Ο Κρίστιαν Λίντνερ υπήρξε για χρόνια το golden boy της γερμανικής δημοσιονομικής ορθοδοξίας. Ένας υπουργός που μιλούσε για ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς με την ίδια άνεση που μιλούσε για Porsche vintage. Όταν η καριέρα του εκτροχιάστηκε μετά την κατάρρευση του κυβερνητικού συνασπισμού και τον αποκλεισμό του FDP από το Bundestag, πολλοί περίμεναν ότι θα αναζητούσε έναν ρόλο σκιάς, σε κάποιο think tank ή σε κάποια τράπεζα επενδύσεων.

Αντί γι’ αυτό, έκανε μια εντελώς επιχειρηματική, σχεδόν κινηματογραφική στροφή καθώς ανακοίνωσε ότι αναλαμβάνει τη θέση του αντιπροέδρου στο διοικητικό συμβούλιο της Autoland AG, μιας εταιρείας που αυτοχαρακτηρίζεται «η μεγαλύτερη επιχείρηση πώλησης αυτοκινήτων με έκπτωση στη Γερμανία». Μια εταιρεία που ζει από τον παλμό της αγοράς, τις αλλαγές στη ζήτηση, την επιθετική τιμολόγηση, τον ανταγωνισμό των ηλεκτρικών μοντέλων. Μια εταιρεία που ζητά από τα στελέχη της πραγματική εμπορική πυγμή — όχι πολιτικούς τίτλους.

«Σήμερα θέλω να βρίσκομαι εκεί όπου χτυπά η καρδιά της γερμανικής οικονομίας», έγραψε ο Λίντνερ. «Και για μένα, αυτός ο παλμός βρίσκεται στην αυτοκινητοβιομηχανία». Η Autoland επιβεβαίωσε άμεσα τον διορισμό του, τονίζοντας ότι θα αναλάβει μάρκετινγκ, πωλήσεις και ψηφιακό μετασχηματισμό — μια τριάδα κρίσιμη για μια αγορά που αλλάζει με ταχύτητα και πιέζεται από τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, τις πλατφόρμες online αγορών και τις νέες απαιτήσεις βιωσιμότητας.

Η Franca Lehfeldt (αριστερά), μία από τις διοργανώτριες της εκδήλωσης «Women on Top», στέκεται μπροστά από την κάμερα με τον σύζυγό της, τον πρώην ομοσπονδιακό υπουργό Οικονομικών Christian Lindner, στην αρχή της εκδήλωσης.

Ο Λίντνερ δεν μπαίνει σε άγνωστο έδαφος. Ως υπουργός Οικονομικών υπήρξε συνεπής υπερασπιστής του κινητήρα εσωτερικής καύσης, συγκρούστηκε με τις Βρυξέλλες για την κατάργησή του και διατηρούσε στενή σχέση με την αυτοκινητοβιομηχανία — τόσο στενή, που το 2022 κατηγορήθηκε για ανταλλαγή μηνυμάτων με τον CEO της Porsche, ζητώντας «στήριξη στα επιχειρήματά του».

Η πολιτική του πτώση ήταν εξίσου θεαματική με την άνοδο του. Το FDP δεν κατάφερε να φτάσει το όριο του 5% στις εκλογές, ο ίδιος παραιτήθηκε από την ηγεσία και βρέθηκε ξαφνικά εκτός του συστήματος στο οποίο κυριαρχούσε. Σύμφωνα με το γερμανικό δίκαιο, πρώην υπουργοί δηλώνουν νέες επαγγελματικές δραστηριότητες για 18 μήνες. Η κυβέρνηση δεν βρήκε λόγο να μπλοκάρει τη μετάβασή του στην Autoland — ίσως επειδή αυτός ο ρόλος φαινόταν σχεδόν φυσικός.

Τα γερμανικά ΜΜΕ, όπως συνηθίζουν, σχολίασαν τη νέα του διαδρομή με χιούμορ. «Ο Κρίστιαν Λίντνερ στους εμπόρους μεταχειρισμένων», έγραψε το Der Spiegel. Όμως πίσω από τις ειρωνείες, υπάρχει μια σαφής επιχειρηματική ιστορία: ένας πολιτικός που γνωρίζει την αγορά, τα brands, τις στρατηγικές πωλήσεων, τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό — και που μεταφέρεται τώρα από τον χώρο της πολιτικής σε ένα επιχειρηματικό περιβάλλον υψηλών απαιτήσεων.

Για την Autoland, ο Λίντνερ είναι ένα πρόσωπο με αναγνωρισιμότητα, διεθνή εμπειρία και βαθιά γνώση της γερμανικής βιομηχανίας. Για τον ίδιο, είναι μια δεύτερη καριέρα που ευθυγραμμίζεται με το πάθος μιας ζωής — όχι με τις ισορροπίες μιας κυβέρνησης συνασπισμού.

Και ίσως τελικά, όπως δείχνει η στροφή αυτή, ο δρόμος των πολιτικών δεν οδηγεί πάντα σε πανεπιστήμια, συμβούλια, ομιλίες ή ιδρύματα. Μερικές φορές οδηγεί, απλώς, πίσω στο τιμόνι.

Διαβάστε ακόμη 

RND: Μπορεί η Γερμανία να μάθει από την Ελλάδα στο μέτωπο της οικονομίας;

Σε ελεύθερη πτώση το Bitcoin – Ο χειρότερος μήνας από το κραχ του 2022 (γραφήματα)

Νησιά Σβάλμπαρντ: Το απόλυτο ταξίδι περιπέτειας στον απώτατο Βορρά

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα