Για χρόνια η Nike κυριαρχούσε στους αγώνες δρόμου, οδηγώντας κορυφαίους αθλητές στο βάθρο. Σήμερα όμως η εικόνα αυτή έχει αλλάξει: στον πρόσφατο Μαραθώνιο της Νέας Υόρκης οι νικητές φορούσαν Adidas και On – όχι Nike. Το γεγονός αυτό αποτελεί ένδειξη ότι ο άλλοτε αδιαμφισβήτητος ηγέτης βρίσκεται πλέον πίσω στη μάχη των επιδόσεων.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Nike, Έλιοτ Χιλ, αναγνωρίζει πως η εταιρεία επένδυσε σημαντικά στην κατηγορία του τρεξίματος, αλλά έχασε έδαφος στην αγορά των ΗΠΑ, η οποία ανέρχεται στα 7,4 δισ. δολάρια και καλύπτει το 8% του συνολικού κλάδου των υποδημάτων. Η προηγούμενη διοίκηση έστρεψε το ενδιαφέρον της στα lifestyle μοντέλα —όπως τα Air Force 1 και τα Dunk— και περιόρισε τη συνεργασία με εξειδικευμένα καταστήματα τρίτων, προκαλώντας απομάκρυνση από το αυθεντικό κοινό των δρομέων.

Επανεκκίνηση του brand

Η Nike επιχειρεί τώρα να επανέλθει δυναμικά. Σχεδιάζει νέα performance παπούτσια, αναζητά συνεργασίες με κλαμπ τρεξίματος για να επανασυστήσει το brand στους αφοσιωμένους αθλητές και επιστρέφει στα εξειδικευμένα καταστήματα running, τα οποία είχε εγκαταλείψει. Οι ετήσιες αλλαγές στα προϊόντα της δεν συγκίνησαν τους ένθερμους δρομείς, την ώρα που ανταγωνιστές όπως η Adidas και η Puma παρουσίαζαν τα δικά τους «σούπερ παπούτσια» με μεγάλη επιτυχία.

Η αντεπίθεση ξεκινά με νέες προτάσεις υψηλών επιδόσεων, σχεδιασμένες για κορυφαίους αθλητές. Ένα μοντέλο με καρφιά δημιουργήθηκε αποκλειστικά για την Φέιθ Κιπιεγκόν, επαγγελματία δρομέα μεσαίων αποστάσεων, η οποία επιχείρησε να «σπάσει» το φράγμα των τεσσάρων λεπτών τον Ιούνιο, φορώντας ένα ειδικό ζευγάρι Nike. Όπως επισημαίνει η εταιρεία, πρόκειται για το πιο ελαφρύ και προωθητικό παπούτσι με επιστροφή ενέργειας που έχει κατασκευάσει ποτέ.

Στροφή σε πάνινα και λιανική

Τον περασμένο μήνα η Nike λάνσαρε το Vomero Premium, συνέχεια του πιο λεπτού Vomero Plus που είχε κυκλοφορήσει το καλοκαίρι. Και τα δύο παραπέμπουν εμφανώς στη σχεδιαστική λογική της Hoka, με πιο χοντρή σιλουέτα και απορροφητική σόλα. «Δίνω περισσότερο χρόνο στο προϊόν, για να διασφαλίσουμε ότι η καινοτομία προχωρά», αναφέρει ο Χιλ, προσθέτοντας ότι η απόδοση μετρά, αλλά το στυλ είναι πλέον εξίσου σημαντικό. Τα πάνινα παπούτσια, σημειώνει, είναι σήμερα η προτιμώμενη εικόνα στους δρόμους — και όχι μόνο στις πίστες.

Παράλληλα, η εταιρεία επιχειρεί να ξαναχτίσει τις σχέσεις της με τη λιανική πώληση, έπειτα από τη στροφή προς τις online αγορές το 2020. Το κενό καλύφθηκε γρήγορα από ανταγωνιστικές μάρκες όπως Brooks, Asics, Mizuno, Saucony και Salomon, ενώ η Hoka ξεπέρασε τα 2 δισ. δολάρια σε έσοδα την τελευταία οικονομική χρονιά. Εισήχθη στο χρηματιστήριο το 2021 και εκτιμά ότι φέτος οι καθαρές πωλήσεις της θα ξεπεράσουν τα 3 δισ. δολάρια.

Ο Χιλ δηλώνει αποφασισμένος να αναθερμάνει τις συνεργασίες με τους εμπόρους. Φέτος, η Nike επέστρεψε στην Amazon για πρώτη φορά από το 2019, ενώ στα καταστήματα Foot Locker η παρουσία της έχει ενισχυθεί ξανά στις βιτρίνες, κάτι που δεν είχε συμβεί εδώ και χρόνια.

Παρότι η Nike δεν δημοσιοποιεί τακτικά τα στοιχεία για τις πωλήσεις στον τομέα του τρεξίματος, τα στελέχη της ανέφεραν ότι στο προηγούμενο τρίμηνο ο συγκεκριμένος τομέας κατέγραψε άνοδο 20% — μια ένδειξη ότι η νέα στρατηγική αποδίδει.

Στα κεντρικά γραφεία, η φράση που ακούγεται ξανά και ξανά είναι ξεκάθαρη: το τρέξιμο είναι η καρδιά της Nike.

Διαβάστε ακόμη

Αξιόχρεο Ελλάδας: Ανέβηκε 4 σκαλοπάτια από το 2019, καλύπτοντας τη μεγαλύτερη απόσταση από την κατηγορία Α

Τρεις στους δέκα Έλληνες μιλούν πιο άνετα για τα οικονομικά τους με AI παρά με άνθρωπο

Ενισχύσεις 600 εκατ. ευρώ από αύριο (24/11) σε 2,4 εκατ. πολίτες Όλα τα μέτρα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα