Η Allison Ellsworth κατάφερε να μετατρέψει μια προσωπική ανάγκη για καλύτερη υγεία, σε μια επιχειρηματική επιτυχία δισεκατομμυρίων. Η δημιουργός των αναψυκτικών Poppi, που ξεκίνησε πειραματιζόμενη στην κουζίνα του σπιτιού της, πούλησε την εταιρεία της στην PepsiCo έναντι 1,65 δισ. δολαρίων, αποδεικνύοντας ότι η αγορά των υγιεινών ποτών γνωρίζει ραγδαία ανάπτυξη.
Η Ellsworth ξεκίνησε την καριέρα της στον τομέα του πετρελαίου, αλλά όταν αντιμετώπισε σοβαρά γαστρεντερικά προβλήματα, αναζήτησε εναλλακτικές λύσεις για τη διατροφή της. Ένα από τα συστατικά που δοκίμασε ήταν το μηλόξυδο, γνωστό για τα πιθανά οφέλη του στη χώνευση. Ωστόσο, η δυνατή του γεύση την έκανε να αναζητήσει τρόπους να το καταναλώνει ευκολότερα. Έτσι, άρχισε να πειραματίζεται στην κουζίνα της για να φτιάξει ένα αναψυκτικό που να συνδυάζει τη γεύση με τα ευεργετικά συστατικά.
Σύντομα, το δημιούργημά της βρήκε θετική ανταπόκριση στις τοπικές λαϊκές αγορές. Το 2015, μαζί με τον σύζυγό της Stephen, ίδρυσαν την Mother Beverage και ξεκίνησαν συνεργασίες με αλυσίδες σούπερ μάρκετ για τη διάθεση των προϊόντων τους σε μεγαλύτερη κλίμακα.
Η εκτόξευση της Poppi στην αγορά
Η μεγάλη αναγνωρισιμότητα ήρθε το 2018, όταν η Ellsworth παρουσίασε το προϊόν της στην εκπομπή “Shark Tank”. Η εμφάνιση αυτή τράβηξε την προσοχή επενδυτών και διασήμων, όπως η Jennifer Lopez, η Billie Eilish και η Mila Kunis, οι οποίοι επένδυσαν εκατομμύρια δολάρια στην εταιρεία.
Το ριζικό rebranding από Mother Beverage σε Poppi και η προώθηση του προϊόντος ως αναψυκτικό πλούσιο σε προβιοτικά βοήθησαν στην έκρηξη της δημοτικότητάς του. Η μεγαλύτερη ώθηση ήρθε όταν η Poppi εμφανίστηκε σε διαφήμιση του Super Bowl, εξασφαλίζοντας τεράστια αναγνωρισιμότητα.
Η αυξανόμενη επιτυχία της εταιρείας οδήγησε στην εξαγορά της από την PepsiCo το 2024, στο πλαίσιο της στρατηγικής της πολυεθνικής να εμπλουτίσει το χαρτοφυλάκιό της με υγιεινές επιλογές, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται σε προϊόντα με λιγότερη ζάχαρη και περισσότερα λειτουργικά συστατικά.
Η PepsiCo δεν σταμάτησε εκεί. Τον Ιανουάριο του 2024, είχε επίσης εξαγοράσει την Siete Foods, μια εταιρεία που παράγει πατατάκια χωρίς γλουτένη, έναντι 1,2 δισ. δολαρίων, δείχνοντας τη δέσμευσή της στην υγιεινή διατροφή.
Η πρόκληση της πραγματικής διατροφικής αξίας
Παρόλο που η Poppi προωθείται ως αναψυκτικό με προβιοτικά και μηλόξυδο, υπάρχουν αμφιβολίες για τα πραγματικά οφέλη της.
Τον Ιούνιο του 2023, μια αγωγή κατηγόρησε την εταιρεία ότι ένα κουτάκι Poppi περιέχει μόλις 2 γραμμάρια προβιοτικών ινών, ποσότητα ανεπαρκής για να έχει ουσιαστική επίδραση στην υγεία του εντέρου. Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της αγωγής, για να υπάρξει όφελος, ένας καταναλωτής θα έπρεπε να πίνει τουλάχιστον τέσσερα κουτάκια την ημέρα. Ωστόσο, η ζάχαρη που περιέχουν αυτά τα τέσσερα κουτάκια αναιρεί κάθε πιθανό όφελος.
Η Coca-Cola, που αποτελεί τον μεγαλύτερο ανταγωνιστή της PepsiCo, δεν έμεινε αδιάφορη στις εξελίξεις. Πρόσφατα λάνσαρε τη δική της σειρά αναψυκτικών με προβιοτικά, με την ονομασία Simply Pop, σε μια προσπάθεια να διεκδικήσει μερίδιο από τη ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά των λειτουργικών ποτών.
Το μέλλον της Poppi
Παρά τις όποιες αμφιβολίες, η Allison Ellsworth παραμένει αισιόδοξη για το μέλλον της Poppi. «Όταν δημιούργησα το Poppi στην κουζίνα μας, ήθελα να φτιάξω ένα αναψυκτικό που να είναι καλύτερο για εσένα», δήλωσε.
Σήμερα, η Poppi διατίθεται σε 16 διαφορετικές γεύσεις, ενώ κάθε κουτάκι περιέχει 5 γραμμάρια ζάχαρης και 25 θερμίδες.
«Πιστεύουμε ότι το Poppi είναι το αναψυκτικό των επόμενων γενεών. Με τη στήριξη της PepsiCo, μπορούμε να φέρουμε αυτό το προϊόν σε ακόμη περισσότερους καταναλωτές», συμπλήρωσε η Ellsworth.
Με τις εταιρείες-κολοσσούς να επενδύουν όλο και περισσότερο στην αγορά των υγιεινών ποτών, το Poppi βρίσκεται σε εξαιρετική θέση για να πρωταγωνιστήσει στο μέλλον των λεγόμενων λειτουργικών αναψυκτικών.
Διαβάστε ακόμη
Η Alpha Bank εξαγοράζει την AXIA Ventures Group
METLEN: Στρατηγική Συνεργασία με την ιταλική IVECO για εξοπλιστικά προγράμματα των Ενόπλων Δυνάμεων
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.