Αν είχε ψυχή δε θα μπορούσε ποτέ να φανταστεί ότι αντί να σκίζει τα κύματα θα έμενε μισοτελειωμένο μέσα σε ένα υπόστεγο και στα… αζήτητα των πλειστηριασμών. Υπό άλλες συνθήκες βέβαια και εάν δεν υπήρχαν οι σοβαρές κατασκευαστικές αστοχίες που το χαρακτηρίζουν μάλλον θα είχε γίνει ανάρπαστο.

Ο λόγος για το ημιτελές σκαρί, το οποίο ανήκε στην εταιρεία French Ocean Group, που εδρεύει στον Πειραιά και αποτελεί υποκατάστημα της γαλλικής και εδρεύουσας στο Παρίσι «French Ocean Group Sarl».

Πρόκειται για ένα υπό κατασκευή ιστιοπλοϊκό σκάφος τύπου Ocean Star, κατασκευασμένο από ενισχυμένο πολυεστέρα μπλε χρώματος και ολικού μήκους 16 μέτρων. Σύμφωνα με την έκθεση, δεν έχει τοποθετηθεί η καρένα στον πυθμένα του σκάφους, στην πλώρη υπάρχει ημιτελές φινίρισμα μετά την τοποθέτηση της δελφινιέρας, ενώ δεν έχει πραγματοποιηθεί η διάνοιξη της χοάνης του ελικοφόρου άξονα.

Τα πολλά προβλήματα

Όπως σημειώνεται σχετικά με την κατάστασή του, η γάστρα (hull) είναι κατασκευασμένη από στρώσεις ενισχυμένου πολυεστέρα εξωτερικά προστατευόμενου με πολυεστερική γέλη (gelcoat), ενώ σε μεγάλης έκτασης περιοχές διακρίνεται κάτω το gelcoat η πλέξη των τελευταίων στρώσεων (rovin laminates) κάτι που δείχνει ότι το πάχος του gelcoat στις συγκεκριμένες περιοχές είναι ανεπαρκές.

Ακόμη, στην αριστερή πλευρά υπάρχει κυματοειδής παραμόρφωση της γάστρας (rippling) η οποία φαίνεται έντονα λόγω του μπλε χρώματος (σήμα κατατεθέν των σκαφών “Ocean Star”) του gelcoat. Κατά την αυτοψία διαπιστώθηκε πληθώρα εκδορών στο gelcoat της γάστρας όπως ενδεικτικά, στην αριστερή πλευρά υπάρχει μια συνεχόμενη εκδορά μήκους περίπου 5 μέτρων, προφανώς από κάποιο αδέξιο σύρσιμο του hull όταν αυτό παρήχθη από το καλούπι. To gelcoat της γάστρας έχει υποστεί σημαντικές ζημιές από χαρτοταινίες που έμειναν κολλημένες για πολύ καιρό. Ακόμη, διαπιστώθηκε σημαντική κακοτεχνία κατά την παραγωγή από το καλούπι του εσωτερικού της αριστερής καμπίνας.

Στην περιοχή του cockpit έχει κατασκευαστεί roll bar, η οροφή του οποίου όμως χρήζει φινιρίσματος. Έχει ολοκληρωθεί η τοποθέτηση επένδυσης ξυλείας στις εξωτερικές επιφάνειες. Στους εσωτερικούς χώρους έχουν τοποθετηθεί οι ξύλινες επενδύσεις, έχουν περαστεί οι καλωδιώσεις και οι σωλήνες στις τουαλέτες και στην κουζίνα. Επίσης έχουν τοποθετηθεί και οι ξαρτόριζες.

Υπάρχουν όμως σημαντικές εργασίες και κυρίως εξοπλισμός που απαιτείται για την ολοκλήρωση της κατασκευής: τα καλύμματα των ανοιγμάτων των παραθύρων και των hatches, οι δεξαμενές καυσίμου, πόσιμου ύδατος και ακαθάρτων, το κατάρτι με τον πλήρη εξοπλισμό του, ολόκληρος ο ηλεκτρομηχανολογικός εξοπλισμός, όλα τα ηλεκτρονικά όργανα, η μηχανή, ο ελικοφόρος άξονας, η έλικα κ.α..

Συμπερασματικά, σύμφωνα με την έκθεση, η γάστρα από ενισχυμένο πολυεστέρα, οι ξύλινες επενδύσεις, οι καλωδιώσεις και οι σωληνώσεις που έχουν περαστεί αποτελούν σημαντικά μεν τμήματα της κατασκευής ενός σκάφους αυτού του τύπου αλλά δεν είναι τα σημαντικότερα ως προς το κόστος. Για να ολοκληρωθεί η κατασκευή του σκάφους εκκρεμεί να αποκτηθεί και να τοποθετηθεί όλος ο εξοπλισμός του, όπως πιο πάνω αναφέρθηκε. Πέραν αυτού, λόγω της κακής κατασκευής του gelcoat η γάστρα του σκάφους χρήζει ολικής βαφής, κάτι το οποίο αυξάνει σημαντικά το κόστος της ολοκλήρωσης της κατασκευής.

Η κατάσχεση και το «γαϊτανάκι» των σφυριών

Επισπεύδουσα του πλειστηριασμού είναι η «Ο.D.D Kατασκευαστική και Βιομηχανική Ανώνυμος Εταιρεία Προκατασκευασμένων Μπετοκατασκευών» και κατάσχεση έγινε την 1η Ιουνίου 2021. Με βάση την έκθεση εκτίμησης η αξία του σκάφους υπολογίστηκε στις 95.000 ευρώ. Έτσι, το «γαϊτανάκι» των πλειστηριασμών ξεκίνησε με αρχική τιμή πρώτης προσφοράς στα 2/3 της αγοραίας αξίας, δηλαδή στις 63.340 ευρώ.

Ο αρχικός πλειστηριασμός ήταν να γίνει στις 2 Φεβρουαρίου 2022, αλλά ανεστάλη και πραγματοποιήθηκε στις 9 Φεβρουαρίου οπότε και ματαιώθηκε ελλείψει πλειοδοτών.

Ακολούθησε το νέο σφυρί στις 4 Μαΐου 2022, όπου και πάλι δεν εμφανίστηκε κανείς ενδιαφερόμενος. Στον επόμενο πλειστηριασμό που έγινε στις 29 Ιουνίου 2022, η τιμή εκκίνησης υπέστη το πρώτο «κούρεμα» πέφτοντας στο 80% της αρχικώς ορισθείσας, δηλαδή στις 50.672 ευρώ. Και αυτός όμως ματαιώθηκε ελλείψει πλειοδοτών.

Κάπως έτσι φτάνουμε στο επόμενο σφυρί που θα χτυπήσει την Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου, με την τιμή εκκίνησης να έχει υποστεί ένα ακόμη «κούρεμα» πέφτοντας στο 65% της αρχικής, δηλαδή στις 41.171 ευρώ.
Μένει να φανεί αν θα βρεθεί κάποιος «μερακλής» που θα ολοκληρώσει αυτό το Ocean Star και θα το βγάλει στην ανοιχτή θάλασσα…

Διαβάστε ακόμη:

Με πρόστιμο €100 το αναδρομικό πλαφόν 3% στις εμπορικές μισθώσεις ακίνητων!

Επισύνδεσης συνέχεια: Νέο θεσμικό πλάνο για την ΕΥΠ από το Μαξίμου – Πώς αντιδρούν ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ

UBS: Τι εκτιμά για επιτόκια, ύφεση, κατανάλωση – Οι επενδυτικές επιλογές