Επί πολλά χρόνια έπλεαν στην ανοιχτή θάλασσα είτε ως επαγγελματικά σκάφη, είτε ως προσωπικά σκάφη αναψυχής. Κουβαλάνε και τα τρία δεκαετίες μέσα στο νερό. Τώρα στέκουν παροπλισμένα και φορτωμένα με δεκάδες προβλήματα, όμως ακόμη και σε αυτή την κατάσταση οδηγούνται στο σφυρί.

Πρώτο στη σειρά είναι το Επιβατηγό Ξύλινο Σκάφος (Passenger Professional Pleasure Boat), κατασκευασμένο στην Ιταλία από την εταιρεία CANTIERI SANGERMANI, το έτος 1967, με το όνομα ΤΣΕΝΕΡΕΝΤΟΛΑ (CENERENTOLA), πρώην “ΕΛΙΑΝΑ Κ ΙΙΙ”, Νηολογίου Πειραιά.

Σύμφωνα με το πιστοποιητικό καταμέτρησης έχει ολικό μήκος 19,95 μ. και μήκος νηολόγησης 19,35 μ. πλάτος νηολόγησης 4,57 μ. και βάθος νηολόγησης 2,40 μ., ΚΟΧ. 37,87 και ΚΚΧ 35,74 κόρους.

Ο πλειστηριασμός έχει προγραμματιστεί για τις 7 Σεπτεμβρίου, με τιμή πρώτης προσφοράς 30.000 ευρώ, ενώ η κατάσχεση έγινε για οφειλή 25.959,48 ευρώ. Στρέφεται κατά της εταιρείας «Δωρίς Ν.Ε.Π.Α.» και επισπεύδουσα είναι η εταιρεία «Μελίτας Μαρίν Μονοπόσωπη Ε.Π.Ε».

Σε κακή κατάσταση

Από την αυτοψία διαπιστώθηκε ότι το σκάφος είναι κυριολεκτικά σε κακή κατάσταση.

Συγκεκριμένα σύμφωνα με τη σχετική έκθεση «η εκτιμώμενη κατάσταση του σκάφους είναι σημαντικά κάτω του μετρίου, λόγω πλήρους απουσίας συντήρησης του και του εξοπλισμού κατά την προηγούμενη περίοδο, αλλά και όπως προκύπτει από την επιθεώρηση, η οποία έλαβε χώρα προσφάτως, όπου διαπιστώθηκαν εκτενείς φθορές στην υπερκατασκευή, στο κατάστρωμα εσωτερικά και τον εξοπλισμό και οι οποίες έχουν επηρεάσει προφανώς την αξιοπλοΐα του και την λειτουργική του κατάσταση. Τα στοιχεία αυτά συνηγορούν ως εκ τούτου στην απομείωση της τρέχουσας εμπορικής του αξίας την οποία επηρεάζουν σημαντικά».

Αναλυτικότερα, όπως αναφέρεται, «η γάστρα άνω της ισαλογραμμής βρέθηκε με εκδορές και ρωγμές σε διάφορα σημεία καθώς επίσης και χτυπήματα στο πρυμναίο άκρο. Η επένδυση σανίδων τικ και το στεγανωτικό υλικό των αρμών σε όλα τα εξωτερικά καταστρώματα βρέθηκε με εκτενείς φθορές ή ουσιαστικότερα τοπικά κατεστραμμένη λόγω της χρόνιας έκθεσης τους στα καιρικά φαινόμενα, την έλλειψη συντήρησης και επίσης με εμφανή απώλεια στεγανότητας. Σε ορισμένα σημεία η φθορά της ξύλινης επένδυσης είναι σε τέτοια έκταση που υπάρχει εισροή νερού από το κατάστρωμα στους εσωτερικούς χώρους. Αναφέρθηκε επίσης παρουσία νερών από βροχή από τα ανοίγματα του καταστρώματος και της υπερκατασκευής και από ζημιές του στεγανωτικού λάστιχου Τα στεγανωτικά λάστιχα περιμετρικά των παραθύρων – καταπακτών κτλ., βρέθηκαν φθαρμένα από την έλλειψη συντήρησης και την έκθεση στα καιρικά φαινόμενα με εμφανή σημεία εισροής νερού καθώς και ζημιές στα ξύλινα πλαίσια τους. Η βαφή τόσο στη γάστρα όσο και στην υπερκατασκευή του σκάφους βρέθηκε με μεγάλες φθορές ενώ ιδιαίτερα στη υπερκατασκευή τα βερνίκια ήταν σχεδόν τελείως κατεστραμμένα. Το σκάφος χρήζει ολικής επαναβαφής αφού πρώτα προετοιμαστούν επιμελώς όλες οι επιφάνειες του. Η μηχανή και τα περιφερειακά αυτής μέρη και άλλος μηχανολογικός εξοπλισμός δεν ευρέθησαν εντός του σκάφους, ενώ δευτερεύοντα μηχανήματα παρουσίασαν εικόνα παντελούς απουσίας συντήρησης».

Όσον αφορά τον ηλεκτρολογικό εξοπλισμό, «βρέθηκε με οξειδώσεις ενώ κανένας έλεγχος ή δοκιμή δεν ήταν εφικτή. Επιπροσθέτως, πολλές ηλεκτρολογικές γραμμές βρέθηκαν εκτεθειμένες και αποσυνδεδεμένες Ο γενικός ηλεκτρολογικός πίνακας του σκάφους βρέθηκε με εκτενείς φθορές Εξοπλισμός όπως οι μπαταρίες του σκάφους κρίθηκαν άχρηστες καθώς δεν υπήρχε μέριμνα φόρτισης τους κατά τακτά διαστήματα».

Ακόμη «ο ξενοδοχειακός εξοπλισμός εξωτερικά και εσωτερικά του σκάφους κρίθηκε εξαιρετικά ελλιπής ενώ ορισμένος εξ αυτού ευρέθη με πολύ μεγάλες φθορές, εκτενή έκθεση στα καιρικά φαινόμενα και έλλειψη συντήρησης ενώ χρήζει ολικής αντικατάστασης». Σε παρόμοια κατάσταση περιγράφονται και τα υπόλοιπα μέρη.

«Οι ξύλινες επενδύσεις καθώς και οι επιφάνειες εσωτερικά βρέθηκαν με φθορές από την εισροή υδάτων από τις οροφές, αποκολλημένες τοπικά καθώς και θαμπώματα τοπικά στο τελικό τους φινίρισμα με βερνίκι. Το ίδιο ισχύει και για τα έπιπλα Ο βασικός εξοπλισμός της κουζίνας είχε αφαιρεθεί. Όλες οι καμπίνες βρέθηκαν με φθορές από υγρασία και εισροή νερού καθώς επίσης και με ζημιές στις ξύλινες επιφάνειες των επενδύσεων. Ο εξοπλισμός του καταστρώματος βρέθηκε με εκτενείς οξειδώσεις και ζημιές ενώ ο εξοπλισμός αγκυροβολίας και πρόσδεσης βρέθηκε επίσης σε κακή κατάσταση και εμφανώς ασυντήρητος. Ο εξοπλισμός ναυσιπλοΐας και επικοινωνίας στην κύρια γέφυρα ευρέθη σε κακή κατάσταση και εκτός λειτουργίας εκτεθειμένος στα καιρικά φαινόμενα.

Τέλος, «οι ιστοί και ο εξαρτισμός του σκάφους, περιλαμβανομένων και των πανιών, ευρέθησαν με εκτενείς φθορές και οξειδώσεις ενώ τα πανιά, όσα υπήρχαν τυλιγμένα στα μέρη των ιστών παρουσίασαν φθορές και σκισίματα».

Η τράτα που έμεινε στη στεριά

Σε αντίστοιχη κατάσταση βρίσκεται και το δεύτερο σκάφος, αν και πολύ νεότερο σε ηλικία. Πρόκειται για σκάφος ελληνικής σημαίας, τύπου Fishing Vessel, δηλαδή τράτα, που φέρει το όνομα «Πλαταμών». Αυτό είναι ναυπήγησης του 1991 και, όπως αναφέρεται, έχει υποστεί στρεβλώσεις στα ύφαλα. Ο πλειστηριασμός έχει προγραμματιστεί για τις 31 Αυγούστου και είναι ο μοναδικός εκείνης της ημέρας. Έτσι κατά κάποιο τρόπο το «Πλαταμών» εγκαινιάζει τη φθινοπωρινή περίοδο των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών που ξεκινούν κανονικά από την επομένη 1η Σεπτεμβρίου.

Το σκάφος κατασχέθηκε για οφειλή ύψους 11.463,30 ευρώ και η τιμή πρώτης προσφοράς έχει οριστεί στις 28.666 ευρώ.

Επισπεύδουσα είναι η «Πετρέλαια Λαυρίου Α.Ε.» και ο πλειστηριασμός στρέφεται κατά της «Αργώ Γάμα Ναυτική Εταιρεία» που εδρεύει στην Ιχθυόσκαλα Κερατσινίου.

Το ιστιοφόρο «Blade»

Στις 7 Σεπτεμβρίου έρχεται η σειρά του ιστιοφόρου με το όνομα “Blade”, το οποίο ανήκει στον ιδιώτη Ρ. Κ. και κατασχέθηκε από την Μαρίνα Γουβιών στην Κέρκυρα, για ποσό οφειλής 12.794,83 ευρώ.

Πρόκειται για υπό Ιταλική σημαία, -νηολογίου Santa Margherita Ligure- ιστιοφόρο πλοίο, μήκους 22,26 μ., πλάτους 4,97 μ., και με βύθισμα 2,90 μ.

Κατασκευάστηκε το 1989, από την C.N. Santarelli και μπορούσε να μεταφέρει κατά μέγιστο 24 άτομα.

Είναι κινούμενο με ιστίο και με πετρελαιοκινητήρα μάρκας Yanmar με μέγιστη συνεχή ιπποδύναμη 177Kw, έτους κατασκευής 2002. Κατά την αυτοψία και την έκθεση εκτίμησης διαπιστώθηκε ότι η γενική κατάσταση του σκάφους είναι πολύ κακή. «Πρόκειται για ένα σκάφος με μαύρο κύτος, είναι εγκαταλελειμμένο για άγνωστο αριθμό ετών και κανένα από τα συστήματα επί του σκάφους δεν θεωρείται λειτουργικό. Χρειάζεται μεγάλη επισκευή/αναβάθμιση της δομής, της μηχανικής και δεν υπάρχουν ηλεκτρικά συστήματα. Όσον αφορά την ηλεκτρική εγκατάσταση και τον εξοπλισμό ναυσιπλοΐας και ασφαλείας του δεν υπήρχε, επίσης δεν υπάρχει ιστίο και το εσωτερικό του σκάφους ήταν άδειο και σε πολύ κακή κατάσταση», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Με βάση όλα τα παραπάνω η τιμή πρώτης προσφοράς είναι μόλις 5.000 ευρώ…

Διαβάστε ακόμα:

H Kεντρική Τράπεζα της Κίνας προχώρησε σε νέα μείωση επιτοκίων

Ξεκινά στη Βουλή η αντιπαράθεση για τις επισυνδέσεις της ΕΥΠ

Σαμ Μπάνκμαν-Φριντ: Τι ψάχνει στην Ουάσινγκτον ο «βασιλιάς των cryptos»