Στην εποχή της παντοκρατορίας των social media και της μεταβατικής διαδικασίας προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό οι εταιρείες έχουν ξεκινήσει να αλλάζουν τη στρατηγική τους, ρίχνοντας μεγαλύτερο βάρος στα νέα εργαλεία που τους προσφέρουν τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.

Ο πως λέει στο «business stories» η Λάουρα Μπονονσίνι, επικεφαλής Public Policy της Facebook στις αγορές της Ιταλίας, της Ελλάδας, της Κύπρου και της Μάλτας, οι προοπτικές γι’ αυτές τις εταιρείες είναι μεγάλες. Η ίδια βρέθηκε στην Αθήνα την περασμένη εβδομάδα στο πλαίσιο του ενημερωτικού συνεδρίου «Boost with Facebook», όπου παρουσιάστηκαν σε εκπροσώπους μικρομεσαίων επιχειρήσεων τρόποι με τους οποίους μπορούν να εκμεταλλευτούν τα εργαλεία του Facebook, ενώ παρουσιάστηκαν και case studies πετυχημένων εταιρειών που για την ανάπτυξή τους βασίστηκαν σε μεγάλο βαθμό στο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

Παράλληλα, όπως αποκαλύπτει η ίδια στο «b.s.», έχει ξεκινήσει και μία συζήτηση με την κυβέρνηση προκειμένου να διαπιστωθούν οι τρόποι με τους οποίους θα μπορούσε να συνεισφέρει και η διαδικτυακή πλατφόρμα στον στόχο της ψηφιακής εκπαίδευσης.

– Γιατί είναι σημαντικό για μία ΜμΕ να χρησιμοποιήσει το Facebook στη στρατηγική ανάπτυξής της;

Το Facebook αποτελεί πραγματική ευκαιρία για τις ΜμΕ για πολλούς λόγους. Πρώτα απ’ όλα τα εργαλεία του είναι διαθέσιμα σε όλους και εύκολα στη χρήση. Παράλληλα το Facebook και το Instagram τα γνωρίζουν και τα χρησιμοποιούν όλοι. Επειτα όλα είναι μετρήσιμα. Οταν ξεκινάς μια καμπάνια ξέρεις τι θα πληρώσεις, σε τι κοινό θα απευθυνθείς. Και τρίτον, υπάρχει η πιθανότητα να βαθμονομήσεις την επένδυσή σου. Δεν χρειάζεται απαραίτητα να ξεκινήσεις να επενδύεις εντατικά. Μπορείς να επενδύσεις λίγα στην αρχή και να δεις τον αντίκτυπο. Η εμπειρία βέβαια λέει πως όσο περισσότερα επενδύεις σε αυτή τη διαδικασία, συνήθως οι αποδόσεις είναι μεγαλύτερες. Εξάλλου δεν πρέπει να ξεχνάμε και το σημαντικότερο. Ολοι οι άνθρωποι έχουν δωρεάν παρουσία στο Facebook.

Αρα, για μία επιχείρηση αυτό σημαίνει ότι μπορεί να έχει πρόσβαση σε δισεκατομμύρια χρήστες. Μόνο στην Ελλάδα οι ενεργοί χρήστες είναι 5,6 εκατομμύρια. Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι οι προοπτικές είναι μεγάλες.

– Γιατί είναι τόσο σημαντική πλέον η διαφήμιση και η προβολή μέσω των social media;

Γιατί είναι ένας από τους τρόπους να βρεις τους ανθρώπους που ενδιαφέρονται γι’ αυτό που πουλάς ή προωθείς. Δεν είναι κάτι γενικό. Οι χρήστες έχουν συνήθειες, προτιμήσεις και ένα background στο οποίο στηρίζεται η επαφή στα social media. Ετσι, και η διαφήμιση ή η επαφή μεταξύ εταιρείας και καταναλωτή γίνεται πιο αποτελεσματική. Και αυτό βέβαια δεν αφορά μόνο τις επιχειρήσεις, αλλά και τους χρήστες που πλέον μπορούν να δέχονται μηνύματα που μπορεί να τους ενδιαφέρουν.

– Συνήθως τι ποσό χρειάζεται να επενδύσει κανείς για να έχει μία αποδοτική επένδυση;

Δεν υπάρχει κάποιο ποσό συγκεκριμένο. Ο καθένας το ρυθμίζει με βάση τα μεγέθη του και τους στόχους που θέτει. Από 20 ευρώ ως εκατομμύρια… Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ας πούμε, θα επενδύσουν λιγότερα σε σχέση με άλλες. Βέβαια για εμάς είναι οι μεγαλύτεροι πελάτες στην ελληνική αγορά. Επενδύουν περισσότερα στην πλατφόρμα μας. Από την άλλη, οι μεγάλες πολυεθνικές επενδύουν πιο εντατικά, φτάνοντας πλέον ακόμα και στα επίπεδα των κονδυλίων που διαθέτουν για διαφήμιση στην τηλεόραση. Πρέπει όμως να πούμε και το εξής. Ολο αυτό δεν αφορά μόνο τη διαφήμιση. Εάν θέλεις να επενδύσεις πραγματικά στο Facebook πρέπει να έχεις και τον χρόνο αλλά και τη διάθεση να δουλέψεις μέσα από την πλατφόρμα του ώστε να είσαι σε επικοινωνία με τους δυνητικούς πελάτες σου.

– Επομένως ποιες είναι οι βασικές υπηρεσίες που εσείς προσφέρετε;

Πρώτα απ’ όλα οι επιχειρήσεις μπορούν να έχουν σελίδες και όχι απλά προφίλ. Επίσης έχουμε αναπτύξει διαφορετικά και ποικίλα format διαφήμισης, καθώς και πολλούς τρόπους διάδρασης με τους καταναλωτές. Επειτα διαθέτουμε εργαλεία για e-commerce. Για παράδειγμα, στο Instagram μπορείς απευθείας από τη διαφήμιση να κατευθυνθείς στην υπηρεσία πώλησης του προϊόντος.

– Λειτουργείτε και ένα marketplace. Αυτός πώς πάει;

Αναπτύσσεται αργά αλλά σταθερά. Γενικά το χρησιμοποιούν ολοένα περισσότεροι που θέλουν κάτι να πουλήσουν. Είτε αυτοί είναι ιδιώτες, είτε επιχειρήσεις. Στο κομμάτι αυτό δουλεύουμε πολύ τώρα στην ανάπτυξη εργαλείων για την αποτελεσματικότερη διαφύλαξη της πνευματικής ιδιοκτησίας

– Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδιά σας;

Ενα από τα βασικά θέματα όπου έχουμε εστιάσει είναι στις υπηρεσίες μηνυμάτων μια και γενικώς η αγορά φεύγει από τα γενικά μηνύματα και κατευθύνεται στην προσωποποιημένη επικοινωνία. Ετσι έχουμε επικεντρωθεί στο Μessenger και στο What’s Up προκειμένου να αναπτύξουμε αφενός αποτελεσματικά εργαλεία προσωποποιημένης επικοινωνίας των εταιρειών με τους χρήστες και αφετέρου να διαφυλάξουμε ότι αυτή η επικοινωνία θα είναι ιδιωτική και ασφαλής.

– Με όλες αυτές τις αλλαγές που συντελούνται πώς πιστεύετε ότι θα είναι η αγορά σε πέντε χρόνια από τώρα;

Γενικά η αγορά θα συνεχίσει να εξελίσσεται. Θα ενισχυθεί η τάση προς την Τεχνητή Νοημοσύνη και την εικονική πραγματικότητα. Επίσης η επικοινωνία θα είναι περισσότερο προσωποποιημένη. Ολα αυτά είναι ζητήματα στα οποία ήδη εργαζόμαστε αρκετά.

– Πόσο μεγάλη είναι η ελληνική αγορά για εσάς;

Εχουμε ενεργούς περίπου 5,6 εκατομμύρια χρήστες. Από οικονομικής άποψης δεν έχω διαθέσιμα τα στοιχεία. Ωστόσο είναι μία αναπτυσσόμενη αγορά. Γι’ αυτό και έχουμε αρκετούς Ελληνες στα κεντρικά της εταιρείας στο Δουβλίνο, οι οποίοι εργάζονται για την ελληνική αγορά.