Της Όλγας Μπαλαφούτη

Το 2017 για την Chipita ξεκίνησε δυναμικά. Μετά το ηχηρό εγχώριο deal με την Νίκας η ελληνική πολυεθνική, που έχει πάντα στραμμένο το βλέμμα και στις αγορές του εξωτερικού, σκοπεύει να «κατακτήσει» την Ινδία.

Η αρχή έχει ήδη γίνει, καθώς η Chipita τα τελευταία δύο χρόνια έχει παραγωγική δομή στην Ινδία και διαθέτει στην αγορά τα προϊόντα με το σήμα Fineti.

Πριν λίγες ημέρες, όπως έγραψε ο ξένος τύπος, η Britannia Industries, η ινδική εταιρεία κολοσσός με ετήσιους τζίρους που ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ “κάλεσε την ελληνική Chipita να κάνουν μαζί ψωμάκια, κρουασάν και άλλα προϊόντα ζύμης για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις μιας ταχύτατα αναπτυσσόμενης εγχώριας αγοράς”.

Η τεράστια αγορά της Ινδίας αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα. Πάντα προσεκτική στις συνεργασίες της, η Chipita του Σπύρου Θεοδωρόπουλου υπέγραψε μη δεσμευτικό Μνημόνιο Συνεργασίας για τη σύσταση κοινοπραξίας, η οποία θα έχει ως βασικό σκοπό την κατασκευή εργοστασίου κρουασάν στη χώρα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά έπειτα από οκτώ χρόνια που η Britannia Industries αποφασίζει να προχωρήσει σε συνεργασία με άλλη εταιρεία, κάτι που προσδίδει ακόμη μεγαλύτερη βαρύτητα στην επικείμενη συμφωνία.

Εξάλλου, όπως σχολιάζουν παράγοντες της αγοράς, πρόκειται για δύο ομίλους (Britannia, Chipita) με πολλά κοινά χαρακτηριστικά σε επίπεδο φιλοσοφίας.

Ποια είναι η Brittania

Iδρύθηκε το 1891 και ξεκίνησε να φτιάχνει μπισκότα από ένα μικρό σπίτι στην Καλκούτα. Αργότερα, εξαγοράστηκε από τους αδελφούς Gupta, ενώ το 1918, ο CH Holmes, ένας Άγγλος επιχειρηματίας που αγόρασε μερίδιο στην εταιρεία ανοίγοντας μια καινούργια σελίδα για την Britannia Biscuit Company Limited (BBCO). Το εργοστάσιο στο Μουμπάι ιδρύθηκε το 1924. Τα μπισκότα είχαν μεγάλη ζήτηση κατά τη διάρκεια του Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου, δίνοντας ισχυρή ώθηση στις πωλήσεις της εταιρείας.

Σήμερα διαθέτει τα προϊόντα της σε 4,2 εκατομμύρια σημεία λιανικής πώλησης. Πέρα από τα μπισκότα, που αποτελούν και το σήμα κατατεθέν της, η Britannia Industries δραστηριοποιείται ακόμη στις κατηγορίες του ψωμιού, των φρυγανιών και των γαλακτοκομικών και έχει ένα ευρύ δίκτυο πωλήσεων εκτός Ινδίας, που εκτείνεται από την Αυστραλία έως τις ΗΠΑ.

britannia

Η Chipita

Iδρύθηκε το 1973 με αντικείμενο την παραγωγή και εμπορία αλμυρών snacks, με βασικό, τότε, προϊόν τα Extra τυρογαριδάκια και από το 1988 τα πατατάκια. Το 1991, κυκλοφόρησε το croissant 7DAYS και πολύ γρήγορα και το mini 7DAYS.

Λίγα χρόνια μετά, το 1995, κυκλοφόρησε τα Βake Rolls. Περίπου την ίδια εποχή, η Chipita ξεκινά την πορεία της διεθνοποίησής της. Και «επιχειρεί» εκτός των ελληνικών συνόρων με τη δημιουργία παραγωγικών μονάδων στη Βουλγαρία, την Πορτογαλία και την Αίγυπτο. Aκολουθούν εργοστάσια στην Πολωνία, τη Ρουμανία, τη Ρωσία, τη Σαουδική Αραβία και πρόσφατα στην Ινδία και την Τουρκία. Παράλληλα με τα εργοστάσια, η Chipita δημιουργεί εμπορικά γραφεία και δομές σε 6 χώρες: Γερμανία, Ουγγαρία, Ουκρανία, Σερβία, Σλοβακία και Τσεχία.

chipita

Σήμερα, η Chipita δραστηριοποιείται διεθνώς σε 4 μεγάλες κατηγορίες προϊόντων: τα croissants και παρεμφερή προϊόντα ζύμης, τα αλμυρά snacks (Bake Rolls), τα cakes και τα ζαχαρώδη προϊόντα. Εχει παρουσία σε 66 χώρες συνολικά και παράγει τα προϊόντα της σε 17 εργοστάσια 9 χωρών, είτε απευθείας είτε μέσω στρατηγικών συνεργασιών.