Του Κώστα Τσαούση

Ο Βασίλης Τραπεζάνογλου (κεντρ. φωτ.) δεν χρειάζεται συστάσεις. Από τις πιο εμβληματικές παρου­σίες της πληροφορικής στη χώρα μας, τα τελευταία χρόνια υποστηρίζει, ως μέντορας, αξιολογητής ή κριτής, διάφορες πρωτοβουλίες προώθησης της Καινοτομίας και της Επιχειρηματικότητας, όπως θερμοκοιτίδες, επιταχυντές, διαγωνισμούς καινοτομίας (Egg των Eurobank/Corallia, ACEin και e-nnovation του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Innovathens της Technopolis). Εδώ και λίγο καιρό με την ιδιότητά του ως συμβούλου στη διοίκηση της Viva Wallet SA μαζί με τον νεότερό του μάνατζερ Θάνο Μωραϊτίνη τρέχουν τον επιχειρηματικό επιταχυντή Viva Nest. 

Ο Βασίλης με την τεχνογνωσία και την πείρα δεκαετιών της αγοράς βοηθάει για τα ουσιώδη του επιταχυντή. Ο Βασίλης και ο Θάνος σε μία από τις καθημερινές συνεργασίες τους σκέφτηκαν κάτι πρωτότυπο για τα ελληνικά δεδομένα της startup σκηνής: να φτιάξουν και να εφαρμόσουν ένα πρόγραμμα υιοθεσίας με τη σύμφωνη γνώμη της διοίκησης της Viva Wallet. Η ιδέα τους απλή, έξυπνη και χρήσιμη: κάθε ομάδα του Viva Nest θα υιοθετηθεί από κάποιο υψηλόβαθμο στέλεχος της Viva (sponsor), ενώ ένα στέλεχος μπορεί να είναι sponsor σε περισσότερες από μία ομάδες.

Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. Πρόσφατα ανακοινώθηκαν οι ομάδες που φιλοξενούνται στο πλαίσιο του Viva Nest. Πρόκειται για οκτώ εταιρείες οι οποίες θα έχουν, ως γνωστόν, τις υπηρεσίες mentoring από τους μέντορες που έχει προτείνει το συνεργαζόμενο ACEin του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, καθώς και -όπου χρειάζεται- on demand υποστήριξη με business expertise από στελέχη της Viva κ.λπ.

Οπως λέει ο Βασίλης, «συζητήσαμε με τον Θάνο και προτείνουμε κάθε μία ομάδα του Viva Nest να υιοθετηθεί από κάποιο υψηλόβαθμο στέλεχος της Viva», και εξηγεί στη συνέχεια: «Σκοπός του sponsorship αυτού είναι να επιτευχθεί η μεγαλύτερη δυνατή ώσμωση Viva Group και Viva Nest. Δηλαδή:

■ οι ομάδες να βλέπουν άμεσο και θεσμοθετημένο το ενδιαφέρον της Viva και να αναπτυχθεί εντονότερα η σχέση εμπιστοσύνης

■ να υπάρχει άμεση κατανόηση από πλευράς Viva της πραγματικής προόδου κάθε ομάδας και του ενδεχόμενου ενδιαφέροντος για συνέργειες, βοηθώντας ίσως και σε κάποιο pivoting που θα κριθεί αναγκαίο να κάνει κάποια ομάδα

■ να μπορούν να επισημανθούν χρήσιμα ταλέντα που παρουσιάζουν ενδιαφέρον για τη Viva

■ να παρεμβαίνει ο sponsor υποβοηθητικά σε κάποια περίπτωση απαραίτητης υποστήριξης από την πλευρά της Viva, αν έχει παρουσιαστεί κάποια δυσχέρεια ή αδυναμία».

O Θάνος από την πλευρά του έχει και διατηρεί απόλυτα τον ρόλο της συνολικής επιμελητείας και του συντονισμού της παρεχόμενης υποστήριξης στις ομάδες του Viva Nest. Ο ίδιος αναλαμβάνει να μας δώσει δύο στοιχεία παραπάνω για το όλο πρόγραμμα και τις ιδιομορφίες του. «Αναθέτοντας τις ομάδες σε στελέχη της Viva οι θετικές συνέπειες θα είναι οι εξής: α) Η εμπειρία των ανθρώπων μας θα είναι πολύτιμη για τα παιδιά, την οποία και αποζητάνε περισσότερο από εκπαιδεύσεις κ.τ.λ. β) Θα έχουμε άποψη από πρώτο χέρι για τη δυναμική των ομάδων και άρα την τελική αξιολόγησή τους γ) Θα υπάρχει γενικότερα μεγαλύτερο engagement (δέσμευση) από την εταιρεία με το Viva Nest».

MVRAITINIS-11

Ο Θάνος Μωραϊτίνης (πρώτος από δεξιά) με μέλη των ομάδων του Viva Nest

Επίσης, ανάμεσα στους «θετούς μπαμπάδες» θα είναι και ο Χάρης Καρώνης, ιδρυτής & CEO του ομίλου εταιρειών Viva.

Οι εταιρείες που φιλοξενούνται στο Viva Nest

Οι εταιρείες που φιλοξενούνται στο Viva Nest και θα υποδεχθούν τους «θετούς μπαμπάδες» είναι οι εξής:

■ Cloudeplo: Πλατφόρμα που διευκολύνει τη δημιουργία cluster σε IAAS provider, όπως η Amazon ή το Azure, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί για εφαρμογές big data analysis.

■ Henry e-Lawyer: Προσωπικός «συμβολαιογράφος» που διευκολύνει τον χρήστη στη διαδικασία υλοποίησης και διαχείρισης συμφωνιών (contracts) συνδυάζοντας τις τεχνολογίες του Βlockchain και των Βot.

■ Induce: Mobile εφαρμογή η οποία επιβραβεύει τους χρήστες για την παρουσία τους σε συγκεκριμένα σημεία ενδιαφέροντος (points of interest). Τα σημεία αυτά μπορεί να είναι καταστήματα, πάρκα, παραλίες, μουσεία κ.ά.

■ NewKidsOnTheBlockchain: Crowdsourcing & equity crowdfunding πλατφόρμα για χρηματοδότηση και παραγωγή ψηφιακών αγαθών (digital assets). Η πρώτη υλοποίηση θα είναι στον χώρο της μουσικής.

■ Plustic: Ηλεκτρονικό πορτοφόλι με έμφαση στην κοινωνικότητα και τις έξυπνες αγορές. Ο χρήστης προμηθεύεται δωροκάρτες με έξτρα μπόνους αγορών και μπορεί είτε να τις κρατήσει για προσωπική χρήση, είτε να τις στείλει σε άλλους χρήστες.

■ Pitchstor: Marketplace που φιλοξενεί εταιρείες, επιχειρηματίες, startups, επιχειρηματικές ιδέες και επενδυτές σε διεθνές επίπεδο με στόχο τη δικτύωση, την ανταλλαγή απόψεων και την πιθανή εύρεση συνεργασιών.

■ Supermarketnow: Online πλατφόρμα για σούπερ μάρκετ που εισάγει την έννοια του προσωπικού βοηθού αγοράς, ο οποίος ψωνίζει για λογαριασμό του καταναλωτή πηγαίνοντας τα ψώνια στην πόρτα του στον χρόνο που εκείνος ορίζει.

■ Veem: Πλατφόρμα επιβράβευσης της υγιεινής ζωής και καθημερινής άσκησης. Οι χρήστες της εφαρμογής μετατρέπουν άμεσα τις υγιεινές τους συνήθειες σε πόντους, τους οποίους εξαργυρώνουν σε προσφορές για αγαθά και υπηρεσίες μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος.