτό να εκτελεστεί έντεχνα, εμπρόθεσμα, με ασφάλεια και οικονομικά, χωρίς εκείνος να ασχολείται υπερβολικά με αυτό παρά μόνον ασκώντας μια επίβλεψη και καθοδήγηση στην εκτέλεσή του. Προσδοκά δηλαδή από τον εργολήπτη «να πάρει το έργο πάνω του» και να το παραδώσει στην ώρα του άρτια κατασκευασμένο και λειτουργικό σύμφωνα με τη σύμβαση. Επιπλέον, να τον βοηθήσει στην επίλυση τυχόν προβλημάτων από αστοχίες της μελέτης ή άλλων παραμέτρων. Σε αυτά ακριβώς εστιάζει τις προσπάθειές της κι αυτό καταφέρνει να προσφέρει επιτυχώς η εταιρεία μας, χάρη στην εμπειρία της, τη στελέχωσή της και την προσήλωσή της στην ικανοποίηση των αναγκών του πελάτη.
Το 2023 ήταν μια χρονιά βελτιωμένων οικονομικών επιδόσεων σε επίπεδο τόσο κύκλου εργασιών όσο και κερδοφορίας. Πώς κινήθηκε το 2024 και πώς εξελίσσεται η φετινή χρονιά μέχρι τώρα;
Οι οικονομικές μας επιδόσεις με όρους κύκλου εργασιών ήταν βελτιωμένες το 2023 κατά 24% σε σχέση με το 2022. Το 2024 επίσης κατά 27% σε σχέση με το 2023, ξεπερνώντας τα 25 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχες ήταν οι αυξήσεις και στους λοιπούς δείκτες, όπως κερδοφορία κ.λπ. Στις επιδόσεις αυτές ιδιαίτερα συνέβαλαν τα έργα στα ΕΛ.ΠΕ., στον ΔΕΔΔΗΕ και στη Naval. Η φετινή χρονιά εξελίσσεται ικανοποιητικά μέχρι τώρα και προσδοκούμε να ξεπεράσουμε τις περσινές οικονομικές επιδόσεις μας.
Τα νέα έργα
– Ποια έργα έχετε αναλάβει και εκτελείτε αυτή την περίοδο; Τα κυριότερα υπό εκτέλεση έργα μας την περίοδο αυτή είναι:
■ Το συνεχιζόμενο έργο δικτύων ΔΕΔΔΗΕ στον Αγιο Νικόλαο Κρήτης, συμβατικού προϋπολογισμού 13 εκατ. ευρώ.
■ Τα συνεχιζόμενα σποραδικά μηχανολογικά έργα στις Βιομηχανικές Εγκαταστάσεις Ελευσίνας των ΕΛ.ΠΕ., συμβατικού προϋπολογισμού 3,5 εκατ. ευρώ.
■ Το έργο συντήρησης του Διυλιστηρίου Ελευσίνας των ΕΛ.ΠΕ κατά το γενικό σταμάτημα 2025, συμβατικού προϋπολογισμού 7 εκατ. ευρώ.
■ Εργα στα δίκτυα ύδρευσης και αποχέτευσης της ΕΥΔΑΠ, συμβατικού προϋπολογισμού 8,7 εκατ. ευρώ.
■ Εργα της ΔΕΗ στα εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής Χίου και Σαντορίνης, συμβατικού προϋπολογισμού 3,5 εκατ. ευρώ.
■ Εργο αναβάθμισης της εγκατάστασης καυσίμων του Αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» σε υπεργολαβία από την OFCT, συμβατικού προϋπολογισμού 1,7 εκατ. ευρώ.
■ Εργο ανακαίνισης των θερμικών υποσταθμών του 401 ΓΣΝΑ, συμβατικού προϋπολογισμού 1,1 εκατ. ευρώ.
■ Εργο επισκευής της μονάδας U-1100 στο Διυλιστήριο της Motor Oil, συμβατικού προϋπολογισμού 0,7 εκατ. ευρώ.
■ Μικρό υδροηλεκτρικό έργο στην ΕΕΝ Αποσελέμη Ηρακλείου Κρήτης του ΟΑΚ Α.Ε., συμβατικού προϋπολογισμού 1 εκατ. ευρώ.
Επίσης, πολλά άλλα μικρότερα έργα σε ΕΛΠΕ, ΔΕΗ, ΟΛΠ, ΕΥΔΑΠ, ΔΕΔΔΗΕ, Νοσοκομεία «Αλεξάνδρα» και «Σωτηρία».
-Πώς εξελίσσεται η δραστηριότητα της Μαλλιόντα Ενεργειακή;
Η Μαλλιόντα Ενεργειακή είναι μια οικογενειακή επιχείρηση που δραστηριοποιείται στον τομέα των ΑΠΕ και ειδικότερα των μικρών υδροηλεκτρικών έργων. Ιδρύθηκε το 2010 και έχει μέχρι τώρα αναπτύξει, αδειοδοτήσει, κατασκευάσει και λειτουργεί από το 2023 το ΜΥΗΕ Καστέλλια στον Δήμο Δελφών Φωκίδας, ισχύος 1,1 MW. Εχει, επίσης, σε συνεργασία με άλλες δύο εταιρείες του κλάδου, υπό διαδικασία αδειοδότησης έξι επιπλέον ΜΥΗΕ, συνολικής ισχύος 7,9 MW.
Η εταιρεία αντιμετωπίζει με υπομονή και επιμονή τις προκλήσεις και τα προβλήματα του κλάδου των ΑΠΕ και ιδιαίτερα των ΜΥΗΕ, όπως περικοπές ισχύος, χαμηλές παροχές νερού, προσκόμματα στις αδειοδοτήσεις, κορεσμένα δίκτυα ΔΕΔΔΗΕ κ.λπ.
Οι επενδύσεις και τα σχέδια για το μέλλον
– Δώστε μας μια εικόνα για τις επενδύσεις που έχετε κάνει τα τελευταία χρόνια και για τα σχέδιά σας για το μέλλον.
Οι επενδύσεις της Mallionda S.A. αφορούν κυρίως μηχανολογικό εξοπλισμό για την εκτέλεση των έργων της και γίνονται πάντοτε με ίδια κεφάλαια, αναλόγως των σχετικών αναγκών. Ενδεικτικά, ο στόλος της εταιρείας, αποτελούμενος από μηχανήματα έργων, γερανούς και λοιπά ανυψωτικά, οχήματα μεταφοράς υλικών και προσωπικού ήταν 52 τεμάχια το 2022, 57 το 2023, 65 το 2024 και σήμερα αριθμεί 68 τεμάχια.
Επενδύουμε επίσης σε εξοπλισμό και λογισμικό για μια σύγχρονη και αποδοτική μηχανοργάνωση της εταιρείας, για εξοπλισμό στέγασης και γραφειακό των εργοταξίων της και μικρότερα ποσά για την προβολή της.
Οσον αφορά τα σχέδιά μας για το μέλλον, αυτά στοχεύουν στην περαιτέρω ανάπτυξη και ενδυνάμωση της εταιρείας στους υφιστάμενους τομείς δραστηριότητάς της με αντιμετώπιση των σύγχρονων προκλήσεων. Ειδικότερα, αφορούν ανάληψη νέων έργων στους παραδοσιακούς πελάτες μας (όμιλοι ΕΛ.ΠΕ., ΔΕΗ, ΜΟΗ), επέκταση σε νέους πελάτες σε ηλεκτρομηχανολογικά – βιομηχανικά -ενεργειακά έργα, αναβάθμιση του εργοληπτικού πτυχίου και ανάληψη δημοσίων έργων, ανάληψη έργων στο εξωτερικό, ιδιαίτερα στη Γαλλία, διεύρυνση συνεργασίας με εταιρείες του κλάδου σε σχήματα κοινοπραξίας ή υπεργολαβίας, αλλά και αντιμετώπιση της δυσκολίας εξεύρεσης κατάλληλου τεχνικού προσωπικού.
Διαβάστε ακόμη
Η ελληνική ναυτιλία σε τροχιά ανανέωσης (pics)
Εξωδικαστικός: Κούρεμα για δύο στους τρεις οφειλέτες και 180-312 δόσεις (πίνακες)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.