Της Κατερίνας Καραμούτσου

Το ελληνικό τουριστικό προϊόν είναι εδώ και δεκαετίες βασισμένο στο μοντέλο «θάλασσα και ήλιος» («sea & sun»), χάνοντας ουσιαστικές ευκαιρίες να προσφέρει κι άλλες μορφές τουρισμού, όπως τον θεματικό και πολιτιστικό τουρισμό ή τα city-breaks.

Αυτό σκέφτηκαν οι δημιουργοί του Greeking.me κι αποφάσισε να κάνουν την Ελλάδα έναν all year round προορισμό, προσφέροντας εντελώς tailor made τουριστικές εμπειρίες στους ξένους επισκέπτες, βασισμένες στο στοιχείο του ελληνικού πολιτισμού κι όχι μόνο.

pop1

«Η ιδέα πήρε σάρκα και οστά έναν χρόνο πριν, τον Φεβρουάριο του 2016. Ο στόχος ήταν εξ αρχής να δημιουργήσουμε υπηρεσίες με αυθεντικό και πρωτότυπο χαρακτήρα, που θα κάνουν τους επισκέπτες να νιώσουν… Έλληνες για λίγο: εξ’ ου και το Greeking.me!» εξηγεί στο newmoney.gr η 26χρονη Άννα Μανιά, μια εκ των ιδρυτών.

Ή Άννα και ο συνιδρυτής του Greeking.me, ο 29χρονος Νίκος Θεοδωρής, έχουν καταφέρει μέσα σε έναν χρόνο να δημιουργήσουν πάνω από 40 tours στην Αττική και την Πελοπόννησο ενώ στόχος τους είναι τώρα να επεκταθούν στην Κρήτη και τη Βόρεια Ελλάδα. Κάθε tour είναι αποτέλεσμα έρευνας και προσωπικής εργασίας αρκετών ανθρώπων (ξεναγών, αρχαιολόγων, κειμενογράφων, φωτογράφων), πολλά από τα οποία προέκυψαν μέσα από τις ανάγκες των ίδιων των πελατών μας.

«Οι άνθρωποι που επιλέγουν τις υπηρεσίες μας είναι απαιτητικοί και ψάχνουν κάτι διαφορετικό από τα συνηθισμένα -είναι πρόκληση και μεγάλη επιβράβευση για εμάς να ενθουσιάζονται με τις ιστορίες, τις εικόνες και τις γεύσεις της Ελλάδας» τονίζει η Άννα.

Και πράγματι η ομάδα της δεν επαναπαύεται, αντίθετα προσπαθεί συνεχώς να πειραματίζεται με νέες ιδέες. Πρόσφατα δημιούργησε ένα vegetarian food tour στην Αθήνα που ενώνει δύο άγνωστους κόσμους: το vegan κοινό και την ελληνική κουζίνα. Άλλα ευφάνταστα tours που έχουν φτιάξει είναι εμπνευσμένα από τον ήρωα του Rick Riordan, Percy Jackson. «Δημιουργήσαμε μια σειρά από πολυήμερα ταξίδια στην Ελλάδα που “ακολουθούν” τις περιπέτειες του Percy στους σημαντικότερους ελληνικούς αρχαιολογικούς χώρους».

pop2

Οι εξορμήσεις που διοργανώνουν δεν περιορίζονται όμως μόνο σε τουρίστες από τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη. Οι υπηρεσίες τους απευθύνονται σε ελληνικές οικογένειες, όπως π.χ. εκπαιδευτικά προγράμματα στην Αρχαία Αγορά, την Ακρόπολη, το Μουσείο της Ακρόπολης και την Πνύκα με στόχο να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με τον κλασικό πολιτισμό μέσα από βιωματικά παιχνίδια και πρωτότυπες δραστηριότητες, αλλά και σε οποιονδήποτε Έλληνα θέλει να ανακαλύψει “κρυμμένους θησαυρούς” στην χώρα του.

«Μια άλλη ξενάγηση που έχει μείνει και στο δικό μας μυαλό ως κάτι ξεχωριστό ήταν η διαδρομή που η ομάδα μας σχεδίασε για στελέχη ελληνικής εταιρείας, όπου περπατήσαμε στη γειτονιά του Μεταξουργείου και του Ψυρρή. Ήταν πραγματικά -ειδικά για τους Αθηναίους- μια αποκαλυπτική βόλτα, για το πώς το παρελθόν της πόλης φανερώνεται μπροστά στα μάτια μας -αρκεί να ξέρεις που να το ψάξεις. Φανταστείτε να περπατάς ανάμεσα σε κτίρια και ξαφνικά να ανακαλύπτεις σημάδια από σφαίρες που έπεσαν κατά τη διάρκεια του Εμφυλίου!» λέει.

«Η Ελλάδα έχει απεριόριστο πολιτιστικό κεφάλαιο και προσφέρει συνεχώς ευκαιρίες να γινόμαστε δημιουργικοί και να προβάλλουμε προς τα έξω τον πλούτο της χώρας μας» καταλήγει. Δεν μπορούμε παρά να συμφωνήσουμε.

greek3