Η τεχνητή νοημοσύνη έχει διεισδύσει βαθιά στην καθημερινότητα οργανισμών, επιχειρήσεων και πολιτών.

Σύμφωνα με νέα μελέτη του Πανεπιστημίου Στάνφορντ, αμερικανικές εταιρείες, καταναλωτές και ακόμη και τα Ηνωμένα Έθνη χρησιμοποιούν μοντέλα ΑΙ για τη σύνταξη κειμένων κάθε είδους, από δελτία Τύπου και καταγγελίες μέχρι αγγελίες εργασίας. Παρόλα αυτά, ο ρυθμός υιοθέτησης αυτών των τεχνολογιών φαίνεται να επιβραδύνεται μετά την αρχική έκρηξη.

Η έρευνα, που δημοσιεύθηκε στην επιστημονική επιθεώρηση Patterns των εκδόσεων Cell, διαπίστωσε ότι το 17% των κειμένων που εξετάστηκαν είναι γραμμένο από τεχνητή νοημοσύνη. Οι επιστήμονες αξιοποίησαν αλγόριθμο ανίχνευσης ΑΙ, προκειμένου να μελετήσουν τη διείσδυση της τεχνολογίας σε τέσσερις διαφορετικές κατηγορίες κειμένων:

  1. Καταγγελίες πολιτών στις ΗΠΑ,

  2. Επιχειρηματικά δελτία Τύπου,

  3. Ανακοινώσεις του ΟΗΕ,

  4. Αγγελίες εργασίας.

Το 18% των καταγγελιών καταναλωτών προέρχεται από ΑΙ

Η ομάδα ανέλυσε 687.000 καταγγελίες που υποβλήθηκαν μεταξύ 2022 και 2024 στην Υπηρεσία Οικονομικής Προστασίας Καταναλωτή, έναν φορέα που εποπτεύει τις πρακτικές τραπεζών και χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων. Σύμφωνα με τη μελέτη, το 18% των κειμένων αυτών δημιουργήθηκε από ΑΙ, στοιχείο που αποδεικνύει ότι ακόμη και οι πολίτες στρέφονται στα εργαλεία αυτόματης συγγραφής για να εκφράσουν παράπονα ή αιτήματα.

Στα δελτία Τύπου επιχειρήσεων, το ποσοστό χρήσης ΑΙ είναι ακόμη μεγαλύτερο: σχεδόν 1 στα 4 κείμενα (24%) έχει συνταχθεί από μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης, κυρίως σε θέματα επιστήμης και τεχνολογίας, σύμφωνα με τα δεδομένα από τις πλατφόρμες Newswire, PRWeb και PRNewswire.

Η μελέτη δείχνει ότι στις αγγελίες εργασίας, η χρήση ΑΙ είναι πιο διαδεδομένη στις μικρές επιχειρήσεις, όπου περίπου το 10% των αγγελιών φαίνεται να έχει γραφτεί με τη βοήθεια συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης. Στις μεγάλες εταιρείες και στις πλατφόρμες όπως το LinkedIn, η χρήση παραμένει περιορισμένη.

Ακόμη και ο ΟΗΕ φαίνεται να αξιοποιεί τέτοια εργαλεία: σύμφωνα με τη μελέτη, τα δελτία Τύπου του Οργανισμού που δημιουργούνται από ΑΙ αυξήθηκαν από 3% στις αρχές του 2023 σε πάνω από 13% στα τέλη του 2024.

Η επιβράδυνση της τεχνητής νοημοσύνης

Αν και η εξάπλωση της τεχνητής νοημοσύνης υπήρξε εντυπωσιακή μετά το λανσάρισμα του ChatGPT στα τέλη του 2022, η ανάλυση δείχνει ότι το κύμα υιοθέτησης αρχίζει να σταθεροποιείται. Το ποσοστό των ΑΙ-παραγόμενων κειμένων εκτινάχθηκε από 1,5% σε πάνω από 15% μέσα σε οκτώ μήνες, τον Αύγουστο του 2023, αλλά έπειτα επιβραδύνθηκε, φτάνοντας στο 17% ένα χρόνο αργότερα.

Ο επικεφαλής της μελέτης, δρ. Τζέιμς Τζόου, διευκρινίζει ότι τα αποτελέσματα «αντιπροσωπεύουν το κατώτατο όριο» της πραγματικής χρήσης, αφού ο αλγόριθμος δεν εντοπίζει πάντα τα κείμενα που έχουν διορθωθεί από ανθρώπους μετά τη δημιουργία τους από ΑΙ.

Ο Τζόου εκτιμά ότι η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης θα συνεχίσει να αυξάνεται, αλλά όχι με τους εκρηκτικούς ρυθμούς του πρώτου έτους. «Όπως κάθε τεχνολογία, η ΑΙ κάνει ακόμα λάθη. Αν της αναθέσουμε τα πάντα χωρίς έλεγχο, κινδυνεύουμε με λανθασμένα αποτελέσματα», προειδοποιεί.

Η μελέτη καταλήγει πως η τεχνητή νοημοσύνη έχει γίνει αναπόσπαστο εργαλείο παραγωγής λόγου και επικοινωνίας, αλλά ο άνθρωπος παραμένει ο απαραίτητος κρίκος για τη διασφάλιση ακρίβειας, αξιοπιστίας και ευθύνης στα γραπτά της ψηφιακής εποχής.

Διαβάστε ακόμη 

Αμερικανικές τράπεζες: Ερχεται νέα «κατρακύλα» για τις μετοχές – Η κρίση επηρεάζει Ευρώπη και Ασία

Η εκπληκτική αλλαγή που συμβαίνει στο σώμα μας όταν τεντωνόμαστε

Ιταλία: Συμφωνία κυβέρνησης – τραπεζών για εισφορά €4,4 δισ. στον κρατικό προϋπολογισμό

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα