search icon

business stories

Μαξ Φερστάπεν: Το «χρυσό» συμβόλαιο, τα bonus και οι χορηγοί του νέου «Μίδα» της Formula 1

Πόσα κέρδισε ο Ολλανδός οδηγός από την κατάκτηση του πρώτου του πρωταθλήματος, ποιες εταιρείες τον στηρίζουν από την αρχή της καριέρας του. Ο φετινός τζίρος της νο1 «βιομηχανίας» του μηχανοκίνητου αθλητισμού

Ο ανταγωνισμός του Μαξ Φερστάπεν με τον Λιούις Χάμιλτον χτυπούσε «κόκκινο» από τα τέλη Οκτωβρίου και προμήνυε ανάλογο finish για την σεζόν όταν ο (γεννημένος στις 30 Σεπτεμβρίου του 1997 στο Βέλγιο) Ολλανδός οδηγός της Red Bull Racing-Honda και νέος «Βασιλιάς» της Formula 1 πλέον, τόλμησε να αποκαλέσει «ηλίθιο» τον Βρετανό αντίπαλο του και να χειρονομήσει σε βάρος του, στην διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών του Grand Prix στο Τέξας.

Η αντίδραση του οφειλόταν στο γεγονός ότι ο Χάμιλτον είχε πλησιάσει το μονοθέσιο του σε σημείο τέτοιο που τον ανάγκασε να φρενάρει και να τον αφήσει να τον προσπεράσει. Η εκδίκηση όμως, λένε, είναι ένα πιάτο το οποίο τρώγεται κρύο και ο Φερστάπεν το …απόλαυσε 50 ημέρες αργότερα κατά τον καλύτερο τρόπο, αδιαφορώντας για την τύχη των ενστάσεων της Mercedes, νικητής σε έναν «τελικό» για πολύ γερά νεύρα στην πίστα του Άμπου Ντάμπι, όπου κατέκτησε τον πρώτο τίτλο της καριέρας του και στέρησε από τον Χάμιλτον τον …8ο δικό του, περνώντας τον στον τελευταίο γύρο – και μαζί την δυνατότητα να καταρρίψει το ρεκόρ του Μίκαελ Σουμάχερ (7).

Ο νέος πρωταθλητής είναι εδώ! Στα 24 του ο Μαξ Φερστάπεν κατάφερε να βάλει τέλος στην 8ετή κυριαρχία των οδηγών της Mercedes, αλλά και να δικαιολογήσει το έπακρο την επένδυση της Red Bull στις ικανότητες του, με τις πάγιες ετήσιες φετινές αποδοχές του να ξεκινούν από τα 21 εκατ. ευρώ – δεύτερος στην «χρυσή» λίστα των 20 πιλότων της F1 πίσω από τον Λιούις Χάμιλτον και τα 25 εκατ. ευρώ (Πηγή: Independent).

Άλλες πηγές παρουσιάζουν τον …βασικό μισθό του Φερστάπεν λίγο μεγαλύτερο (στα 25 εκατ. δολ. ή 22 εκατ. ευρώ). Στα προαναφερόμενα χρηματικά ποσά, ωστόσο, δεν συνυπολογίζονται τα bonus από τις χορηγίες και τα αγωνιστικά επιτεύγματα των σταρ του κορυφαίου «προϊόντος» της παγκόσμιας «βιομηχανίας» του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Αν αποφασίσει ο Μαξ Φερστάπεν να απαιτήσει επαναδιαπραγμάτευση των κύριων όρων του συμβολαίου του, βέβαιο είναι ότι θα διαθέτει ισχυρά επιχειρήματα για να πείσει τους εργοδότες του, όπως συνέβη το 2020. Τότε, η Red Bull φοβούμενη μήπως ο Ολλανδός μετακόμιζε στην Mercedes το 2021 μετά την λήξη της συμφωνίας τους, φρόντισε να την ανανεώσει πρόωρα ως το 2023…

Γιατί δεν είναι μόνο ότι «εκθρόνισε» το προηγούμενο «νο 1». Πιστώνεται, παράλληλα, το γεγονός ότι για χάρη του οι Ολλανδοί άρχισαν μετά από αρκετά χρόνια να παρακολουθούν περισσότερο και πιο στενά τις εξελίξεις στην Formula 1 (συνεπώς και τις μεταδόσεις των αγώνων, με ότι αυτό σημαίνει σε επίπεδο τηλεθέασης) και έχει κάθε λόγο να θέλει να εξαργυρώσει την νέα, κατακόρυφη αύξηση της δημοτικότητας του.

Πως μετριέται αυτό; Οι 7 στις 10 διαφημίσεις που παίζονται στην ολλανδική τηλεόραση έχουν, σύμφωνα με συμπατριώτες του, τον ίδιο ως πρωταγωνιστή!

Στους προσωπικούς σπόνσορες του νέου «Μίδα» συμπεριλαμβάνονται από …σούπερ μάρκετ και είδη ρουχισμού, μέχρι διαδικτυακή πλατφόρμα πώλησης αυτοκινήτων, καλωδιακό κανάλι κ.α., με εργοδότρια του ουσιαστικά την ιδιαίτερα γενναιόδωρη γενικότερα στις αθλητικές χορηγίες αυστριακή εταιρεία ενεργειακών ποτών Red Bull, που έχει και την ομάδα του στην Formula 1.

Η λίστα του περιλαμβάνει, με βάση ξένα ρεπορτάζ, την αλυσίδα Jumbo Super markets-από τους πρώτους χορηγούς του που φιγουράρει και στο κράνος του, την Ziggo- σε εκπομπές της οποίας εμφανίζεται συχνά, το brand ένδυσης G-Star Raw- με το λανσάρισμα δικής του σειράς ρούχων, το online marketplace CarNext.com και πιθανόν όχι μόνο. Εταιρείες οι οποίες τον στηρίζουν από τα πρώτα χρόνια της καριέρας του, πέρα από τους Team Partners της Red Bull Racing (Puma, Tag Heuer, Tezos, Cash App, Pirelli, Walmart κ.α.).

Ο Φερστάπεν έχει κρατήσει αποστάσεις από το διεθνές αθλητικό μάρκετιγκ, σε σύγκριση με αντιπάλους του, γι’ αυτό και τα έσοδα του από τον συγκεκριμένο τομέα υστερούν έναντι άλλων σταρ της και του αποφέρει μερικές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ. Κατ’ άλλους, 2-3 εκατ. ευρώ… Ίσως η επιτυχία του δώσει το έναυσμα για νέα, προσοδοφόρα εμπορικά deals.

Ο τζίρος του 1 δισ. plus και το σούπερ bonus

Η Formula 1 θεωρείται ένα από τα σπορ με τα υψηλότερα έσοδα και τις μεγαλύτερες αμοιβές στον κόσμο. Ο φετινός τζίρος της εκτιμάται ότι εκτιναχθεί στα 1,38 δισ. δολ. (ή 1,22 δισ. ευρώ) μετά από το restart αυτής της σεζόν κι ενώ προηγουμένως οι επιπτώσεις της πανδημίας είχαν αποδειχθεί …ολέθριες για τους επιχειρηματίες οι οποίοι δραστηριοποιούνται στον χώρο, με ακυρώσεις αγώνων, ματαιώσεις events και την απουσία του φιλάθλου κοινού.

Από το οικονομικό come back της αναμένεται να ωφεληθεί ανάλογα και ο Μαξ Φερστάπεν. Με τον εξής τρόπο:

Τα κέρδη διανέμονται κατ΄αρχάς ανάμεσα στις ομάδες και τους μετόχους της F1. Το ποσό που δίνεται σε αυτές κλιμακώνεται ανάλογα με τη θέση του κάθε οδηγού τους στο πρωτάθλημα και η κάθεμια αποφασίζει με την σειρά της για τα έπαθλα των εκάστοτε νικητών. Στην περίπτωση του «Ιπτάμενου Ολλανδού», οι πληροφορίες τον θέλουν να καρπώνεται επιπλέον 17 εκατ. δολ. (15 εκατ. ευρώ) ως από τα σούπερ bonus για την θεαματική επιτυχία του και αν προστεθούν στα 25 εκατ. δολ. (22 εκατ. ευρώ) του συμβολαίου του, συνολικά θα βάλει στους τραπεζικούς λογαριασμούς του 42 εκατ. δολ. (ή 37 εκατ. ευρώ) από αυτή την …δραματική χρονιά. Όσα αναφέρει και το Forbes στα αναμενόμενα έσοδα του. Μόνο που τώρα είναι χειροπιαστά…

Η περιουσία του Μαξ Φερστάπεν

Ως φυσικό αποτέλεσμα του αναμφισβήτητου ταλέντου του, ο Μαξ Φερστάπεν είδε την τύχη του να αλλάζει ξαφνικά από το 2016, όταν υπέγραψε το συμβόλαιο του με την Red Bull.

Στα 24 του η μέχρι σήμερα περιουσία που έχει αποκτήσει υπολογίζεται μεταξύ 52-54 εκατ. ευρώ, αν και ο φετινός τίτλος θα την «εκτινάξει». Πόσο μάλλον αν έρθουν και άλλες επιτυχίες τα επόμενα χρόνια…

Γιός του βετεράνου οδηγού Γιος Φερστάπεν θεωρείται το «μήλο που έπεσε κάτω από την μηλιά» και πριν από μια 5ετία έγινε ο νεότερος σε ηλικία που κέρδισε κούρσα στην F1, στο ισπανικό Grand Prix.

Διαβάστε ακόμη:

Όμιλος Καράτζη: Ποντάρει σε ενέργεια – τουρισμό αλλά «απλώνει δίχτυα» σε αερομεταφορές και κατασκευές

Attica Bank: Τα βήματα αποεπένδυσης του ΤΧΣ – Νέα αλλαγή στο χρονοδιάγραμμα για την ΑΜΚ

Τι πρέπει να ξέρετε για το Τέλος Ακίνητης Περιουσίας που «φρακάρει» τις μεταβιβάσεις ακινήτων

Exit mobile version