Αμέσως μετά την αποφοίτησή του από το πανεπιστήμιο το 2015, ο Γκούρμερ Χόπρα, 32 ετών, βρήκε την πρώτη του δουλειά σε μία από τις «Big Four» λογιστικές εταιρείες. Ωστόσο, μετά από λιγότερο από ένα χρόνο στη δουλειά, αποφάσισε να παραιτηθεί.

«Μετά από τέσσερις μήνες, σκέφτηκα: «Μισώ αυτό το μέρος. Ήταν η πιο βαρετή δουλειά και ένιωθα ότι δεν έκανα καμία διαφορά στον κόσμο»», είπε ο Χόπρα στο CNBC Make It.

«Άρχισα να μελετώ για τις εξετάσεις για τη θέση του ορκωτού λογιστή… Τότε άνοιξα το βιβλίο και θυμάμαι ότι μόλις διάβασα την πρώτη σελίδα συνειδητοποίησα ότι δεν μπορώ να κάνω αυτό για το υπόλοιπο της ζωής μου, αλλιώς δεν θα είμαι ευτυχισμένος», είπε ο Χόπρα.

Εκείνη την εποχή, συνεργαζόταν επίσης με τον μεγαλύτερο αδελφό του, Ντάσμιτ Χόπρα, σε μια επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου. Στον ελεύθερο χρόνο τους, οι δύο πήγαιναν στο κέντρο του Λος Άντζελες για να αγοράσουν είδη όπως μπλουζάκια, τζιν και παπούτσια σε τιμές χονδρικής και να τα μεταπωλήσουν στο eBay.

Instagram

Η παράλληλη δραστηριότητά τους στο eBay εξελίχθηκε σε μια μάρκα ρούχων lifestyle που στη συνέχεια πήρε το όνομα «YoungLA» και απέφερε έσοδα άνω των 167 εκατομμυρίων δολαρίων το 2024, σύμφωνα με έγγραφα που εξέτασε το CNBC Make It.

 

Από σουβενίρ σε ρούχα

Καταγόμενος από την Ινδία, ο Χόπρα και η οικογένειά του μετανάστευσαν στις ΗΠΑ το 2002 και πέρασαν τα πρώτα τέσσερα χρόνια τους στο Νιου Τζέρσεϊ πριν εγκατασταθούν στην Καλιφόρνια. Ο Χόπρα είπε ότι κληρονόμησε το επιχειρηματικό ταλέντο του από τον πατέρα του, ο οποίος εργάστηκε σε κατάστημα σουβενίρ μετά τη μετανάστευσή του στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Ο πατέρας του τελικά ξεκίνησε μια επιχείρηση χονδρικής με αναμνηστικά. Ο ίδιος διαχειριζόταν πολλά καταστήματα με είδη δώρων στο Λος Άντζελες. Ο Χόπρα και ο αδελφός του ασχολούνταν με τις επιχειρηματικές δραστηριότητες του πατέρα τους από μικρή ηλικία.

«Αυτή ήταν ειλικρινά η αρχή της πορείας μου ως επιχειρηματίας μαζί με τον αδελφό μου. Από την ηλικία των 12 ετών βοηθούσα τον πατέρα μου στη διαχείριση αυτής της επιχείρησης», είπε ο Χόπρα.

Μετά από κάποιο διάστημα που διαχειριζόταν αυτά τα φυσικά καταστήματα, ο πατέρας του Χόπρα συνειδητοποίησε ότι η online πώληση των προϊόντων του θα έφερνε μεγαλύτερη επιτυχία. Εμπνευσμένοι από το όραμά του, τα δύο αδέλφια αποφάσισαν να πειραματιστούν οι ίδιοι με το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Τον Μάρτιο του 2014, ο Χόπρα σπούδαζε οικονομικά και λογιστική στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας, στο Σάντα Μπάρμπαρα, όταν αυτός και ο αδελφός του άνοιξαν για πρώτη φορά τον λογαριασμό τους στο eBay.

Instagram

«Αρχικά, εγώ και ο αδελφός μου μαζέψαμε 5.000 δολάρια και αυτό είναι το μόνο ποσό που έχουμε επενδύσει στην εταιρεία και συνεχίζουμε να το επανεπενδύουμε», είπε ο Χόπρα. Οι δύο τους χρησιμοποίησαν αυτά τα χρήματα για να προμηθευτούν τα πρώτα τους προϊόντα.

«Αγοράζαμε τζιν, Converse, Vans, μπλουζάκια Tupac, μπλουζάκια Biggie… Βλέπαμε ποια προϊόντα είχαν μεγαλύτερη απήχηση και αφιερώναμε περισσότερο χρόνο και προσπάθεια σε αυτά», είπε.

Εκτός από τις πωλήσεις στο eBay, ο Χόπρα και ο αδελφός του επεκτάθηκαν και στο Amazon και το Shopify. Στις πλατφόρμες αυτές, ονόμασαν τη μάρκα τους «YoungLA.com» εμπνευσμένοι από έναν DJ του τοπικού ραδιοφωνικού σταθμού τους που ονομαζόταν «Young California».

Από τότε, εστίασαν στο να επενδύουν πλήρως στο YoungLA. Ο Χόπρα είπε ότι άρχισαν να κατασκευάζουν τα δικά τους προϊόντα και να προσθέτουν το όνομα «YoungLA.com» στις ετικέτες των προϊόντων τους για να δημιουργήσουν αναγνωρισιμότητα για τη μάρκα τους.

«Η επιχείρηση πέτυχε το πρώτο εκατομμύριο σε έσοδα το 2017», είπε ο Χόπρα. Δύο βασικοί παράγοντες συνέβαλαν στην ανάπτυξή της: οι περιορισμένες κυκλοφορίες προϊόντων -γνωστές ως «drop» – και η προώθηση μέσω ατόμων με επιρροή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Και οι δύο πρακτικές παραμένουν βασικά στοιχεία της στρατηγικής της επιχείρησης.

«Το 2018 αρχίσαμε να δίνουμε μεγαλύτερη προσοχή στον ιστότοπό μας. Θέλαμε να δημιουργήσουμε μια «κουλτούρα drop»», είπε ο Χόπρα. «Έτσι, κάθε φορά που κυκλοφορούσε ένα νέο προϊόν, προσπαθούσαμε να το προωθήσουμε εκ των προτέρων και στη συνέχεια να το διαθέσουμε στον ιστότοπο».

Το 2019, η YoungLA υπέγραψε το πρώτο της μεγάλο συμβόλαιο με έναν influencer και, μέχρι το 2020, η επιχείρηση «είχε ξεπεράσει τα 6 εκατομμύρια δολάρια σε έσοδα», πρόσθεσε ο Χόπρα. Πέρυσι, η επιχείρηση απέφερε, κατά μέσο όρο, περισσότερα από τα διπλάσια έσοδα σε μηνιαία βάση.

 

Διδάγματα

Όταν ρωτήθηκε αν είναι ευχαριστημένος που άφησε τη δουλειά του ως λογιστής, ο Χόπρα απάντησε: «Δεν νομίζω ότι θα μπορούσα να είμαι πιο ευτυχισμένος. Είμαι πολύ, πολύ ικανοποιημένος με το σημείο στο οποίο βρισκόμαστε, αλλά είναι σίγουρα αγχωτικό».

«Νομίζω ότι μετά από μερικά χρόνια στη διοίκηση της επιχείρησης, συνειδητοποιείς ότι κανείς δεν θα μπορούσε να σε προετοιμάσει για αυτό… Νομίζω ότι μερικά από τα πιο δύσκολα πράγματα στην αρχή ήταν η απόλυση ενός υπαλλήλου… ή η διαχείριση του άγχους, οι αγωγές και άλλα παρόμοια», είπε.

«Μαθαίνεις τόσα πολλά όταν ασχολείσαι σοβαρά με κάτι τέτοιο… Αλλά νομίζω ότι το να καταλαβαίνεις αυτά τα πράγματα σε διδάσκει πολλά για τον κόσμο, αλλά και για τον εαυτό σου».

Διαβάστε ακόμη:

Ενέργεια: Ρεύμα και φυσικό αέριο παίρνουν ξανά την… ανηφόρα (pic)

Φέσσας (Quest): Νέες επενδύσεις στην ACS πριν από την απόφαση για το μεγάλο deal (pics)

Μένουν 6 οι διεκδικητές για το «φιλέτο» της Ακτής Βουλιαγμένης – Εκτός ο όμιλος Ρέστη

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα