Του Δημήτρη Μαρκόπουλου

Εχουμε ακούσει για εταιρείες που ενοικιάζουν ξενοδοχεία και τα τρέχουν σαν να είναι δικά τους, εξασφαλίζοντας έσοδα στους πελάτες τους ξενοδόχους, όπως και για εταιρείες που αναλαμβάνουν το μάνατζμεντ ξενοδοχειακών μονάδων. Να, όμως, που στην Ελλάδα της τουριστικής αλλαγής και των χαμηλών εσόδων, τη χώρα που συγκέντρωσε μεν κοντά στα 30 εκατομμύρια επισκέπτες, ωστόσο δεν κινείται ακόμα με σωστούς ρυθμούς, στην επονομαζόμενη και ως «βαριά βιομηχανία της χώρας» ήρθε μια ακόμη επανάσταση. Ή, για την ακρίβεια, η πρώτη εταιρεία στοχευμένης διαχείρισης ξενοδοχειακών κρατήσεων που αναλαμβάνει με τη λογική του outsourcing τις πωλήσεις για λογαριασμό των Ελλήνων ξενοδόχων, με δεσμεύσεις αποτελέσματος.

 Ο λόγος για την AXIA Hospitality, μια εταιρεία που δημιούργησε ένα στέλεχος που για χρόνια εργαζόταν στον τομέα κρατήσεων μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων και που πρώτο αυτό διέγνωσε ότι το μεγάλο ζητούμενο ήταν οι πωλήσεις και μετά όλα τα άλλα. Δίχως να είναι γόνος ξενοδοχειακής ή επιχειρηματικής οικογένειας, ο κ. Γιάννης Κυρίτσης άρχισε να ασχολείται με τον τουρισμό από πολύ μικρή ηλικία και ειδικότερα αυτόν της Σαντορίνης. Ενα concept island με υποδομές, το οποίο αν και παγκοσμίως χαράσσει τη δική του τουριστική πορεία, επί χρόνια εξακολουθούσε να κινείται σύμφωνα με τις δομές της Ελλάδας. «Με την ενασχόλησή μου στο σκέλος των κρατήσεων κατανόησα τη μεγάλη σημασία τους και το πόσο κρίσιμες είναι για την ομαλή λειτουργία μιας μονάδας. Κάπως έτσι αποφάσισα να ψαχτώ και να κάνω κάτι δικό μου σε αυτή την κατεύθυνση. Πήγα κόντρα στο ρεύμα της εποχής που ήθελε τα ξενοδοχεία να περνούν στα χέρια εταιρειών μάνατζμεντ και επέλεξα να ασχοληθώ στοχευμένα με το μάνατζμεντ των πωλήσεων και των κρατήσεων, με το αποτέλεσμα μάλλον να δικαιώνει αυτή μου την επιλογή», αναφέρει στο «business stories» ο κ. Κυρίτσης.

Με αυτόν τον τρόπο η ΑΧΙΑ Hospitality, η οποία επεδίωκε να δώσει αξία, άρα και χρήματα στους συνεργάτες της, ιδρύθηκε το 2012 με αρχικούς πελάτες από το νησί που γνώριζε όσο κανένα άλλο ο κ. Κυρίτσης, τη Σαντορίνη. «Κάθε αρχή και δύσκολη» λέει ο θυμόσοφος λαός και αυτό ταίριαξε γάντι και σε αυτή την περίπτωση. Με ελάχιστους συνεργάτες και πολλή διάθεση για δουλειά, ο ιδρυτής της εταιρείας ξεκίνησε να κάνει πράξη τη δική του φιλοσοφία. Τα λίγα πρώτα ξενοδοχεία που διαχειριζόταν πολύ σύντομα αυξήθηκαν και σήμερα έχουν ξεπεράσει τα 50, σε 17 διαφορετικούς προορισμούς.

tourism axia

Η AXIA Hospitality διαχειρίζεται για λογαριασμό των πελατών της τζίρους εκατομμυρίων ευρώ, με τα ποσά αυτά να αυξάνονται ολοένα περισσότερο. Με ενέργειες εντός και εκτός Ελλάδος, όπως συμμετοχές σε διεθνείς εκθέσεις τουρισμού, με επενδύσεις στο Διαδίκτυο και στο digital marketing, η ΑΧΙΑ κατόρθωσε να πρωταγωνιστήσει στον χώρο και δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι σήμερα έχει δεκάδες συνεργάτες και νέα γραφεία στο τουριστικό κέντρο της Αθήνας. Με 3.500 επαφές παγκοσμίως, η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα με εξειδίκευση στη στοχευμένη διαχείριση κρατήσεων και πωλήσεων online και offline λειτουργεί συμπληρωματικά με τους tour agents. «Εχουμε κερδίσει την αναγνώριση από μεγάλους τουριστικούς πράκτορες και ταξιδιωτικά γραφεία παγκοσμίως λόγω των γνώσεων και του επαγγελματισμού μας», αναφέρει ο κ. Κυρίτσης. Αυτή η γνώση είναι που έφερε την εταιρεία στην πρώτη γραμμή της τουριστικής αγοράς και σε υψηλή θέση στα online συστήματα κρατήσεων, καθώς προσφέρει τεχνογνωσία στον τομέα διαχείρισης πωλήσεων, στη συνολική διαχείριση κρατήσεων συστημάτων IDS, αλλά και στην παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών.

«Σκοπός μας δεν είναι άλλος από το να προσφέρουμε στους πελάτες ξενοδόχους μας αύξηση πληρότητας και εσόδων της ξενοδοχειακής επιχείρησης, εξορθολογίζοντας παράλληλα το κόστος εργασίας. Για να το επιτύχουμε αυτό συνεργαζόμαστε με τις σημαντικότερες online μηχανές κρατήσεων, ενώ και offline διαχειριζόμαστε ένα δίκτυο πωλήσεων και μάρκετινγκ με πάνω από 3.500 επαφές παγκοσμίως», αναφέρει ο κ. Κυρίτσης σε μια δραστηριότητα με πολλή τεχνολογία και ελληνικές πατέντες. Η ΑΧΙΑ αυτή τη στιγμή διαθέτει ένα σημαντικό πορτφόλιο καταλυμάτων και μονάδων, όπως τα «Andronis Exlusive», «Santorini Secret», «Athens Tiare Hotel», «Naxian Collection» και άλλα. Μονάδες με υψηλή αξία που κινούνται στη λογική της μπουτίκ.

Δυναμική είναι η επέκταση της εταιρείας και στο Ιόνιο, καθώς και σε μονάδες εντός της πρωτεύουσας, η οποία αναπτύσσεται διαρκώς ξενοδοχειακά. Η ΑΧΙΑ και ο κ. Κυρίτσης πρόσφατα συνέπραξαν και με τη γνωστή εταιρεία digital marketing Nelios. Οι δυο τους, με το νέο προϊόν που δημιούργησαν, το Hands Free Hotelier, εκπονούν σχέδια και δράσεις αύξησης των πωλήσεων μέσα από ένα επιθετικό μάρκετινγκ στο Διαδίκτυο. Πρόκειται για δράσεις όπως ο καθορισμός των unique selling points του κάθε ξενοδοχείου, η δημιουργία νέων websites όπου χρειάζεται, η διαχείριση του περιεχομένου αυτών ώστε να μπορούν να τροφοδοτούν τα social media και τα διεθνή travel blogs, η αξιοποίηση των email lists και άλλα.

Πάνω σε αυτά τα data μάλιστα σύντομα η ΑΧΙΑ και η Nelios θα παρουσιάσουν σε μόνιμη βάση μια σειρά σημαντικών στατιστικών στοιχείων για τον ελληνικό τουρισμό, την κίνησή του και τα μεγέθη που τον χαρακτηρίζουν, μετατρεπόμενη σε μια απίστευτη βάση δεδομένων που θα παράγει αξία και θα δίνει στοιχεία για το πώς κινείται συνολικά η αγορά. Είναι κάτι εντελώς καινούριο, που θα ανοίξει τον διάλογο για τον τουρισμό που θέλουμε και φυσικά πρέπει να φέρουμε στη χώρα μας.

Πολυβραβευμένη

Δεν είναι τυχαίες οι διεθνείς βραβεύσεις της εταιρείας, όπως τα Silver Awards στα Tourism Awards 2017 στην κατηγορία Hotel Management, Consulting & Development για το Reservations & Sales Management.

Εκτός των άλλων η ΑΧΙΑ Hospitality και η Nelios έχουν διακριθεί επανειλημμένα με αργυρές και χρυσές βραβεύσεις (Tourism Awards 2016 και Hospitality Awards 2017) για το Hands Free Hotelier – την πρώτη ουσιαστική σύμπραξη που έγινε ποτέ στην ελληνική τουριστική βιομηχανία για την καινοτομία του κοινού προϊόντος τους.