Έντονες αντιδράσεις προκάλεσε στην Ολλανδία η χριστουγεννιάτικη καμπάνια της McDonald’s, μια χιουμοριστική διαφήμιση με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης που παρουσίαζε όλα όσα μπορούν να πάνε «στραβά» κατά τη διάρκεια των γιορτών.
Η εταιρεία επέλεξε να παραφράσει το κλασικό τραγούδι του 1963 «It’s the most wonderful time of the year», παρουσιάζοντας μια σειρά από γιορτινά… απρόοπτα, για να καταλήξει ότι η ασφαλής επιλογή για τους καταναλωτές είναι η επίσκεψη στα McDonald’s.
Με τίτλο «η χειρότερη εποχή του χρόνου», η διαφήμιση έδειχνε τον Άγιο Βασίλη να παραμένει κολλημένος στην κίνηση, έναν ποδηλάτη να χάνει την ισορροπία του στο χιόνι, χριστουγεννιάτικα φωτάκια που βραχυκυκλώνουν και μια σειρά από ακόμη ατυχίες, δημιουργώντας ένα σκηνικό γιορτινής αναστάτωσης.
McDonald’s unveiled what has to be the most god-awful ad I’ve seen this year – worse than Coca-Cola’s.
Fully AI-generated, that’s one. Looks repulsive, that’s two. More cynical about Christmas than the Grinch, that’s three.
I don’t wanna be the only one suffering, take a look: pic.twitter.com/lRYODLkkBJ
— Theodore McKenzie (@realTedMcKenzie) December 6, 2025
Παρά το ότι αρκετοί θεατές τη θεώρησαν ευφάνταστη, η πλειονότητα των χρηστών στα social media αντέδρασε έντονα. Τα σχόλια κυμάνθηκαν από «αποκρουστική» και «ανατριχιαστική» έως «κακομονταρισμένη», ενώ ένας χρήστης στο Twitter σχολίασε χαρακτηριστικά πως ήταν «η πιο φρικτή διαφήμιση της χρονιάς».
Πολλές από τις ενστάσεις αφορούσαν τη χρήση AI, με χρήστες και επαγγελματίες της διαφήμισης να εκφράζουν ανησυχίες για το ενδεχόμενο απώλειας θέσεων εργασίας λόγω της αυξανόμενης αξιοποίησης της τεχνολογίας στις δημιουργικές παραγωγές.
Μετά τον σάλο, η διαφήμιση που ανέβηκε στο YouTube της McDonald’s Ολλανδίας στις 6 Δεκεμβρίου κατέβηκε.
“The most terrible time of the year”
McDonald’s pulls an AI-generated Christmas advertisement in the Netherlands after it was criticized online. The advert, titled “the most terrible time of the year,” depicts Christmas chaos, with Santa caught in a traffic jam and a… pic.twitter.com/ttETlMUg1g
— AFP News Agency (@AFP) December 11, 2025
Η παραγωγή έγινε από την ολλανδική εταιρεία TBWA\Neboko και την αμερικανική The Sweetshop. Σε δήλωσή τους στο BBC, οι δημιουργοί μίλησαν για «ένα σημαντικό μάθημα» στην προσπάθεια να αξιοποιηθεί πιο αποτελεσματικά η τεχνητή νοημοσύνη.
Από την πλευρά της, η διευθύνουσα σύμβουλος της The Sweetshop, Μέλανι Μπριτζ, υπερασπίστηκε τη δουλειά, τονίζοντας ότι «δεν πρόκειται για ένα τεχνητό τέχνασμα», αλλά για μια ταινία που χρειάστηκε επτά εβδομάδες και πολυάριθμες ώρες εργασίας για να ολοκληρωθεί.
Διαβάστε ακόμη
Κοσμήματα αμύθητης αξίας που συνδέθηκαν με θρυλικές μορφές της ιστορίας
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.