Πέντε χρόνια μετά την «έξοδό» του από την εγχώρια αγορά και το deal με τη METRO (My Market) που άλλαξε πολλά δεδομένα στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, ο Νίκος Βερόπουλος όχι μόνο δεν μετάνιωσε για την απόφαση του να πουλήσει την ελληνική αλυσίδα του σε έναν ανταγωνιστή του και να ρίξει όλο το βάρος των επιχειρηματικών/εμπορικών δραστηριοτήτων του στα Βαλκάνια, αλλά δεν κάνει καμία σκέψη επιστροφής προς το παρόν.

Στην Ελλάδα τα σούπερ μάρκετ θεωρούνται από τους μεγάλους κερδισμένους της πανδημίας, κυρίως στις περιόδους των lockdown κατά τις οποίες αυξήθηκε κατακόρυφα η οικιακή κατανάλωση, ωστόσο η «κούρσα» εσόδων και κερδών του ομίλου VERO στη Σερβία και τη Βόρεια Μακεδονία (πρώην Σκόπια) από το 2016 δεν δημιουργεί προϋποθέσεις για αλλαγή σχεδίων.

Αντιθέτως, το συνεχιζόμενο εκτός συνόρων success story ενός από τους παλαιότερους και πιο παραδοσιακούς «παίκτες» του κλάδου ωθεί τον κ.Βερόπουλο σε νέες επενδύσεις, όπως είναι η δημιουργία δυο νέων μεγάλων καταστημάτων τους προσεχείς μήνες, ενός ιδιόκτητου με εμβαδόν χώρου πώλησης 10.000 τ.μ. στο Νόβι Σαντ, την δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Σερβίας και ενός 4.000 τ.μ. στο Κουμάνοβο της Βόρειας Μακεδονίας.

Σήμερα το δίκτυο του ομίλου ΒΕΡΟ Α.Ε. μετρά 21 συνολικά καταστήματα και ο απολογισμός της 4ετίας (2016-20) περιλαμβάνει αύξηση τζίρου 26,8%, κερδοφορίας 43,97%, βελτίωση καθαρής θέσης κατά 42,1 εκατ. ευρώ και λογιστική αξία ακινήτων η οποία πλησιάζει τα 78 εκατ. €.

Ποια είναι τα επιχειρηματικά μυστικά αυτής της πορείας; Πού αποδίδεται η ραγδαία βελτίωση μεγεθών; «Από το 2016 το διοικητικό management ήταν πολύ πιο στενό και λεπτομερές. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να αντικατασταθούν πολλά στελέχη με ικανότερα και πιο πιστά στους στόχους του ομίλου μας. Έτσι, αλλάχθηκαν οι γενικές διευθύνσεις, τα εμπορικά τμήματα και οι διευθύνσεις πωλήσεων και στις δύο χώρες.

Σε συνδυασμό με αυτό η Βερόπουλος δημιούργησε μία ολιγομελή ομάδα υψηλόβαθμων στελεχών με έδρα την Αθήνα με πολύ μεγάλη εμπειρία στον κλάδο όπου λειτουργεί ως ομπρέλα ελέγχου και εμπορικής και διοικητικής κατεύθυνσης», αναφέρουν πηγές του ομίλου ΒΕΡΟ Α.Ε. στο newmoney.

Σύμφωνα με την κεντρική διοίκηση «…το 2021 προβλέπεται κερδοφορία πολύ κοντά στα αποτελέσματα του 2020, ίσως δε και να την ξεπεράσει, καθώς και ο τζίρος είναι σταθερά υψηλός και τα κόστη θεωρούνται ελεγχόμενα.»

Αύξηση τζίρου 26,8% -Κερδών 43,97%

Από το 2016 ο όμιλος Βερόπουλου εστιάζει αποκλειστικά στις αγορές των δυο βαλκανικών κρατών και πρόσφατα δημοσίευσε τα επίσημα αποτελέσματα στον ενοποιημένο ισολογισμό του για την χρήση του 2020, με φορολογική έδρα σημειωτέον την Ελλάδα.

Παρότι εξ αρχής οι εταιρείες σε Σερβία-Β.Μακεδονία εμφάνιζαν καλές πωλήσεις και κερδοφορία, η σχετική σύγκριση των αντίστοιχων στοιχείων δείχνει μια εντυπωσιακή διαφορά στους ρυθμούς ανάπτυξης, από το 2016 και μετά.

Βελτίωση κύκλου εργασιών: Από 110,9 εκατ. € το 2016 έφτασε στα 140,6 εκατ. € (με Φ.Π.Α.) το 2020, με αύξηση 29,7 εκατ. € ή +26,8%. Αυτό δεν είναι τόσο εντυπωσιακό, διότι πολλές εταιρείες έχουν καταφέρει αύξηση τζίρου, αλλά υστερούν σε άλλους δείκτες.

Βελτίωση κερδοφορίας: Από 7,1 εκατ. € το 2016 σε 12,8 εκατ. € το 2020, με «άλμα» κερδοφορίας 5,62 εκατ.€, που αντιστοιχεί σε ποσοστιαία αύξηση 43,97%.

Η εταιρεία δουλεύει με δείκτη ΕΒΙΤ από 8,91% το 2016 σε 12,00% το 2020, άρα με βελτίωση 3,09% ποσοστιαίες μονάδες.

Καθαρή θέση: Ο όμιλος μέσα σε αυτά τα 4 χρόνια αύξησε την καθαρή του θέση από 139,3 εκατ.€ το 2016 στα 181,4 εκατ.€ το 2020, με βελτίωση κατά 42,1 εκατ.€ (η οποία οφείλεται σε σωρευμένα θετικά αποτελέσματα των δύο εταιρειών Σκόπια και Σερβία σε μία 4ετία).

Παρατηρώντας διαφόρους δείκτες στον ισολογισμό της ΒΕΡΟ Α.Ε. το παραπάνω αποτέλεσμα είναι επακόλουθο από τα παρακάτω.

Αξία ακινήτων: Το 2016 ήταν 68 εκατ.€ και το 2020 είναι 77,9 εκατ.€, με αύξηση 9,91 εκατ.€

Παρά τις αποσβέσεις μιας 4ετίας, η αξία ανέβηκε λόγω επενδύσεων σε εμπορικά ακίνητα.

Αύξηση διαθέσιμων: Το 2016 η εταιρεία είχε 7,3 εκατ.€ και το 2020 αυτό το νούμερο ανέβηκε στα 21,7 εκατ.€, δηλαδή βελτίωση διαθέσιμων κατά 14,4 εκατ.€.

Μείωση μακροπρόθεσμων υποχρεώσεων: Το 2016 είχε 5,5 εκατ.€ και το 2020 έπεσαν στο 1,4 εκατ.€. δηλαδή μείωση δανείων κατά 4,1 εκατ.€.

Γενικά, σημειώθηκε μείωση συνόλου υποχρεώσεων από 34,98 εκατ.€ το 2016 σε 28,28 εκατ.€ το 2020, κατά 6,7 εκατ.€ (-23,68%), παρά την αύξηση του τζίρου της εταιρείας.

Ο δείκτης υποχρεώσεις/παθητικό το 2016 ήταν στο 20,07% και το 2020 έπεσε στο 13,49%, ήτοι μείωση κατά -6,58% αρνητικός δείκτης δανειακής εξάρτησης. Συνεπώς, ο όμιλος δεν εξαρτάται από ξένα κεφάλαια.

Διαβάστε ακόμη

MyData: Ποιοι και πώς πρέπει να εκδίδουν υποχρεωτικά ηλεκτρονικά τα τιμολόγια εσόδων από 1η Νοεμβρίου

Οι κρητικές κορδέλες της ΔΕΗ, οι χρησμοί του Γκριμάλντι στη Βαλένθια και το τελευταίο χαρτί των Κουτσολιούτσων

Μετακόμιση: Πώς να δηλώσετε τη νέα σας διεύθυνση στην εφορία με λίγα… «κλικ»