Η πόλη του φωτός έζησε μια διαφορετική πρεμιέρα στον χώρο της μόδας. Την Τετάρτη 5 Νοεμβρίου, το ιστορικό Bazar de l’Hôtel de Ville (BHV) μετατράπηκε στο σκηνικό ενός τολμηρού επιχειρηματικού εγχειρήματος: του πρώτου φυσικού καταστήματος της Shein παγκοσμίως.

Η είδηση ανακοινώθηκε μέσω Instagram από τον Φρεντερίκ Μερλίν, διευθύνοντα σύμβουλο της Société des Grands Magasins (SGM), προκαλώντας κύμα αντιδράσεων σε κυβερνητικούς φορείς, συνδικάτα και πολίτες.

Η κινεζική πλατφόρμα, που μέχρι σήμερα στήριζε την επιτυχία της αποκλειστικά στις online πωλήσεις και στα σύντομα pop-up καταστήματα, επιχειρεί την πρώτη της σταθερή εγκατάσταση στον φυσικό χώρο του λιανεμπορίου. Το BHV, ένα εμβληματικό σημείο του παριζιάνικου εμπορίου, έχει διαθέσει περισσότερα από 1.000 τετραγωνικά μέτρα στον έκτο όροφο του, όπου θα παρουσιαστεί μια τεράστια γκάμα προϊόντων: από ρούχα και αξεσουάρ έως είδη διακόσμησης σπιτιού.

Το πείραμα δεν θα περιοριστεί εκεί. Μέσα στον Νοέμβριο προγραμματίζονται ακόμη πέντε καταστήματα σε Ντιζόν, Ρενς, Γκρενόμπλ, Ανζέρ και Λιμόζ, σε συνεργασία με τα Galeries Lafayette, τα οποία επίσης ανήκουν στο χαρτοφυλάκιο της SGM.

Η ανακοίνωση αντιμετωπίστηκε ως «σοκ» από τη γαλλική κοινωνία. Η γαλλική κυβέρνηση, το Δημαρχείο Παρισιού, εργατικά συνδικάτα, αλλά και πάνω από 110.000 πολίτες που υπέγραψαν σχετική διαδικτυακή αναφορά, αντιτίθενται στη συνεργασία BHV–Shein. Οι επικριτές κάνουν λόγο για «κανονικοποίηση μιας κουλτούρας υπερκατανάλωσης» και για μια εταιρεία που ενσαρκώνει την αδιαφάνεια των αλυσίδων παραγωγής. Παρά τις πιέσεις, τόσο η SGM όσο και η Shein επιμένουν ότι το εγχείρημα θα προχωρήσει, υποστηρίζοντας πως πρόκειται για μια «φυσική εξέλιξη» της ψηφιακής επιτυχίας της Shein.

Η Shein, που σήμερα διαθέτει γραφεία σε Λος Άντζελες, Σάο Πάολο, Δουβλίνο, Παρίσι, Λονδίνο, Ουάσιγκτον, Γκουανγκζού και Σιγκαπούρη —όπου και μετέφερε την έδρα της το 2022—, έχει οικοδομήσει τη φήμη της πάνω σε μια πολιτική απόλυτης μυστικότητας. Ποτέ δεν αποκαλύπτει εκ των προτέρων τα σχέδιά της για νέα καταστήματα, διατηρώντας το ενδιαφέρον του κοινού στο ζενίθ.

Η απόφασή της να κάνει επίσημο άνοιγμα στη Γαλλία ήρθε αιφνιδιαστικά, λίγες μέρες μετά τη συνεργασία της με τη γαλλική φίρμα Pimkie, η οποία επίσης προκάλεσε αντιδράσεις. Προσφάτως, η εταιρεία βρέθηκε αντιμέτωπη με πρόστιμο 150 εκατομμυρίων ευρώ για παραβίαση κανονισμών που αφορούν τη διαχείριση cookies. Η Shein υποστηρίζει ότι η απόφαση είχε «πολιτικά κίνητρα», επιμένοντας στην αθωότητά της.

Ο Ντόναλντ Τανγκ, εκτελεστικός πρόεδρος της Shein, δήλωσε: «Επιλέγοντας τη Γαλλία για το πρώτο μας μόνιμο κατάστημα, τιμούμε τη θέση της ως παγκόσμιας πρωτεύουσας της μόδας. Είναι φυσικό το ταξίδι μας να ξεκινήσει από το Παρίσι και το BHV, πριν επεκταθεί σε πέντε ακόμη πόλεις».

Η SGM, ιδιοκτησία του ζεύγους Φρεντερίκ και Μαριλίν Μερλίν, απέκτησε το BHV το 2023 και έχει ήδη υπό τη διαχείρισή της πολλά καταστήματα Galeries Lafayette. Η συνεργασία με τη Shein θεωρείται το πιο ριψοκίνδυνο, αλλά και το πιο προκλητικό εγχείρημα της εταιρείας μέχρι σήμερα.

Διαβάστε ακόμη

Κατοικία: Παρέμβαση της Κομισιόν για την έκρηξη των τιμών στην Ευρώπη

Ηilton: Οι ευκαιρίες που βλέπει στον ελληνικό τουρισμό – Τα 18 νέα ανοίγματα και οι καθυστερήσεις στη συνεργασία με τον όμιλο Δουζόγλου

Morgan Stanley για bitcoin: Ξεκινά η περίοδος της πτώσης – Tι σημαίνει για τους επενδυτές

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα