Του Δημήτρη Μαρκόπουλου

Από κλισέ χορτάσαμε. Ενα από αυτά που μας τρυπάει τα αυτιά και -γιατί όχι;- μας ζοχαδιάζει είναι το περίφημο «ο τουρισμός είναι η βαριά βιομηχανία της χώρας». Κι αυτό επειδή βαριά βιομηχανία με μηδενική επένδυση, απουσία προγραμματισμού και στήριξη από το κράτος απλώς δεν υπάρχει. Ο δημιουργός της κορυφαίας εταιρείας ξενοδοχειακού μάνατζμεντ στη χώρα, Πάνος Παλαιολόγος, γρήγορα κατάλαβε ότι με τα λόγια δουλειά δεν γίνεται. Και κάπως έτσι, έκανε αυτό που λίγοι Ελληνες τολμάνε. Δούλεψε με σχέδιο, πρόγραμμα και μεράκι. Αποτέλεσμα; Σήμερα η εταιρεία του, η Hotel Brain, ελάχιστα χρόνια μετά την ίδρυσή της μανατζάρει και προωθεί 155 ξενοδοχειακές μονάδες σε 60 διαφορετικούς προορισμούς, απασχολώντας 75 άτομα προσωπικό και πραγματοποιώντας πωλήσεις κοντά στα 10 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, η ελληνική επιχείρηση έχει να επιδείξει συνεργασίες σε τρίτες χώρες όπως η Τουρκία, ο Λίβανος, η Αυστρία και κάποιες βαλκανικές. Από πού ξεκίνησε, όμως, η εταιρεία;

Από ένα γραφειάκι στη Γλυφάδα με ελάχιστα άτομα προσωπικό και με έμφαση σε τουριστικές μονάδες της Σαντορίνης στα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας.

Στη συνέχεια ήρθε η εκτόξευση, κι αυτό γιατί αντιλήφθηκε πρώτη τη δυναμική του τουρισμού στη χώρα μας αλλά και την αλλαγή που έφερνε το Διαδίκτυο. Τώρα, ο κ. Παλαιολόγος ιδρύει τη Hotel Brain Capital, η οποία αποσκοπεί στη δημιουργία ενός χαρτοφυλακίου υφιστάμενων τουριστικών καταλυμάτων, τα οποία μέσω της επένδυσης κεφαλαίων με τη σύμφωνη γνώμη του ιδιοκτήτη, καθώς και με την αναβάθμιση και την επανατοποθέτησή τους στην αγορά θα αυξήσουν τελικά την αναγνωρισιμότητα και την εμπορική αξία τους. «Πρόκειται για την ουσιαστική είσοδο της Hotel Brain στην αγορά της μίσθωσης ξενοδοχείων, μέσω της θυγατρικής εταιρείας Hotel Brain Capital.

sel21-2

Είναι επί της ουσίας η μετεξέλιξη του μοντέλου διαχείρισης με βάση το οποίο λειτουργούμε όλα αυτά χρόνια. Το management by guarantee, όπως ονομάζεται, αφορά όλους τους ιδιοκτήτες ξενοδοχειακών μονάδων οι οποίοι προσδοκούν στη βιωσιμότητα και την απόδοση της επιχείρησής τους χωρίς να εμπλέκονται πλέον οι ίδιοι», τονίζει ο ίδιος στο «business stories». Ο ίδιος συμπληρώνει πως υπάρχει μια μεγάλη ομάδα ιδιοκτητών – ξενοδόχων που ζητούν να παραδώσουν ουσιαστικά τη μονάδα τους σε επαγγελματίες με γνώση και δέσμευση για αποτέλεσμα σε μια εποχή μεγάλων προσκλήσεων. «Εμείς επιμένουμε να μη σπάμε τις υπηρεσίες μας. Λειτουργούμε δηλαδή ολιστικά. Μερικοί ζητούν να τους κάνουμε δημόσιες σχέσεις. Αλλοι πωλήσεις ή μόνο συμβόλαια με πρακτορεία. Εμείς πάμε σε συνολική ανάλυση. Για τον λόγο αυτό, από τα 155 ξενοδοχεία που διαχειριζόμαστε σήμερα, προβλέπω ότι το 2017 θα φτάσουμε στα 170. Εμείς, πάντως, ποτέ δεν πήγαμε στον ιδιοκτήτη να του πούμε δώσε μας τα κλειδιά. Προσφέρουμε λύσεις ποιότητας με συναίνεση», τονίζει.

Διαχείριση ακόμα και κόκκινων επιχειρήσεων

Χαρακτηριστικό γνώρισμα της δυναμικής της εταιρείας είναι το γεγονός ότι μόνο στη Σαντορίνη διαχειρίζεται πλέον 27 μονάδες. «Εως το 2009 λειτουργούσαμε μόνο σε Σαντορίνη, Μύκονο και Πάρο. Μετά κινηθήκαμε πανελλαδικά και δικαιωθήκαμε», τονίζει ο κ. Παλαιολόγος.

Επίσης, ο ίδιος δεν κρύβει ότι αρκετές ξενοδοχειακές μονάδες έχουν αναζητήσει λύσεις διαχείρισης από τη Hotel Βrain προκειμένου να επιτευχθεί αναδιάρθρωση του δανεισμού τους. «Πολλοί πέτυχαν στην επαναδιαπραγμάτευση του δανεισμού τους με business plans που φτιάξαμε εμείς», πρόσθεσε.

Η ραγδαία επιτυχία της εταιρείας, πάντως, ξεκίνησε στις αρχές του 2010, μια και τότε διαχειριζόταν 36 ξενοδοχεία ενώ τώρα τα έχει τετραπλασιάσει. Τα πηγαίνει μάλιστα τόσο καλά ώστε απέκτησε διεθνή partner, το Southbridge Fund, που επένδυσε στην επιχείρηση. Η πρόσφατη, διπλή βράβευση της Hotel Brain στα World Travel Awards, στη Σαρδηνία, ως κορυφαίας εταιρείας διαχείρισης ξενοδοχείων στην Ευρώπη και την Ελλάδα, αποτελεί επιστέγασμα μιας ανοδικής πορείας 16 ετών για την εταιρεία που πρώτη εισήγαγε την έννοια του hotel management στην Ελλάδα, αναλαμβάνοντας αρχικά οικογενειακές επιχειρήσεις που δεν διέθεταν το know-how για να σταθούν με αξιώσεις στη διεθνή τουριστική αγορά. Με έμφαση στα boutique ξενοδοχεία, ο κ. Παλαιολόγος ουσιαστικά δημιούργησε μια νέα σχολή στον τουρισμό.

«Ηδη λειτουργούν 10 με 15 επιχειρήσεις όπως η δική μας. Χαίρομαι που ανοίξαμε μια αγορά. Εγώ δεν έκανα τίποτα, απλώς είδα πρώτος μια ανάγκη και την υλοποίησα», δηλώνει και συμπληρώνει: «Το δικό μας μοντέλο διαχείρισης είναι custom made, γίνεται δηλαδή για το κάθε ξενοδοχείο μεμονωμένα. Αντιμετωπίζουμε κάθε ξενοδοχείο σαν να είναι το ένα και μοναδικό και εφαρμόζουμε σε αυτό μια στρατηγική προσαρμοσμένη στις ανάγκες του». Εχοντας ανακαλύψει πρώτος από τα μέσα του ’90 τον χώρο των μικρών πολυτελών ξενοδοχείων αλλά και τα προβλήματά τους και με ειδίκευση στη Μεγάλη Βρετανία, ο κ. Παλαιολόγος πιστεύει ότι η χώρα μας παίζει στην Α’ Εθνική των τουριστικών προορισμών και απλώς χρειάζονται επαγγελματισμός και σχέδιο. «Μπορούμε να πετύχουμε πολλά. Μην τα βλέπουμε όλα μαύρα και μίζερα. Η χώρα μας είναι εξαιρετικός προορισμός», καταλήγει με αισιοδοξία.

* Αναδημοσίευση από την εφημερίδα ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ (15-01-2017)