«Στάση» σε… πλειστηριασμούς έρχεται το φθινόπωρο για το ΚΤΕΛ Νομού Αττικής. Συγκεκριμένα, όπως αποκαλύπτει σήμερα το newmoney, για τις 10 Σεπτεμβρίου 2025, -εκτός εάν μέχρι τότε υπάρξει κάποια αναστολή-, έχουν προγραμματιστεί τέσσερις πλειστηριασμοί σε βάρος της εταιρείας «Κ.Τ.Ε.Λ. Νομού Αττικής Α.Ε.» για ισάριθμα λεωφορεία της.

Στην προκειμένη περίπτωση, επισπεύδουσα δεν είναι κάποια τράπεζα ή εταιρεία servicer, αλλά η «Dial Εμπορική, Εξυπηρέτησης Σταθμών Αυτοκινήτων-Καύσιμα-Λιπαντικά-Πλυντήριο» στην οποία οφείλεται το ποσό των 80.127,24 ευρώ εντόκως από 2 Οκτωβρίου 2024 και μέχρι ολοσχερούς εξοφλήσεως.

Τα λεωφορεία και οι τιμές

Με βάση την έκθεση κατάσχεσης, στον τετραπλό πλειστηριασμό αναμένεται να βγουν:

1) Λεωφορείο, εργοστασίου κατασκευής MERCEDES, χρώματος ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ, κυλινδρισμού 11967, αριθμού επιβατών 64, ημερομηνίας πρώτης άδειας διεθνώς 21-11-2013.

2) Λεωφορείο, εργοστασίου κατασκευής MERCEDES, χρώματος ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ, κυλινδρισμού 11967, αριθμού επιβατών 59, ημερομηνίας πρώτης άδειας διεθνώς 23-02-2012.

3) Λεωφορείο, εργοστασίου κατασκευής MERCEDES, χρώματος ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ, κυλινδρισμού 11967, αριθμού επιβατών 66, ημερομηνίας πρώτης άδειας διεθνώς 06-07-2009 και

4) Λεωφορείο, εργοστασίου κατασκευής MERCEDES-BENZ, χρώματος ΛΕΥΚΟΥ, κυλινδρισμού 11967, αριθμού επιβατών 58, ημερομηνίας πρώτης άδειας διεθνώς 11-05 2010.

Τα παραπάνω λεωφορεία εκτιμήθηκαν, το πρώτο στις 65.000 ευρώ, το δεύτερο στις 60.000 ευρώ, το τρίτο στις 55.000 ευρώ και το τέταρτο στις 70.000 ευρώ.

Ωστόσο, οι τιμές πρώτης προσφοράς για τον πλειστηριασμό έχουν οριστεί στα 2/3 των τιμών εκτίμησης. Έτσι, τα παραπάνω λεωφορεία θα βγουν:

1) Για το υπ’ αριθμόν ένα λεωφορείο στο ποσό των 43.333,33 ευρώ.

2) Για το υπ’ αριθμόν δύο λεωφορείο στο ποσό των 40.000 ευρώ.

3) Για το υπ’ αριθμόν τρία λεωφορείο στο ποσό των 36.666,66 ευρώ και

4) Για το υπ’ αριθμόν τέσσερα λεωφορείο στο ποσό των 46.666,66 ευρώ.

Οι επιδόσεις

Η «Κ.Τ.Ε.Λ.Νομού Αττικής», παρά την αύξηση του μεταφορικού έργου και αντίστοιχα του κύκλου εργασιών τα τελευταία χρόνια, εμφανίζει μόνιμα ζημιογόνα αποτελέσματα.

Σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις για τη χρήση του 2023, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 20,81 εκατ. ευρώ έναντι 22,83 εκατ. ευρώ το 2022, με τις ζημίες της χρήσης να φτάνουν τα 2,58 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 222.986 ευρώ την προηγούμενη.

Όσον αφορά τις βασικότερες πηγές εσόδων, την πρώτη θέση κατέχει η Αστική Συγκοινωνία (Σύμβαση με ΟΑΣΑ) με 12,06 εκατ. ευρώ έναντι 16,05 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ ακολουθούν τα εισιτήρια γραμμών Αττικής με 3,88 εκατ. ευρώ έναντι 3,4 εκατ. ευρώ, και τα εισιτήρια γραμμής Θεσσαλονίκης με 3,71 εκατ. ευρώ, έναντι 1,67 εκατ. ευρώ.

Όπως σημειώνεται, η εταιρεία έχει συσσωρευμένες ζημίες ύψους 7,1 εκατ. ευρώ (έναντι 4,52 εκατ. ευρώ το 2022), με το σύνολο των υποχρεώσεων να φτάνει στα 14,09 εκατ. ευρώ.

Ακόμη, τονίζεται η σημαντική εξάρτηση από τη σύμβαση έργου του ΟΑΣΑ καθότι τα έσοδα από αυτό ανέρχονται στο 58% περίπου των συνολικών εσόδων. Παράλληλα έχουν πραγματοποιηθεί σημαντικές επενδύσεις σε υποδομή σχετιζόμενες με αυτό το έργο (οχήματα 5,57 εκατ. ευρώ, εξοπλισμός τηλεματικής 142.000 ευρώ, αμαξοστάσια και λοιπός εξοπλισμός 150.000 ευρώ).

Ωστόσο, η σχετική σύμβαση με τον ΟΑΣΑ που υπογράφτηκε στις 7 Οκτωβρίου 2020 ήταν αρχικά διετής, αλλά παρατάθηκε μέχρι τις 28 Απριλίου 2024 οπότε και ολοκληρώθηκε χωρίς να ανανεωθεί. Στη συνέχεια, υπογράφτηκε πρόγραμμα-γέφυρα με το Κ.Τ.Ε.Λ. Κορινθίας, που ανέλαβε το έργο του ΟΑΣΑ, το οποίο έληξε στις 25 Αυγούστου 2024.

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στις οικονομικές καταστάσεις, μετά τη λήξη της σύμβασης για την παροχή αστικής συγκοινωνίας για λογαριασμό του ΟΑΣΑ έχει ήδη εξεταστεί η αναπλήρωση του έργου αυτού με νέα σύμβαση είτε μεταξύ ΚΤΕΛ και Περιφέρειας Αττικής, είτε μεταξύ ΚΤΕΛ και ΟΑΣΑ. Το αντικείμενο της νέας σύμβασης θα αφορά το υπάρχον ενδονομαρχιακό έργο και η αρχική εκτίμηση είναι ότι θα ανέρχεται σε περίπου 4,9 εκ. οχηματοχιλιόμετρα, ενώ ο εκτιμώμενος τζίρος θα υπερβεί τα 10 εκατ. ευρώ.

Επίσης, η διοίκηση δείχνει να ποντάρει στην αύξηση της επιβατικής κίνησης στη γραμμή Θεσσαλονίκης για την οποία υπήρξε αγορά ενός επιπλέον εταιρικού λεωφορείου.

Πάντως, η οικονομική κατάσταση της «Κ.Τ.Ε.Λ. Νομού Αττικής» φαίνεται να είναι…διαχρονικά δύσκολη. Έτσι, ενδεικτικά, σχεδόν πριν μια δεκαετία, στη χρήση του 2015, ο κύκλος εργασιών ήταν 12,8 εκατ. ευρώ, -δηλαδή σαφώς λιγότερος σε σχέση με το 2023-, έναντι 11,99 εκατ. ευρώ το 2014, με τα αποτελέσματα να είναι και τότε ζημιογόνα (ζημίες 435.855 ευρώ, έναντι ζημιών 940.406 ευρώ το 2014), και με συσσωρευμένες ζημίες στα 6,1 εκατ. ευρώ.

Οι τότε «πυλώνες» του τζίρου ήταν τα εισιτήρια των γραμμών της Αττικής με 8,98 εκατ. ευρώ και η γραμμή της Θεσσαλονίκης με 1,75 εκατ. ευρώ.

Διαβάστε ακόμη

Η Ελλάδα στην κορυφαία 3άδα των ισχυρότερων ναυτιλιακών κρατών με στόλο αξίας $183 δισ. (γραφήματα) 

Τραμπ και Ερντογάν συναντήθηκαν στη Χάγη – Tα deals των $100 δισ.

Ενέργεια: «Εκεχειρία» στις τιμές με…κατάρρευση του φυσικού αερίου στην Ευρώπη (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα