Αντιμέτωπη με το σφυρί των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών βρέθηκε νωρίτερα σήμερα, Παρασκευή 11 Απριλίου, η Λασιθιωτική Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία, γνωστότερη ως Λ.Α.Ν.Ε, η οποία έχει κηρυχθεί σε κατάσταση πτώχευσης από τον Μάιο του 2023.
Αντικείμενο του πλειστηριασμού, που έγινε με επισπεύδουσα την σύνδικο πτώχευσης, δεν ήταν κάποιο πλοίο, αλλά τα μετοχικά μερίδια που διατηρούσε η ακτοπλοϊκή στην Τράπεζα Χανίων, τα οποία έμειναν τελικά στα αζήτητα καθώς δεν εκδηλώθηκε το παραμικρό ενδιαφέρον.
Οι μετοχές και η αποτίμηση
Πρόκειται ειδικότερα για 150.005 μερίδια της συνεταιριστικής τράπεζας που βγήκαν σήμερα στο ηλεκτρονικό σφυρί με τιμή πρώτης προσφοράς 778.525,95 ευρώ (5,19 ευρώ/ συνεταιριστική μερίδα).
Η τιμή αυτή προέκυψε από δύο εκθέσεις εκτίμησης (του Νοεμβρίου 2024) οι οποίες κατέληξαν η μία σε αποτίμηση της τελικής αξίας των συμμετοχών στο ποσό των 774.893 ευρώ και η δεύτερη στο ποσό των 781.526 ευρώ.
Όπως αναφέρεται σχετικά, λαμβάνοντας υπόψη, μεταξύ άλλων, ότι «η Λασιθιωτική Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία (Λ.Α.Ν.Ε.) βρίσκεται σε πτώχευση από 08/05/2023, καθώς επίσης και ότι η Τράπεζα Χανίων είναι συνεταιριστική, δεν είναι εισηγμένη σε οργανωμένη αγορά, έχει εστιασμένη χωροταξική δραστηριότητα σε Κρήτη και Αττική και η διαδικασία συναλλαγής είναι μέσω πλειστηριασμού, η τελική αξία έχει απομειωθεί κατά 20%».
Η πορεία της ΛΑΝΕ
Σύμφωνα με το ιστορική της, η Λ.Α.Ν.Ε. ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 1993 ως εταιρεία λαϊκής βάσης και δραστηριοποιήθηκε στις ακτοπλοϊκές γραμμές για τη μεταφορά επιβατών και οχημάτων με τα ιδιόκτητα πλοία «Ιεράπετρα» και «Βιτσέντζος Κορνάρος», τα οποία εκτελούσαν δρομολόγια από την Αν. Κρήτη προς νησιά των Κυκλάδων (Μήλο & Σαντορίνη), τον Πειραιά και τα Δωδεκάνησα (Κάσο, Κάρπαθο, Χάλκη & Ρόδο).
Το 2006 έλαβε χώρα η απορρόφηση της Λ.Α.Ν.Ε. από την ΑΝΕΚ Α.Ε., ενώ το 2015, η εταιρεία προχώρησε στην πώληση του πλοίου «Ιεράπετρα» με αποτέλεσμα να παραμείνει μόνο ένα πλοίο στο ενεργητικό της.

Τα τελευταία χρόνια λειτουργίας της το «Βιτσέντζος Κορνάρος», εκτελούσε επιδοτούμενες γραμμές στα πλαίσια των συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας και συγκεκριμένα:
Α) Πειραιάς-Κύθηρα-Καστέλι-Πειραιάς
Β) Πειραιάς-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Καστέλι-Πειραιάς
Γ) Καστέλι-Αντικύθηρα-Κύθηρα-Γύθειο
Δ) Γύθειο-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Καστέλι
Ε) Καλαμάτα-Κύθηρα -Καστέλι
Τον Ιούνιο του 2017, το εν λόγω πλοίο αποσύρθηκε λόγω μηχανικής βλάβης και επί τους ουσίας η εταιρεία βρέθηκε σε παύση εργασιών. Την ίδια περίοδο, λόγω της ζημιάς, υπήρξε απομείωση της αξίας του πλοίου κατά 2.538.677 ευρώ με αποτέλεσμα στις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις (2017) να εμφανίζεται η ρευστοποιήσιμη αξία ποσού 958.893 ευρώ.
Τελικά το «Βιτσέντζος Κορνάρος» δεν επισκευάστηκε λόγω του υψηλού κόστους με αποτέλεσμα την δημιουργία υποχρεώσεων, οι οποίες δεν μπορούσαν να εξυπηρετηθούν. Κάπως έτσι η Λ.Α.Ν.Ε. οδηγήθηκε σε πτώχευση, βάσει της σχετικής απόφασης του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Χανίων στις 8 Μαΐου 2023, δηλαδή 30 χρόνια μετά την ίδρυσή της…
Στα περιουσιακά της στοιχεία, εκτός από το πλοίο, υφίστανται 150.005 μερίδια της Συνεταιριστικής Τράπεζας Χανίων Συν. Π.Ε. και 1.000 μετοχές της Παγκρήτιας Τράπεζας.
Διαβάστε ακόμη
Στα τρία δισ. ευρώ η πιστωτική επέκταση το α’ τρίμηνο, αλλά οι δασμοί Τραμπ θα αλλάξουν την εικόνα
Κράτος «χρωστάω και δεν πληρώνω» – Πάνω από 3,3 δισ. ευρώ τα χρέη του Δημοσίου στην αγορά
Capital Economics: Επενδυτές μην εφησυχάζεστε – Tι δείχνουν οι αντιδράσεις των αγορών
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.