Αντιμέτωπη με το σφυρί των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών βρίσκεται σήμερα (31/7), για μια ακόμη φορά, η Λασιθιωτική Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία, γνωστότερη ως Λ.Α.Ν.Ε, η οποία έχει κηρυχθεί σε κατάσταση πτώχευσης από τον Μάιο του 2023.
Αντικείμενο του επαναληπτικού πλειστηριασμού, με επισπεύδουσα την σύνδικο πτώχευσης, είναι τα μετοχικά μερίδια που διατηρούσε η ακτοπλοϊκή στην Τράπεζα Χανίων.
Ο αρχικός πλειστηριασμός έγινε στις 11 Απριλίου 2025, αλλά τα μερίδια έμειναν στα αζήτητα καθώς δεν εκδηλώθηκε το παραμικρό ενδιαφέρον.
Η αποτίμηση και η νέα τιμή
Πρόκειται ειδικότερα για 150.005 μερίδια της συνεταιριστικής τράπεζας που βγήκαν στο σφυρί αρχικά με τιμή πρώτης προσφοράς 778.525,95 ευρώ (5,19 ευρώ/ συνεταιριστική μερίδα).
Η τιμή αυτή προέκυψε από δύο εκθέσεις εκτίμησης (του Νοεμβρίου 2024) οι οποίες κατέληξαν η μία σε αποτίμηση της τελικής αξίας των συμμετοχών στο ποσό των 774.893 ευρώ και η δεύτερη στο ποσό των 781.526 ευρώ.
Όπως αναφέρεται σχετικά, λαμβάνοντας υπόψη, μεταξύ άλλων, ότι «η Λασιθιωτική Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία (Λ.Α.Ν.Ε.) βρίσκεται σε πτώχευση από 08/05/2023, καθώς επίσης και ότι η Τράπεζα Χανίων είναι συνεταιριστική, δεν είναι εισηγμένη σε οργανωμένη αγορά, έχει εστιασμένη χωροταξική δραστηριότητα σε Κρήτη και Αττική και η διαδικασία συναλλαγής είναι μέσω πλειστηριασμού, η τελική αξία έχει απομειωθεί κατά 20%».
Λόγω του άγονου πλειστηριασμού που προηγήθηκε, το σφυρί για σήμερα έχει χαμηλότερη τιμή εκκίνησης. Συγκεκριμένα, υπάρχει μείωση της τιμής πρώτης προσφοράς στα ¾ της αρχικής κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 164 παρ.1-3 του Ν.4738/2020, στο συνολικό ποσό των 583.894,47 ευρώ [3,8925 ευρώ ανά συνεταιριστική μερίδα], δηλαδή είναι «πεσμένη» κατά 194.631,48 ευρώ.
Η πορεία και το τέλος της Λ.Α.Ν.Ε.

Η Λ.Α.Ν.Ε. ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 1993 ως εταιρεία λαϊκής βάσης και δραστηριοποιήθηκε στις ακτοπλοϊκές γραμμές για τη μεταφορά επιβατών και οχημάτων με τα ιδιόκτητα πλοία «Ιεράπετρα» και «Βιτσέντζος Κορνάρος», τα οποία εκτελούσαν δρομολόγια από την Αν. Κρήτη προς νησιά των Κυκλάδων (Μήλο & Σαντορίνη), τον Πειραιά και τα Δωδεκάνησα (Κάσο, Κάρπαθο, Χάλκη & Ρόδο).
Το 2006 έλαβε χώρα η απορρόφηση της Λ.Α.Ν.Ε. από την ΑΝΕΚ Α.Ε., ενώ το 2015, η εταιρεία προχώρησε στην πώληση του πλοίου «Ιεράπετρα» με αποτέλεσμα να παραμείνει μόνο ένα πλοίο στο ενεργητικό της.
Τα τελευταία χρόνια λειτουργίας της το «Βιτσέντζος Κορνάρος», εκτελούσε επιδοτούμενες γραμμές στα πλαίσια των συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας και συγκεκριμένα:
– Πειραιάς-Κύθηρα-Καστέλι-Πειραιάς
– Πειραιάς-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Καστέλι-Πειραιάς
-Καστέλι-Αντικύθηρα-Κύθηρα-Γύθειο
-Γύθειο-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Καστέλι
-Καλαμάτα-Κύθηρα -Καστέλι
Τον Ιούνιο του 2017, το πλοίο αποσύρθηκε λόγω μηχανικής βλάβης και επί τους ουσίας η εταιρεία βρέθηκε σε παύση εργασιών. Την ίδια περίοδο, λόγω της ζημιάς, υπήρξε απομείωση της αξίας του πλοίου κατά 2.538.677 ευρώ με αποτέλεσμα στις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις (2017) να εμφανίζεται με ρευστοποιήσιμη αξία ύψους 958.893 ευρώ.
Τελικά, το «Βιτσέντζος Κορνάρος» δεν επισκευάστηκε λόγω του υψηλού κόστους με αποτέλεσμα την δημιουργία υποχρεώσεων, οι οποίες δεν μπορούσαν να εξυπηρετηθούν. Κάπως έτσι η Λ.Α.Ν.Ε. οδηγήθηκε σε πτώχευση, βάσει σχετικής απόφασης του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Χανίων στις 8 Μαΐου 2023, δηλαδή 30 χρόνια μετά την ίδρυσή της…
Στα περιουσιακά της στοιχεία, εκτός από το πλοίο, υφίστανται 150.005 μερίδια της Συνεταιριστικής Τράπεζας Χανίων Συν. Π.Ε. και 1.000 μετοχές της Παγκρήτιας Τράπεζας.
Διαβάστε ακόμη
Damavand: Οι μετοχικές ανακατατάξεις, οι νέοι επενδυτές και οι επιδόσεις (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.