Η ελληνική θυγατρική της The Estée Lauder Companies Inc. βιώνει την πιο ώριμη και εξωστρεφή φάση της πορείας της. Μετά από τρία χρόνια μετασχηματισμού, επενδύσεων και αναδιάρθρωσης, η Estée Lauder Hellas πέτυχε κύκλο εργασιών άνω των 70 εκατ. ευρώ στο οικονομικό έτος που έκλεισε τον Ιούνιο 2025 – καταγράφοντας από τις καλύτερες επιδόσεις στην Ευρώπη, όπως επισημαίνει ο Κώστας Σπυρόπουλος, Γενικός Διευθυντής της The Estée Lauder Companies Balkans.

«Τα τελευταία τρία χρόνια χτίσαμε τη νέα μας εποχή – με υποδομές, ανθρώπους και brands που μας τοποθετούν στο κέντρο της περιοχής. Η Ελλάδα είναι πλέον κόμβος που ενώνει και εμπνέει», τόνισε ο ίδιος, παρουσιάζοντας τις προοπτικές του ομίλου στην Ελλάδα και τη ΝΑ Ευρώπη.

Αναδιοργάνωση

Η περίοδος 2021-24 σηματοδότησε τον πλήρη μετασχηματισμό της εταιρείας, με ευθυγράμμιση στα EMEA standards και έμφαση στην τοπική ευελιξία.

Από το 2022, η Αθήνα αποτελεί έδρα για πέντε χώρες – Ελλάδα, Κύπρο, Ρουμανία, Βουλγαρία και Μολδαβία – ενώ ο ελληνικός οργανισμός διαχειρίζεται ένα δίκτυο 850 εργαζομένων, εκ των οποίων οι 700 στην Ελλάδα.

Το έργο Project Olympic στον Ασπρόπυργο μετέτρεψε την ελληνική αποθήκη σε περιφερειακό κέντρο διανομής που εξυπηρετεί πλέον και τη Ρουμανία.

Παράλληλα, η εταιρεία μετέφερε τα γραφεία της σε νέους, σύγχρονους χώρους στην Αθήνα, και επένδυσε σε αναβαθμίσεις σημείων πώλησης – με κορυφαίο παράδειγμα το flagship store της M·A·C στην Ερμού, που κατατάσσεται στα τρία καλύτερα της Ευρώπης.

Προοπτική

Η χρήση 2023-24 έκλεισε με αύξηση 20,2 % και επιστροφή στην κερδοφορία, ενώ η χρήση 2024-25 σημείωσε νέα άνοδο τζίρου σε όλες τις κατηγορίες – make up, skincare και fragrances – ξεπερνώντας το φράγμα των 70 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία βελτίωσε τα περιθώρια λειτουργίας της, επενδύοντας σε omnichannel στρατηγική, νέα brands (Dr. Jart+, Le Labo, The Ordinary) και στοχευμένες υποδομές logistics.

Για το 2026, το πλάνο προβλέπει νέες επενδύσεις σε data capabilities, training και retail αναβαθμίσεις, με στόχο η Ελλάδα να εξελιχθεί σε μοντέλο λειτουργίας για όλη τη ΝΑ Ευρώπη.

«Η αγορά παραμένει απαιτητική – όμως διαθέτουμε ισχυρά brands και μια ομάδα που μετατρέπει τις προκλήσεις σε ευκαιρίες», σχολίασε ο κ. Σπυρόπουλος.

Η ωριμότητα του prestige beauty

Η βιομηχανία της ομορφιάς εισέρχεται σε φάση ωρίμανσης, όπου η “αξία” υπερισχύει της “προσφοράς”. «Ο καταναλωτής ζητά αυθεντικότητα, αποτελεσματικότητα και επιστημονική τεκμηρίωση», εξηγεί ο Σπυρόπουλος. «Στο skincare κυριαρχεί η επιστήμη, στο make-up η δημιουργικότητα, στα αρώματα η εξατομίκευση. Η ομορφιά μετατρέπεται σε εμπειρία και wellness.»

Η ηλεκτρονική πώληση αντιστοιχεί περίπου στο 10 % των πωλήσεων, ενώ το φυσικό κατάστημα παραμένει κεντρικό για την εμπειρία του καταναλωτή. Η στρατηγική της εταιρείας είναι να ενισχύσει αυτό το phygital μοντέλο, επενδύοντας τόσο σε τεχνολογία όσο και σε service προσωπικού.

Ο ανθρώπινος παράγοντας

Σε παγκόσμιο επίπεδο, το 83 % του workforce της Estée Lauder Companies είναι γυναίκες.

Στην Ελλάδα, το ποσοστό αυτό αγγίζει το 90 %, ενώ το 50 % της ηγετικής ομάδας αποτελείται επίσης από γυναίκες. Η εταιρεία απασχολεί 130 στελέχη στα κεντρικά της Αθήνας, 40 στο κέντρο διανομής και περισσότερους από 500 make-up artists και αισθητικούς στην αγορά. «Η ανάπτυξη των ανθρώπων μας είναι η πιο σημαντική επένδυση», επισημαίνει ο Σπυρόπουλος. «Πολλά στελέχη μας εξελίσσονται σε διεθνείς ρόλους – αυτό είναι η πραγματική απόδειξη ότι η Ελλάδα παράγει ταλέντο και ηγεσία.»

Beauty Reimagined και το μέλλον

Η νέα στρατηγική “Beauty Reimagined” της ELC επαναπροσδιορίζει την έννοια της ομορφιάς – επικεντρωμένη στην καινοτομία, την εξατομίκευση και τη βιωσιμότητα.

Η Estée Lauder Hellas υιοθετεί πλήρως αυτή τη φιλοσοφία, συνδυάζοντας τεχνολογία, data insights και ανθρώπινη εμπειρία για να προσφέρει αξία πέρα από το προϊόν.

Η εταιρεία σχεδιάζει να ενισχύσει τη συνδεσιμότητα των ομάδων της στη ΝΑ Ευρώπη και να αναπτύξει περαιτέρω τις υπηρεσίες εκπαίδευσης και consumer experience.

30 χρόνια Ροζ Κορδέλα

Το 2025 σηματοδοτεί 30 χρόνια από την παγκόσμια εκστρατεία κατά του καρκίνου του μαστού που ξεκίνησε η Evelyn H. Lauder το 1992. Η Estée Lauder Hellas στηρίζει για ακόμη μια χρονιά την Ελληνική Αντικαρκινική Εταιρεία, προσφέροντας το 1 % των λιανικών πωλήσεων του Οκτωβρίου για δράσεις πρόληψης και δωρεάν μαστογραφίες σε ακριτικές περιοχές.

Η φετινη φωταγώγηση του “Δρομέα” του Κώστα Βαρώτσου με το χαρακτηριστικό ροζ φως συμβολίζει την ελπίδα και την ενότητα σε έναν αγώνα που ξεπερνά τα σύνορα της ομορφιάς.

«Η ομορφιά είναι δύναμη – μια δύναμη που ενώνει και δίνει ελπίδα», λέει ο κ. Σπυρόπουλος.

«Για εμάς, η πρόληψη και η φροντίδα της ζωής είναι το πιο ουσιαστικό κομμάτι του ρόλου μας.»

Ποιος είναι

Με πάνω από 20 χρόνια διεθνούς εμπειρίας σε Procter & Gamble, Coty και Estée Lauder Companies EMEA, ο κ. Κώστας Σπυρόπουλος ανέλαβε το 2022 τη διοίκηση της The Estée Lauder Companies Balkans, με ευθύνη για Ελλάδα, Κύπρο, Ρουμανία, Μολδαβία και Βουλγαρία. Απόφοιτος του Πανεπιστημίου Πειραιώς και κάτοχος MBA του Πανεπιστημίου της Γενεύης, έχει εργαστεί σε Ελβετία, ΗΠΑ και Γαλλία, συνδυάζοντας στρατηγική διοίκηση με ανθρωποκεντρική ηγεσία.

Διαβάστε ακόμη

Αλλάζει το παιχνίδι για το φυσικό αέριο: Τι σημαίνει για την Ελλάδα το κλείσιμο της στρόφιγγας του ρωσικού αερίου το 2028

Χαμντί Ουλουκάγια: Ο «Mr.Chobani» έγινε ο πλουσιότερος Τούρκος χάρη στο ελληνικό γιαούρτι (pics)

Euronext: Τα «κλειδιά» για την εξαγορά της ΕΧΑΕ – Τα επόμενα βήματα και τα μηνύματα Μπουζνά

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα