Τις τελευταίες μέρες, στο διαδίκτυο έχει σηκωθεί πολλή συζήτηση γύρω από ένα ομολογουμένως αξιοπρόσεκτο προϊόν, το μπλε μέλι.
Η παρουσία του χημικού μηχανικού Γιώργου Λιγνού και της εταιρείας του «It’s Alive», είναι σχετικά νέα στη βιομηχανία τροφίμων, και έχει πετύχει να φέρει φρεσκάδα, με συμμάχους τη σπιρουλίνα και το μέλι πορτοκαλιάς.
Όλα ξεκίνησαν τον Δεκέμβριο του 2018, με πειράματα παραγωγής φρέσκιας σπιρουλίνας και στη συνέχεια, με πολύ προσωπικό κόπο και ένα δάνειο, ο κ. Λιγνός φτιάχνει εν καιρώ τη δικιά του εταιρεία στο Αιγάλεω, με τα προϊόντα να αποκτούν το κοινό τους, να βραβεύονται, το μπλε μέλι να ταξιδεύει εντός και εκτός συνόρων και τον ίδιο να ετοιμάζεται να λανσάρει νέα καινοτόμα προϊόντα.

Ακολουθεί η συνέντευξη στο newmoney.gr:
Περιγράψτε μας πώς γεννήθηκε η ιδέα για το μπλε μέλι. Tι περιέχει και είναι μπλε; Έτυχε ή πέτυχε;
«Η ιδέα προέκυψε από την ανάγκη να υπάρξει ένα εξαγώγιμο προϊόν. Η φιλοσοφία της εταιρείας είναι να παράγουμε προϊόντα όσο φρέσκα γίνονται. Εξ’ ού και η αστική παραγωγή φρέσκιας σπιρουλίνας. Όμως η φρέσκια σπιρουλίνα, από την οποία πήρε και το όνομα η εταιρεία μας – It’s Alive – έχει μικρό χρόνο ζωής.
O πρώτος τρόπος να ξεπεράσουμε αυτό το πρόβλημα ήταν να καταψύξουμε τη σπιρουλίνα, που όμως η διάθεση της συνεπάγεται και μια δύσκολη αλυσίδα ψύξης. Άρα κάνει την εξαγωγή δύσκολη επίσης. Στον αγώνα εύρεσης εξαγώγιμης μορφής φρέσκου προϊόντος, αποδείχθηκε πολύ καλός σύμμαχος το μέλι.
Το μέλι εμποδίζει την ανάπτυξη μικροοργανισμών, καθώς έχει χαμηλή υγρασία. Εκχυλίζοντας, λοιπόν, τη φρέσκια σπιρουλίνα, και λαμβάνοντας το φρέσκο εκχύλισμα – δηλαδή όχι σκόνη, αλλά υγρή μορφή, ιδιαιτέρως συμπυκνωμένη – οδηγηθήκαμε σε ένα εκπληκτικό μίγμα.
Άλλωστε το μπλε χρώμα οφείλεται σε δύο καταπληκτικές ουσίες της σπιρουλίνας: τη φυκοκυανίνη (βαθύ μπλε) και την αλλοφυκοκυανίνη (ανοιχτό μπλε). Σε αυτές τις κυανές χρωστικές οφείλει και το όνομα του είδους της η σπιρουλίνα: κυανοβακτήριο.

Οι περισσότεροι άνθρωποι, λόγω γεύσης και μυρωδιάς δεν «συμπαθούν» ιδιαίτερα τη σπιρουλίνα. Πώς θα περιγράφατε τη γεύση του μπλε μελιού σε κάποιον που δεν έχει δοκιμάσει;
«Καταρχάς δεν είναι όλες οι σπιρουλίνες ίδιες. Έχουμε να κάνουμε με πολλά διαφορετικά στελέχη. Ύστερα, έχει να κάνει με τις συνθήκες ανάπτυξης. Ακόμα, σχετίζεται με τον πολυκαιρισμό, και το κατά πόσο έχουν οξειδωθεί κάποιες ουσίες της. Και σας τα λέω αυτά, καθώς ο πρωταρχικός σκοπός της εταιρείας είναι να πουλάει φρέσκια και φρεσκοκατεψυγμένη σπιρουλίνα. Άλλο που τελικά το προϊόν μελιού έχει πολύ μεγαλύτερη πέραση…
Η φρέσκια σπιρουλίνα που παράγεται σε καλές συνθήκες, μοσχοβολάει. Δεν ξέρω με τι να την παρομοιάσω, αλλά είναι άλλο επίπεδο. Το φρέσκο εκχύλισμα οριακά δεν έχει γεύση. Τέρμα συμπυκνωμένο είναι κάπως πικρό. Μέσα στο μέλι, καθώς είναι μόνο 2% κατά βάρος, δεν έχει καθόλου επίδραση στη γεύση. Τώρα, η αλήθεια, δεν ξέρω αν είναι placebo, αλλά σε ένα χάλια μέλι του εμπορίου, που δεν μου άρεσε, όταν πρόσθεσα το εκχύλισμα, μου φάνηκε καλύτερο γευστικά!

H ουσία «δυναμίτης» μέσα στο μπλε μέλι
Τι παραπάνω προσφέρει διατροφικά το μπλε μέλι σε σχέση με ένα κοινό μέλι;
«Η φυκοκυανίνη, που είναι η κύρια ουσία του εκχυλίσματος, είναι ουσία δυναμίτης. Υπάρχουν πάρα πάρα πολλές δημοσιεύσεις, που μιλάνε για τις ιδιότητες που έχει: αντιοξειδωτική, αντιφλεγμονώδης, για διαβήτη, λιπώδες ήπαρ. Η λίστα είναι τεράστια. Όμως, δεν έχουν περάσει αυτές οι μελέτες το στάδιο έγκρισης, για να μπουν στην αντίστοιχη ευρωπαϊκή οδηγία, ως νόμιμοι ισχυρισμοί υγείας.
Εδώ υπάρχει και ένα θέμα. Δεν είναι ίδια η φρέσκια φυκοκυανίνη με την ξηρή. Οι μελέτες μιλάνε για ξεκάθαρη υπεροχή στην αντιοξειδωτική δράση της φρέσκιας. Και αυτό είναι λογικό, καθώς πρόκειται για πρωτεΐνη, η οποία χάνει τη στερεοδομή της και αντιδρά με τον αέρα (εάν η ξήρανση δεν γίνει σε σωστές συνθήκες).
«Το μπλε λείπει από την κουζίνα μας»
Ποιο είναι το feedback που λαμβάνετε από τους πελάτες σας για το μπλε μέλι;
Αρέσει πολύ, καθώς το μπλε λείπει από την κουζίνα μας. Γευστικά, καθώς επιλέγουμε συνήθως μέλι ανθέων πορτοκαλιάς, είναι πολύ κουλ. Είναι ήπιο, δεν κάνει δηλαδή την έκρηξη γεύσης του θυμαριού. Έχει επίγευση πορτοκαλιού και επιτρέπει ωραίες δημιουργίες. Το δύσκολο είναι το χειμώνα, καθώς το μέλι πορτοκαλιάς κρυσταλλώνει γρήγορα.

Ο γολγοθάς ενός νέου επιχειρηματία – Το κυνήγι της χρηματοδότησης, το Dragon’s Den και οι βραβεύσεις
Πειράματα, συνεχής αναζήτηση χρηματοδότησης, ανασφάλεια και αστάθεια. Αυτό είναι το σκηνικό που περιβάλλει τον μέσο νέο επιχειρηματία σήμερα, όπως περιγράφει παρακάτω και ο κ. Λιγνός. Ο ίδιος το καλοκαίρι, έλαβε συμμετοχή και στο Dragon’s Den, πετυχαίνοντας τότε deal με τον Τάσο Οικονόμου για το It’s Alive και την παραγωγή φρέσκιας σπιρουλίνας.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Από τους πειραματισμούς στη δημιουργία επιχείρησης. Πόσο δύσκολο είναι σήμερα για έναν νέο να ξεκινήσει τη δική του επιχείρηση και ποιο είναι το δικό σας story;
«Είναι αποκαρδιωτική η κατάσταση σε όλους τους τομείς. Να δώσω κάποια παραδείγματα:
Kρατική χρηματοδότηση: βγήκαν τελευταία αρκετά προγράμματα. Κανένα δεν μας πιάνει. Ζητάνε να έχουμε δύο μισθωτούς πλήρους απασχόλησης τον προηγούμενο χρόνο. Για να μπεις στο ‘’καινοτομώ” ζητούσαν τεράστιους τζίρους. Δηλαδή δημιουργούν προσκόμματα, που δεν μπορούν να σηκώσουν οι φτωχές startups. Και δεν είναι μόνο θέμα ότι “α, η It’s Alive αδικήθηκε”. Η Ελλάδα καταστρέφεται.
Η ταχύτητα που καινοτομεί μια μεγάλη εταιρεία είναι συχνά σαφώς μικρότερη από ότι μια startup. Η μικρή νέα επιχείρηση θεωρείται startup εάν καινοτομεί. Αν είναι να κάνει ό,τι έκαναν οι μεγάλες, έχει χάσει από το εναρκτήριο σήμα. Οι μεγάλες έχουν οικονομίες κλίμακας, φήμη, πόρους, εξειδίκευση. Οι μικρές αναγκάζονται να λύνουν καινούργια προβλήματα. Και το κράτος τις περιφρονεί διαρκώς!
Elevate Greece: Μεγάλος πονοκέφαλος και αυτό. Δεν μπαίνεις αν δεν είσαι τουλάχιστον ΙΚΕ.
Incubators: Συχνά έχουν κάποια KPI’s που δεν βγάζουν κανένα νόημα για μια startup. Χρειάζονται μέντορες, που θα αγαπήσουν τις ιδέες και θα τις πάνε χεράκι-χεράκι στα επόμενα βήματα.
Το δικό μας story είναι ότι σήκωσα ένα μεγάλο και βαρύ για τα κυβικά μου δάνειο, για να φτιάξω ένα εργαστήριο όλο από την αρχή. Με κάποια βοήθεια από τους δικούς μου. Δεν
γίνεται να το σηκώσει ο μέσος νέος στην Ελλάδα σήμερα, χωρίς κάποιες δωρεάν χρηματοδοτήσεις. Ευτυχώς, για εμάς, έχουμε κερδίσει περίπου 5 χρηματικά έπαθλα σε διαγωνισμούς, και έτσι επιβιώσαμε στις πολύ δύσκολες καταστάσεις, μαζί με δανεικά από φίλους και γνωστούς, τα οποία τώρα αρχίζω να επιστρέφω.
Πόσους εργαζόμενους απασχολεί η επιχείρησή σας;
Μέχρι πρόσφατα δύο μερικής απασχόλησης. Μετά τις ταρίφες του Τραμπ, πιεστήκαμε και τα παιδιά έφυγαν. Τώρα ξαναπενδύω χρόνο και χρήμα για ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό αυτοματισμού. Δυστυχώς, αυτά τα φαινόμενα προστατευτισμού έχουν πλήξει πολύ άσχημα τις εξαγωγές.
Η Ελλάδα, η Ευρώπη, η Μ. Ανατολή, η Αυστραλία και η εξαγωγή στις ΗΠΑ
Πού μπορεί να βρει κανείς το προϊόν πέρα από το e-shop;
Σε διάφορα εκλεκτά καταστήματα. Μπορείτε να μπείτε στη σελίδα μας στο retail και να δείτε. Εκεί έχουμε και διαδραστικό χάρτη ο οποίος ενημερώνεται συχνά. Είμαστε φυσικά ανοιχτοί σε συνεργασίες, αρκεί να μην χαλάμε αποκλειστικότητες, όπως στα Χανιά.
Πού εξάγετε ήδη; Βρίσκεστε σε συζητήσεις για νέους προορισμούς;
Κάναμε μια μεγάλη εξαγωγή στις ΗΠΑ προ δασμών. Εξάγουμε σε Αγγλία, Τσεχία, και αυτή τη στιγμή συζητάμε για εξαγωγές σχεδόν σε όλη τη Δυτική Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αυστραλία.
Νέα προϊόντα στον ορίζοντα
Σκοπεύετε να λανσάρετε και κάποιο νέο προϊόν;
«Είμαστε στα σκαριά με μια πολλά υποσχόμενη συνεργασία με εταιρεία, που σχεδιάζει λειτουργικά τρόφιμα, να βγάλουμε μια vegan έκδοση – φιλική στους διαβητικούς, που θα είναι και πάλι μπλε!

Ετοιμάζουμε ακόμα 2-3 άλλα προϊόντα, αλλά δεν μπορώ να τα αναφέρω ακόμα, γιατί ίσως κάνουμε και εκεί αίτηση για πατέντα. Σίγουρα θα κάνουν πάταγο πάντως», καταλήγει ο κ. Λιγνός.
Διαβάστε ακόμη
Crypto: Κατατέθηκαν οι δύο πρώτες αιτήσεις για άδεια λειτουργίας στην Ελλάδα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.