Με τις αλλαγές στις προτιμήσεις των καταναλωτών πιέζουν τα αποτελέσματά της και τη μετοχή της να υστερεί, η Kraft Heinz ετοιμάζει αναδιάρθρωση. Σύμφωνα με πληροφορίες της Wall Street Journal, η εταιρεία σχεδιάζει να διαχωρίσει μεγάλο μέρος της δραστηριότητάς της στα τυποποιημένα τρόφιμα, ιδρύοντας μια νέα εταιρεία που θα συγκεντρώσει πολλά προϊόντα Kraft, με αποτίμηση που θα μπορούσε να φτάσει τα 20 δισ. δολάρια.
Με τον τρόπο αυτό, ο όμιλος θα επικεντρωθεί σε επώνυμα προϊόντα με υψηλότερη ανάπτυξη, όπως οι σάλτσες και τα dressing της Heinz — μεταξύ αυτών και η εμβληματική κέτσαπ Heinz και η μουστάρδα Grey Poupon.
Στόχος είναι με αυτό τον τρόπο, οι δύο νέες εταιρικές οντότητες να έχουν συνολική αξία υψηλότερη από την τρέχουσα χρηματιστηριακή αξία της Kraft Heinz, που υπολογίζεται στα 31 δισ. δολάρια.
Ρήγματα στο «αμερικανικό ντουλάπι»
Η σκέψη για διάσπαση έρχεται δέκα χρόνια μετά την πολυσυζητημένη συγχώνευση Kraft και Heinz, που είχε την υπογραφή του Γουόρεν Μπάφετ και της 3G Capital Partners. Η συμφωνία τότε προβλήθηκε ως «σωσίβιο» για την αμερικανική βιομηχανία τυποποιημένων τροφίμων. Στην πράξη, όμως, η συνένωση αποδείχθηκε ζημιογόνα: οι καταναλωτές στράφηκαν σε φρέσκα, λιγότερο επεξεργασμένα προϊόντα, ενώ το μοντέλο δραστικών περικοπών στις δαπάνες που επέβαλε η 3G δεν απέδωσε.
Η εταιρεία αναγκάστηκε να υποτιμήσει την αξία των brands Kraft και Oscar Mayer κατά 15 δισ. δολάρια το 2019, με τον τότε CEO Μπερνάρντο Χις να παραδέχεται ότι οι προσδοκίες για εξοικονόμηση κόστους ήταν υπερβολικά αισιόδοξες.
Η πτώση συνεχίζεται
Οι πωλήσεις παραμένουν στάσιμες και τα κέρδη υποχωρούν από την πρώτη κιόλας χρονιά της συγχώνευσης. Από το 2015 η μετοχή έχει χάσει πάνω από 60% της αξίας της, διαγράφοντας 57 δισ. δολάρια κεφαλαιοποίησης.
Παράλληλα, το επενδυτικό τοπίο αλλάζει: η Berkshire Hathaway του Μπάφετ, παρότι παραμένει βασικός μέτοχος με ποσοστό 28%, δεν διατηρεί πλέον θέση στο ΔΣ, ενώ η 3G έχει αποχωρήσει πλήρως από το μετοχικό κεφάλαιο. Ο πληθωρισμός, οι νέες συνήθειες διατροφής και ο ανταγωνισμός από φθηνότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας εντείνουν τις πιέσεις.
Στο βάθος, νέες κινήσεις
Οι τελικές αποφάσεις για το πώς θα γίνει η διάσπαση και ποια brands θα ενταχθούν στη νέα οντότητα αναμένονται μέσα στις επόμενες εβδομάδες. Σύμφωνα με εκπρόσωπο της Kraft Heinz, η εταιρεία «αξιολογεί στρατηγικές κινήσεις για να δημιουργήσει αξία για τους μετόχους».
Στο μεταξύ, ο τομέας των τροφίμων βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή: ο όμιλος Kellogg πρόσφατα χώρισε τα σνακ Pringles και Cheez-It σε νέα εταιρεία (Kellanova) με αποτίμηση 30 δισ. δολαρίων, ενώ η Ferrero συμφώνησε να αποκτήσει τη βορειοαμερικανική μονάδα δημητριακών της Kellogg αντί 3 δισ. δολαρίων. Η Kraft Heinz επίσης πούλησε τη δραστηριότητα βρεφικής διατροφής στην Ιταλία.
Διαβάστε ακόμη
Σε αναβρασμό η αγορά πετρελαίου: Νέο ράλι στις τιμές φέρνουν οι κινήσεις Τραμπ – Τα σχέδια για Ρωσία
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.