search icon

business stories

Olympus: Ανατροπή με… επταπλασιασμό της αξίας και της τιμής εκκίνησης

Οι δύο ανακοπές και η απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιά που ανέβασε την αξία του πλοίου από τις 600.000 ευρώ στα 4 εκατ. ευρώ και την τιμή πρώτης προσφοράς από τις 400.000 ευρώ στα 2.666.667 ευρώ - Για τις 23 Φεβρουαρίου μετατέθηκε ο πλειστηριασμός

Μια μεγάλη ανατροπή είχαμε στην υπόθεση του επιβατηγού-οχηματαγωγού «Olympus», την οποία αποκάλυψε το newmoney στις 4 Ιανουαρίου.

Το πλοίο είχε προγραμματιστεί να βγει σε πλειστηριασμό στις 26 Ιανουαρίου με την ασυνήθιστα χαμηλή τιμή πρώτης προσφοράς των 400.000 ευρώ, που ήταν τα 2/3 της τιμής εκτίμησης (600.000 ευρώ) με βάση την έκθεση του πλειστηριασμού.

Στις 11 και 12 Ιανουαρίου, ωστόσο, είχαμε… βροχή ανακοπών και συγκεκριμένα η πρώτη της ιδιοκτήτριας εταιρείας Sea Speed Lines κατά της επισπεύδουσας που είναι η εταιρεία πετρελαιοειδών Revoil και η δεύτερη της εταιρείας Sekavin S.A. που έχει εγγράψει υποθήκη επί του πλοίου, τόσο κατά της επισπεύδουσας όσο και κατά της Sea Speed Lines.

Κοινό αίτημα των δυο ανακοπών που συνεκδικάστηκαν ήταν η διόρθωση της κατασχετήριας έκθεσης ως προς την τιμή εκτίμησης της αξίας του πλοίου και την τιμή πρώτης προσφοράς.

Το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά, από την εξέταση των μαρτύρων και τα σχετικά έγγραφα που προσκομίστηκαν, κατέληξε τη Δευτέρα 17 Ιανουαρίου στην απόφαση να κάνει εν μέρει δεκτές τις ανακοπές, διατάσσοντας τον επταπλασιασμό, σχεδόν, της εκτιμώμενης αξίας του πλοίου, από τις 600.000 ευρώ στα 4 εκατ. ευρώ, και την αντίστοιχη αύξηση της τιμής πρώτης προσφοράς από τις 400.000 ευρώ στα 2.666.667 ευρώ (στα 2/3 της τιμής εκτίμησης). Παράλληλα, ο πλειστηριασμός μετατέθηκε από τις 26 Ιανουαρίου για τις 23 Φεβρουαρίου.

Καταλυτικής σημασίας για την απόφαση ήταν η επαναξιολόγηση των χαρακτηριστικών του πλοίου.

Με βάση τα στοιχεία του ιστορικού ναυπηγήθηκε το 1976 από την “Kawasaki Shipbuilding Corporation KOBE” στην Ιαπωνία, «με έτος τοποθέτησης τρόπιδας 1975».

Έχει μήκος 133,34 μέτρα, πλάτος 23,50 μέτρα και ύψος 13 μέτρα, ενώ είναι εφοδιασμένο με δύο μηχανές Internal Combustion Engines ισχύος 12531 KW.

Το πλοίο διαθέτει τα απαραίτητα για τον πλου όργανα δηλαδή: 1) τιμόνι, 2) ένα χειριστήριο μηχανής, 3) τρία VHF μάρκας «FURUNO», 4) δύο ραντάρ πλεύσης μάρκας «FURUNO», 5) έξι μηχανήματα επικοινωνίας (γουόκι-τόκι), 6) πυξίδα, 7) μία οθόνη μόνιτορ μάρκας «WORD». Επίσης το πλοίο διαθέτει μία τσιμινιέρα, μάνικες πυρόσβεσης, σχοινιά πρόσδεσης και έλξης, ένα βαρούλκο καταπέλτη ηλεκτρικό, 25 σωστικά βαρελάκια, 4 λέμβους διάσωσης χωρητικότητας 200 ατόμων περίπου εκάστη, 8 σωσίβιες κουλούρες, βαρούλκο άγκυρας και δύο άγκυρες, 3 ηλεκτρογεννήτριες και μία ηλεκτρογεννήτρια έκτακτης ανάγκης.

Επίσης διαθέτει 80 περίπου καμπίνες επιβατών και 30 περίπου καμπίνες πληρώματος καθώς και δύο γκαράζ αυτοκινήτων χωρητικότητας 140 ΙΧ αυτοκινήτων και 50 φορτηγών.

Ένα πλοίο με μεγάλη ιστορία

Το κυπριακής σημαίας επιβατηγό-οχηματαγωγό «Olympus» είναι ένα πλοίο με μεγάλη ιστορία και ταυτόχρονα το μοναδικό της ακτοπλοΐας που έπιανε στο λιμάνι του Ρεθύμνου.

Το αρχικό του όνομα ήταν «Okudogo 3» και μέχρι τον Ιούνιο του 1998 ταξίδευε σε διάφορες γραμμές της Ιαπωνίας. Στη συνέχεια αγοράστηκε από την Med Link Lines, μετονομάστηκε σε «Maria G» και μεταφέρθηκε στο Πέραμα για τις απαραίτητες μετασκευές, ενώ μετά δρομολογήθηκε στη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Brindisi. Την Άνοιξη του 2004 αγοράστηκε από την Endavor Lines, μετονομάστηκε σε «Έλλη Τ.» και ναυλώθηκε στη Maritime Way για 2 έτη, συνεχίζοντας τα δρομολόγια του στην γραμμή του Brindisi. Με την ολοκλήρωση της ναύλωσης το Μάιο του 2006, ταξίδεψε μέχρι την Tuzla της Τουρκίας, πραγματοποιώντας εργασίες μετασκευής στους εσωτερικούς χώρους του και επιστρέφοντας στο ιδιοκτησιακό καθεστώς της Endavor Lines συνέχισε τα δρομολόγια στη γραμμή του Brindisi, αλλά επιπλέον και για τα λιμάνια της Σάμης και της Κέρκυρας.

Το πλοίο από τα τέλη του 2011 μέχρι και το καλοκαίρι του 2012 βγήκε εκτός δρομολογίων, παραμένοντας ανενεργό αρχικά στο παλιό λιμάνι της Πάτρας κι έπειτα στο Νέο Μόλο Δραπετσώνας.

Το καλοκαίρι του 2012 αγοράστηκε από την Cretan Ferries και δρομολογήθηκε στη γραμμή Πειραιάς-Ρέθυμνο, παραμένοντας σε αυτή μέχρι τις 23/9/2012 οπότε και παροπλίστηκε για ακόμη μία φορά, λόγω μηχανικής βλάβης. Τον Ιούνιο του 2018 αγοράστηκε σε πλειστηριασμό από την Sea Speed Ferries, η οποία ξεκίνησε άμεσα εργασίες επισκευής προκειμένου να το επαναφέρει στην ενεργό δράση με το νέο του όνομα «Olympus», δρομολογώντας το στη γραμμή Πειραιάς-Μήλος-Σαντορίνη-Ρέθυμνο.

Ωστόσο στο νέο «παρθενικό» του ταξίδι υπήρξε μια μικρή πρόσκρουση στο λιμάνι της Σαντορίνης, με συνέπεια η εταιρεία να το αποσύρει προσωρινά. Μετά τις απαραίτητες επισκευές, το πλοίο δρομολογήθηκε ξανά από τον Δεκέμβριο του 2019 πιάνοντας χωρίς προβλήματα στο λιμάνι του Ρεθύμνου.

Τον Ιούνιο του 2020 το «Olympus» προσέκρουσε στο λιμάνι του Ρεθύμνου λόγω των έντονων ανέμων κατά τη διαδικασία χειρισμών πρόσδεσης χωρίς ωστόσο να υπάρξει κάποιος τραυματισμός ή θαλάσσια ρύπανση.

Πώς κατέληξε στο σφυρί

Στις 22 Δεκεμβρίου 2021 αναρτήθηκε ο πλειστηριασμός για το πλοίο με επισπεύδουσα την εταιρεία πετρελαιοειδών Revoil κατά της Sea Speed Lines. Το ποσό της οφειλής για το οποίο επεβλήθη η κατάσχεση είναι 132.790,34 ευρώ «πλέον τόκων και εξόδων και μέχρις ολοσχερούς εξοφλήσεως σύμφωνα με τις κοινοποιηθείσες επιταγές προς πληρωμή», όπως αναφέρεται στη σχετική έκθεση.

Στα «βάρη» του περιλαμβάνεται υποθήκη σε «άνω των 100 μετοχών» υπέρ της εταιρείας Sekavin S.A εγγραφείσα στις 30 Σεπτεμβρίου 2020, καθώς και η αναγκαστική κατάσχεση από τη Revoil που καταχωρήθηκε στις 14 Δεκεμβρίου 2021.

Διαβάστε ακόμα: 

Έμφραγμα στα συμβολαιογραφεία για τις μεταβιβάσεις ακινήτων

Τζόκοβιτς: Κινδυνεύει να πληρώσει ακριβά το «όχι» στο εμβόλιο – Οι χρυσές συμφωνίες με χορηγούς (pics)

Τα «Απριλιανά» του ΣΥΡΙΖΑ, οι αντικαταστάτες της κυρίας Βρεττού, η παραίτηση Μπόμπολα και τα highlights Βακάκη

 

 

 

 

Exit mobile version