Για χρόνια, η Cas Holman συστηνόταν ως «σχεδιάστρια παιχνιδιών». Ώσπου κάποια στιγμή συνειδητοποίησε ότι αυτό που δημιουργούσε δεν ήταν απλώς παιχνίδια, αλλά συνθήκες για παιχνίδι – πλαίσια, συστήματα και χώροι που προκαλούν τους ανθρώπους να πειραματιστούν, να αυτοσχεδιάσουν και να χαρούν.

Η διαφορετική αυτή ματιά την έκανε περιζήτητη σε εταιρείες όπως η Google, η Nike και η Disney, που την κάλεσαν να βοηθήσει τις ομάδες τους να ανακαλύψουν εκ νέου τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους μέσα από την πιο φυσική ανθρώπινη δραστηριότητα: το παιχνίδι.

Η πιο παραγνωρισμένη δεξιότητα της εποχής

Στην ερώτηση «χρειάζονται οι ενήλικες το παιχνίδι όσο και τα παιδιά;», η Holman απαντά χωρίς δισταγμό: «Ναι». Το παιχνίδι, λέει, είναι η πιο παρεξηγημένη δεξιότητα, αυτή που κάνει τα στελέχη να ξεχωρίζουν ειδικά σε περιόδους αβεβαιότητας.
«Δεν είναι χάσιμο χρόνου», εξηγεί στο CNBC, «είναι το θεμέλιο της επιτυχίας και της σύνδεσης».

Στον κόσμο των εταιρικών δεικτών, η ενήλικη ζωή ταυτίστηκε με την παραγωγικότητα και τον έλεγχο. Όμως, σύμφωνα με την Holman, το παιχνίδι απελευθερώνει τη φαντασία, ενισχύει την ανθεκτικότητα και καλλιεργεί τη συνεργασία. Οι άνθρωποι που επιτρέπουν στον εαυτό τους να παίζει, μαθαίνουν να βλέπουν την αποτυχία ως εξερεύνηση, όχι ως αποτυχία. Και οι ομάδες που «παίζουν μαζί», τελικά αποδίδουν καλύτερα.

Το παιχνίδι ως εργαλείο ηγεσίας

Το παιχνίδι δεν είναι παιδική πολυτέλεια. Είναι, όπως λέει η Holman, τρόπος σκέψης και δράσης. Μπορεί να αλλάξει τη στάση μας απέναντι στη δουλειά, να ανοίξει τον δρόμο για καινοτομία και να μεταμορφώσει τον τρόπο με τον οποίο ηγούμαστε. Και –σημαντικότερο– δεν χρειάζεται καν αίθουσα γεμάτη LEGO για να ξεκινήσει.

Πέντε τρόποι για να ξαναβρείτε το παιχνίδι στην εργασία σας

  • Γυρίστε πίσω στα παιδικά σας χρόνια. Θυμηθείτε τι σας ενθουσίαζε τότε – από ζωγραφική μέχρι εξερεύνηση. Δημιουργήστε μια μικρή εκδοχή αυτού σήμερα για να ξαναβρείτε την προσωπική σας περιέργεια.
  • Παίξτε με αντικείμενα στο γραφείο. Τσαλακώστε χαρτιά, διπλώστε σημειώματα, ρίξτε ένα λαστιχάκι. Πέντε λεπτά «πειραματισμού χωρίς σκοπό» αρκούν για να ενεργοποιήσουν τη δημιουργικότητά σας.
  • Δοκιμάστε κοινωνικό παιχνίδι στις συναντήσεις. Ξεκινήστε με ένα χαλαρό παιχνίδι ή ζητήστε από την ομάδα να σκεφτεί επίτηδες «κακές ιδέες». Η χαλάρωση μειώνει το άγχος και αυξάνει την καινοτομία.
  • Κινηθείτε. Κατά τη διάρκεια των βιντεοκλήσεων, σηκωθείτε, περπατήστε ή χορέψτε. Η σωματική κίνηση επανεκκινεί την ενέργεια και ανανεώνει τη σκέψη.
  • Δώστε χώρο στο “ανόητο”. Το παιχνίδι δεν είναι πάντα σοβαρό – κι αυτό είναι το νόημά του. Φτιάξτε κάτι απλό ή αστείο. Η τελειότητα δεν είναι στόχος, αλλά η περιέργεια.

Η επιστήμη επιβεβαιώνει αυτό που η Holman υπενθυμίζει: οι πιο δημιουργικοί επαγγελματίες προσεγγίζουν τη δουλειά με παιχνιδιάρικη διάθεση. Σε εποχές αβεβαιότητας, η ικανότητα να παίζεις –να παρατηρείς, να ρισκάρεις, να συνδέεσαι– είναι αυτό που ξεχωρίζει τους πραγματικούς ηγέτες.

Η επιτυχία, καταλήγει η Holman, δεν μετριέται μόνο σε νούμερα, αλλά στο πόσο «ζωντανός» νιώθεις την ώρα που δημιουργείς, κατασκευάζεις, μαθαίνεις και εμπνέεις.

Διαβάστε ακόμη 

P-TEC: Τι ειπώθηκε στη συνάντηση του Νταγκ Μπέργκαμ με τους επτά κορυφαίους εφοπλιστές

Τζον Άρντιλ (Exxon Mobil): 5 έως 10 δισ. δολ. η επένδυση για τις γεωτρήσεις στο Ιόνιο

Στάσσης στο P-TEC: Η Ελλάδα θα κάνει την έκπληξη – Mπορούμε να παραδώσουμε το AI factory σε 2-3 χρόνια

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα