Του Στέλιου Μορφίδη

Με στόχο την ενδυνάμωση της παραγωγικής της δυναμικής και θέτοντας στόχο άλλες πέντε αγορές του εξωτερικού το επόμενο χρονικό διάστημα η Ολυμπιακή Ζυθοποιία ανακοίνωσε την επέκταση του επενδυτικού της πλάνου για την επόμενη χρονιά κατά 7 εκατ. ευρώ, στα 12 εκατ. ευρώ. Κάτι που σημαίνει πως το πενταετές επενδυτικό σχέδιο που ξεκίνησε το 2015 θα κλείσει του χρόνου στα 48 εκατ. ευρώ.

«Ο όμιλος Carlsberg, 100% ιδιοκτήτης της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, πιστεύει στις προοπτικές της ελληνικής αγοράς και ενισχύει αποφασιστικά την επιχειρηματική δραστηριότητα στη χώρα», τόνισε ο Managing Director της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας Ντέγιαν Μπέκο σε ενημερωτική συνάντηση με δημοσιογράφους.

Όπως εξήγησε, το αυξημένο ποσό της επένδυσης θα διοχετευθεί σε νέες κεφαλαιουχικές δαπάνες στις εγκαταστάσεις παραγωγής της (Σίνδος και Ριτσώνα), με στόχο την ανάπτυξη υποδομών για την αύξηση της παραγωγικότητας και της αποδοτικότητας της εταιρείας. Παράλληλα, μέρος των κεφαλαίων θα τοποθετηθεί σε εμπορικές επενδύσεις, καθώς και στην ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων, για την πλήρη κάλυψη των αναγκών των καταναλωτών/ πελατών, μέσω νέων λανσαρισμάτων.

Μάλιστα ο κ. Μπέκο προανήγγειλε την κυκλοφορία νέου, «καινοτόμου» όπως το χαρακτήρισε, προϊόντος ως την άνοιξη, για το οποίο όμως θα υπάρξουν ανακοινώσεις μέχρι το Μάρτιο.

«Έχοντας εμπιστοσύνη στις προοπτικές και τις ευκαιρίες του ελληνικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος, ανακοινώσαμε σήμερα την επέκταση του 5ετούς επενδυτικού μας πλάνου, φθάνοντας τα 48 εκατ. ευρώ, με στόχο να υποστηρίξουμε περαιτέρω την παρουσία μας στην Ελλάδα», σημείωσε ο κ. Μπέκο. Και συμπλήρωσε «είμαστε απόλυτα πεπεισμένοι πως η δέσμευσή μας για επένδυση ύψους €12 εκατομμυρίων το 2019 θα είναι καταλυτική για την επόμενη ημέρα της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας στην Ελλάδα, με γνώμονα τους χιλιάδες καταναλωτές που επιλέγουν τα προϊόντα μας καθημερινά».

beko.jpg

Ο Managing Director της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, Ντέγιαν Μπέκο

Οικονομικές επιδόσεις, μερίδιο και εξαγωγές

Σε συνέχεια της θετικής οικονομικής επίδοσης για το 2017, όπου επιτεύχθηκε αύξηση του κύκλου εργασιών έναντι του 2016, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία αναμένει μονοψήφια αύξηση στον κύκλο εργασιών για το 2018.

Υπενθυμίζεται ότι τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις της εταιρείας το 2017 ήταν στα 148,8 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη στα 2,28 εκατ. ευρώ.

Το μερίδιο της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας στην αγορά μπύρας στην Ελλάδα αναμένεται να αυξηθεί ελαφρώς στο 25%, σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της εταιρείας. Την ίδια ώρα εκτιμούν πως συνολικά η αγορά θα κλείσει με θετικό πρόσημο φέτος, με μία αύξηση γύρω στο 2% με 3%.

Όπως τονίστηκε στην ενημερωτική συνάντηση οι εξαγωγές παραμένουν ζωτικής σημασίας για την Ολυμπιακή Ζυθοποιία, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 7% της παραγωγής της και το 2018 αναμένεται να επιτύχει αύξηση 17% σε σχέση με το 2017. Η ανάπτυξη και η εξαγωγή των ελληνικών brands FIX Hellas και Mythos αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα για την Ολυμπιακή Ζυθοποιία.

Οι μάρκες-ορόσημο της εταιρίας ταξιδεύουν σήμερα σε περισσότερες από 35 αγορές, από τις οποίες οι σημαντικότερες είναι οι Γερμανία, ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Αυστραλία, Βουλγαρία, Ισραήλ και Κύπρος.

Ο στόχος της εταιρείας για τα επόμενα 2 έτη -όσον αφορά στις εξαγωγές- είναι η υπέρβαση του ορόσημου του 1 εκατ. κιβωτίων, μέσω της ενίσχυσης των υφιστάμενων αγορών και της επέκτασης σε νέες αγορές.

«Είναι ιδιαίτερα ευχάριστο για εμάς, να βλέπουμε τη σταθερή αύξηση της δραστηριότητας των εξαγωγών μας, ταξιδεύοντας τις εγχωρίως παραγόμενες ελληνικές μπίρες της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, Mythos και FIX Hellas, σε περισσότερες από 40 αγορές σε όλο τον κόσμο -μέχρι τα τέλη του 2019- διεισδύοντας σε νέες αγορές», σημείωσε ο κ. Μπέκο.

Η Ινδία και οι χώρες της Βαλτικής είναι αυτές στις οποίες γίνονται βολιδοσκοπήσεις εκ μέρους της εταιρείας, όπως αποκάλυψε ο managing director της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας.

Οικονομικό αποτύπωμα

Επιπρόσθετα, το οικονομικό αποτύπωμα της δραστηριότητας της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας στην ελληνική αγορά μέσω της φορολογίας, υπολογίζεται σε περισσότερα από €300 εκατ., για την περίοδο 2015-2018.

Ο κ. Μπέκο στάθηκε επίσης στην τεχνολογία DraughtMaster ™ που αποτέλεσε βασικό άξονα στο κομμάτι των επενδύσεων, που είχε ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη των τοποθετήσεων DraughtMaster™ κατά 44% για το 2018 σε σύγκριση με το 2017. Υπενθυμίζεται ότι η τεχνολογία DraughtMaster™ είναι ένα πρωτοποριακό παγκόσμια πατενταρισμένο σύστημα, που έφερε νέα δεδομένα στην εγχώρια αγορά μπύρας, ενώ αποτελεί επίσης μια φιλική προς το περιβάλλον επιλογή για τους πελάτες της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας σε ευθυγράμμιση με τα παγκόσμια πρότυπα αειφορίας.

Olympiakh infographics