business stories

Νικόλας Νιάρχος: Ο αντισυμβατικός ρεπόρτερ και το πρώτο εγχείρημα στις business

  • Μιχάλης Κοσμετάτος


Ο πρωτότοκος γιος του Σπύρου Νιάρχου και της Δάφνης Γκίνες, εγγονός του θρυλικού εφοπλιστή Σταύρου Νιάρχου και ανιψιός του billionaire Φίλιππου Νιάρχου και η αγάπη του για τη δημοσιογραφία

Πόσο εύκολο είναι να κατοχυρώσει κανείς τον χαρακτήρα του αντισυμβατικού και του αυτοδημιούργητου, όταν ανήκει στις τάξεις μιας επιχειρηματικής δυναστείας, όπως αυτή της οικογένειας Νιάρχου;

Αινιγματικός, πνευματώδης, τολμηρός, δημιουργικός, ανήσυχος γενικά, ο Νικόλας Σταύρος Νιάρχος το κατάφερε αυτό από νεαρή ηλικία, αν και σήμερα είναι μόλις 32 ετών.

Τόσο με την δημοσιογραφική του καριέρα (…κυρίως με αυτήν), όσο και με το πρώτο μέχρι στιγμής καταγεγραμμένο εγχείρημα του στο επιχειρείν. Η συνεργασία του πρωτότοκου γιού του Σπύρου Νιάρχου και της Δάφνης Γκίνες, εγγονού του θρυλικού εφοπλιστή Σταύρου Νιάρχου και ανιψιού του billionaire Φίλιππου Νιάρχου, με έναν άλλο «χρυσό» κληρονόμο, τον φίλο του τον Λουί Σαρκοζί, έναν από τους γιους του τέως Γάλλου προέδρου, μετρά ήδη μια τουλάχιστον διετία, από την μέρα που αποφάσισαν να λανσάρουν και να προωθήσουν από κοινού ένα νέο, παγκόσμιο brand της ανδρικής υπόδησης, με την υπογραφή τους: «The Enigma Collection by Louis Sarkozy- Captured by Nicolas Niarchos».

Η ιστορία δεν είναι άγνωστη: η παραγωγή και η πώληση της κολεξιόν με τα ιδιαίτερα μοκασίνια που φέρουν το καθένα το όνομα ενός εκ τεσσάρων σημαντικών επιστημόνων και προσωπικοτήτων του παρελθόντος, όπως η Μαρί Κιουρί, ο Σίγκμουντ Φρόιντ, ο Τόμας Τζέφερσον και ο Ουίλιαμ Σαίξπηρ, γίνεται από τους ισπανούς επιχειρηματίες της Boonper, Victoria Falomir και Pablo Gómez-Lechón, εμπνευσμένα και σχεδιασμένα από τον υιό Σαρκοζί και φωτογραφημένα από τον φακό του Νικόλα Νιάρχου. Τα «μοντέλα» του, αποτέλεσαν ο καθηγητής Γνωστικής Ψυχολογίας του Χάρβαρντ Στίβεν Πίνκερ, ο αρχιτέκτονας Ρόµπερτ Α. Μ. Στερν, ο συγγραφέας Τζόσουα Κοέν και ο συγγραφέας του βιβλίου «Uncensored» Ζάχαρι Ρ. Γουντ…

Δυο χρόνια μετά, το νέο brand έχει πια καθιερωθεί, το κοινό project των δυο φίλων θεωρείται επιτυχημένο και συνεχίζεται, αυξάνοντας τις πωλήσεις τις ισπανικής φίρμας. Τότε, τις πρώτες μέρες της καμπάνιας είχαν «φύγει» 100 ζεύγη, τώρα σε εποχές που η πανδημία προκαλεί μεγάλα προβλήματα στο εμπόριο, η Boonper καταφέρνει να πουλάει τα παπούτσια της συλλογής Enigma με ηλεκτρονικές πληρωμές και να τα παραδίδει με …home delivery σε όλες τις χώρες της Ε.Ε., στις ΗΠΑ και στις περισσότερες της Ασίας και της Μέσης Ανατολής, σε τιμές που κυμαίνονται μεταξύ 290-320 ευρώ.

Ο κυνισμός του Τραμπ και η απέλαση

Το δυνατό «σημείο» του Νικόλα Νιάρχου δεν αποτελούν, βέβαια, οι business, αλλά η μεγάλη του αγάπη: η δημοσιογραφία.

Μαχητικός ως ρεπόρτερ, δεν διστάζει ταξιδέψει σε επικίνδυνες αποστολές, να σχολιάσει τους ισχυρούς και να «διεισδύσει» με την αποκαλυπτική του πένα σε θέματα που «καίνε», όπως έκανε σε ένα από τα πιο πρόσφατα εκτενή δημοσιευμένα άρθρα του στον φημισμένο «The New Yorker» με τίτλο «Πώς μπορεί ο Μπάιντεν να κατευνάσει τις εντάσεις που προκάλεσε ο Τραμπ στη Δυτική Σαχάρα», χαρακτηρίζοντας δηλώσεις του πρώην προέδρου των ΗΠΑ ως ένα «μίγμα» οπορτουνισμού, κυνισμού και άγνοιας.

Περιέγραψε, μάλιστα, την προσωπική περιπέτεια που έζησε, όταν επισκέφθηκε για τις ανάγκες του ρεπορτάζ του το μαροκινό τμήμα της επίμαχης περιοχής, αποκαλύπτοντας ότι κρατήθηκε, πριν του επιτραπεί να αποβιβασθεί από το αεροπλάνο και απελαθεί…

Παλαιότερα, έκανε οδοιπορικό- φωτορεπορτάζ στο Άγιον Όρος, ενώ ασχολήθηκε και με το θέμα των hot spot με επιτόπια έρευνα στη Σάμο, γράφοντας ρεπορτάζ του με τον τίτλο «Σε ένα ελληνικό νησί που υποδέχτηκε τους μετανάστες, κάτοικοι και πρόσφυγες αισθάνονται εγκαταλειμμένοι».

Στα social media του αυτοπροσδιορίζεται ως freelance δημοσιογράφος για περιοδικά και εφημερίδες με εστίαση στα θέματα τα οποία αφορούν την Αφρική και την Ευρώπη.

Άρθρα και ρεπορτάζ του έχουν δημοσιευθεί σε ορισμένα από τα μεγαλύτερα media της Βρετανίας και των ΗΠΑ («Guardian», «Independent», «Οbserver», «Νew York Times», «Huffington Post»), αν και διατηρεί μόνιμη συνεργασία από το 2014, πάνω από 7 χρόνια, με τον «The New Yorker», μετά τα πρώτα του βήματα στην εφημερίδα «Yale Daily News» και τις πρώτες του εκπομπές στον ραδιοφωνικό σταθμό του Πανεπιστημίου.

Για χάρη του ρεπορτάζ, έχει βρεθεί από το Mόντε Kάρλο και την Iαπωνία, μέχρι το Kονγκό, την Yεμένη, την Mπουρκίνα Φάσο κ.α. και τα προηγούμενα χρόνια τον απασχόλησε η συγγραφή ενός βιβλίου για την παγκόσμια βιομηχανία κοβαλτίου…

Καλλιεργημένος, με χαρισματικό τρόπο σκέψης και ιδιαίτερη κοινωνική αντίληψη, μορφωμένος σε υψηλό πανεπιστημιακό επίπεδο, σπούδασε λογοτεχνία και πολιτική στο Yale University. Εν συνεχεία πήρε μεταπτυχιακό, με ειδίκευση στην δημοσιογραφία, στο Columbia University, μιλά 5 γλώσσες και θεωρείται …πολυγραφότατος, αφού, ρεπορτάζ του φθάνουν και τις 3.000 λέξεις!

Ινκόγκνιτο στην Ελλάδα

Δύσκολα θα μπορούσε να ισχυρισθεί κανείς ότι ο Νεοϋορκέζος Νικόλας Νιάρχος ζει στην «σκιά» των πιο προβεβλημένων μελών της μεγάλης οικογενείας του, την στιγμή που το ονοματεπώνυμο του εμφανίζεται τακτικά στα κορυφαία ΜΜΕ του κόσμου. Ούτε του λείπουν οι προσβάσεις σε κορυφαία πολιτικά πρόσωπα και στην high society, πόσο μάλλον όταν «κουβαλά» ένα τόσο «βαρύ» επώνυμο και μητέρα του είναι η κληρονόμος της γνωστής ιρλανδικής ζυθοποιίας Γκίνες…

Τα δυο μικρότερα σε ηλικία αδέλφια του είναι ο Αλέξης Σπύρος Νιάρχος και η Ινές Σοφία Νιάρχου.

Σίγουρα, το lifestyle του δεν παραπέμπει σε εκείνο των πρώτων εξαδέλφων του, των παιδιών του αδελφού του πατέρα του Σπύρου, Φίλιππου Νιάρχου, του Σταύρου, της Ευγενίας, του Τεό και της Ηλέκτρας. Όμως, ένας άνθρωπος που για όσους τον γνωρίζουν καλά γεννήθηκε …δημοσιογράφος, σαφώς βάζει τις δικές του προτεραιότητες. Μακριά από την χλιδή και το glamour, τα πανάκριβα mega yachts, τα λαμπερά πάρτι στα κοσμοπολίτικα νησιά και τους paparazzi…

Αγαπά την Ελλάδα και από ότι έχει δείξει προτιμά να έρχεται εδώ ινκόγκνιτο ακόμα και για τα ρεπορτάζ του, όχι μόνο για τις διακοπές του, χωρίς να αποκαλύπτει εύκολα την ταυτότητα του σε πολλούς.

«Χτίζει» την καριέρα του με πολύ και σκληρή δουλειά. Δεν στηρίχθηκε ποτέ στην φήμη και τις γνωριμίες των γονιών του, δεν βγάζει προς τα έξω τίποτα από την προσωπική του ζωή και ένα ερώτημα είναι αν μετά την συνεργασία του με τον Λουί Σαρκοζί θα σκεφθεί να στραφεί μελλοντικά σε κάποια άλλη επιχειρηματική δραστηριότητα ή επένδυση.

Οι οικογενειακές business των δισ. και η ναυτιλία δεν φάνηκε ως τώρα να τον συγκινούν, είναι ξεκάθαρο, αν και ως μέλος της «χρυσής» δυναστείας των Νιάρχων, διατηρεί ανά πάσα στιγμή το δικαίωμα να το …μετανιώσει και να ασχοληθεί με αυτές.

Διαβάστε ακόμη: 

Τουρκία: Καταρρέει η τουρκική λίρα επί Ερντογάν – Χωρίς ψωμί 1.000.000 πολίτες (vid)

Πώς θα πάρετε «φορομπόνους» μέχρι και 6.400 ευρώ για επισκευές σε ακίνητα

Απόρρητο Απόρρητο