Η Άμβυξ έφθασε αισίως τα 105 χρόνια στην πολυκύμαντη ιστορία της και ετοιμάζεται να ανοίξει ένα νέο Κεφάλαιο στην ιστορία της αφού φθάνει το πλήρωμα του χρόνου για την αλλαγή διοίκησης και την αποχώρηση του κ. Ισίδωρου Ρεβάχ απ’ το τιμόνι της. Και αυτό την ώρα που πραγματοποιούνται τεκτονικές αλλαγές στο χώρο της διανομής και εμπορίας αλκοολούχων ποτών, στον οποίο πλέον εισέρχονται δυναμικά η Αθηναϊκή Ζυθοποιία και η Coca Cola HBC.

Τις προθέσεις του για αποχώρηση απ’ τη διοίκηση τη νέα χρονιά γνωστοποίησε ο κ. Ρεβάχ, ο οποίος διάγει την όγδοη δεκαετία της ζωής του, στο περιθώριο της χθεσινής εκδήλωσης της «Συμμαχίας HORECA». Σημειώνεται πως τα τελευταία χρόνια έχει ενισχυθεί σημαντικά ο ρόλος του Γενικού Διευθυντή της ιστορικής εμπορικής εταιρείας, κ. Γιάννη Αρτινού.

Πάντως όπως έλεγε χθες ο κ. Ρεβάχ η Άμβυξ θα κλείσει με σημαντικές οικονομικές επιδόσεις φέτος παρά τις νέες προκλήσεις στην αγορά, και κυρίως τη δυναμική είσοδο στα «χωράφια» της των δύο πολυεθνικών εταιρειών που ποντάρουν στη διανομή για την επέκταση των δραστηριοτήτων τους.

Μάλιστα η Άμβυξ έχει δύο σημαντικές απώλειες πελατών απ’ τις δύο πολυεθνικές. Η πρώτη είναι η Bacardi, που εδώ και σχεδόν δύο χρόνια έχει περάσει στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία και η δεύτερη απώλεια αφορά την Three Cents, τη γνωστή εταιρεία mixers που πλέον από 1/1/2023 η διανομή της θα γίνεται μέσω της Coca Cola HBC έπειτα και απ’ την εξαγορά που προηγήθηκε.

 

Κι όμως, σύμφωνα με τον κ. Ρεβάχ οι εξελίξεις αυτές δεν πλήττουν την Αμβυξ, καθώς έχει καταφέρει ήδη κλείσει νέα συμβόλαια που λειτουργούν αντισταθμιστικά οδηγώντας μάλιστα την εταιρεία σε οικονομικά μεγέθη ρεκόρ. Όπως εξηγούσε ο ίδιος χθες οι καθαρές πωλήσεις της Άμβυξ αναμένεται να κλείσουν φέτος στα 85 εκατ. ευρώ περίπου με την κερδοφορία περίπου στα 6 εκατ. ευρώ. Κι αυτό παρά την απώλεια τζίρου περίπου 20 εκατ. ευρώ απ’ τις πωλήσεις της Bacardi.

Αυτό, όπως εξήγησε, επιτεύχθηκε αφενός με την επέκταση της συμφωνίας που είχε με τον γαλλικό πολυεθνικό κολοσσό LVMH για την αποκλειστική διανομή, εμπορία και μάρκετινγκ της βότκας Belvedere, της σαμπάνιας Veuve Clicquot Ponsardin, και των premium malts Ardbeg and Glenmorangie. Σημειωτέον πως η Άμβυξ διακινούσε ήδη τις ετικέτες: Moët & Chandon, Dom Perignon, Ruinart, Estate & Wines και Hennessy Cognac. Αφετέρου την Άμβυξ βοήθησε, όπως σημείωσε ο κ.Ρεβάχ, η σημαντική αύξηση πωλήσεων της βότκας Serkova, η οποία πλέον είναι το τρίτο μεγαλύτερο μπραντ σε πωλήσεις στην ελληνική αγορά πίσω απ’ το Johnnie Walker και το Gordon’s.

Ο κ. Ρεβάχ επίσης αποκάλυψε πως αναμένεται να μπει πιο δυναμικά στην κατηγορία του κρασιού, συνάπτοντας συνεργασίες με νέα ανεξάρτητα οινοποιεία, που παράγουν premium ποιότητας κρασί, στήνοντας το δίκτυό τους. Παράλληλα άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο και για νέα συνεργασία στο χώρο των αναψυκτικών τώρα που η εταιρεία θα απoλέσει την Three Cents, η οποία όπως είπε έφθασε να πουλάει πάνω από 450.000 κιβώτια!

Σημειωτέον πως το 2021 η Άμβυξ είχε καθαρές πωλήσεις ύψους 68,89 εκατ. ευρώ, κέρδη προ φόρων 4,74 εκατ. ευρώ και κέρδη μετά τους φόρους 3,55 εκατ. ευρώ.

Διαβάστε ακόμη

Μείωση φορολογίας και στήριξη στο ενεργειακό ζητούν οι φορείς της Εστίασης και της Φιλοξενίας

Υπεράκτια: Οι ανεμογεννήτριες στη θάλασσα φέρνουν επενδύσεις 6,3 δισ. σε Αλεξανδρούπολη, Κρήτη και άλλες δύο περιοχές

Landys+Gyr: Εκτόξευση τζίρου στα 180 εκατ. ευρώ για το «στρατηγείο» της Κορίνθου