Ειρωνικά σχόλια, απαξιωτικοί χαρακτηρισμοί, γελοιοποίηση και παρενοχλήσεις. Το φαινόμενο της στοχοποίησης δημιουργών περιεχομένου στα κοινωνικά δίκτυα από κύματα μίσους δεν αποτελεί κάτι νέο. Από τις πρώτες μέρες της παγκόσμιας συνδεσιμότητας στο διαδίκτυο, οι γυναίκες που είναι ενεργές σε ψηφιακές πλατφόρμες αντιμετωπίζουν συστηματικά περισσότερες λεκτικές επιθέσεις από τους άνδρες συναδέλφους τους. Η τάση αυτή ενισχύεται και από το γεγονός ότι σχεδόν το 78% των επαγγελματιών του χώρου είναι γυναίκες. Στη Γαλλία, η κοινότητα των ίνφλουενσερς προσπαθεί πλέον να αντιδράσει οργανωμένα, μέσω της UMICC (Ένωση Επαγγελματιών Ίνφλουενσερς και Δημιουργών Περιεχομένου).
Το “Safe Place”: ένας νέος μηχανισμός υποστήριξης
Η Ένωση, που ιδρύθηκε πριν δύο χρόνια, ανακοίνωσε ότι από τον Δεκέμβριο λειτουργεί το “Safe Place”, ένα σχήμα στο οποίο τα μέλη μπορούν να καταφύγουν για ηθική και πρακτική βοήθεια εάν πέσουν θύματα ψηφιακού μίσους. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, πραγματοποιήθηκε ανοιχτή συζήτηση με πάνελ και ομιλήτρια τη γνωστή Γαλλίδα influencer Μαριόν Σεκλάν, που έχει υπάρξει συχνά στόχος επιθέσεων. Η εκδήλωση έλαβε χώρα στον χώρο της BNP Paribas στο Ρολάν Γκαρός, με συνδιοργάνωση από την τράπεζα. Το Safe Place συνεργάζεται διαρκώς με το Point de Contact – την αρμόδια εφαρμογή της γαλλικής Αστυνομίας για διαδικτυακά εγκλήματα – και υποστηρίζεται οικονομικά από εταιρείες όπως η Orange και τα Galleries Lafayette.
Η Σεκλάν δήλωσε ότι από το 2016 έχει βιώσει ακραίες διαδικτυακές επιθέσεις. Ως δημιουργός χιουμοριστικού περιεχομένου και συνεργάτιδα εμπορικών brands, είχε αναρτήσει ένα βίντεο στο YouTube για τις παρενοχλήσεις που βιώνουν καθημερινά οι ίνφλουενσερς. Το βίντεο αυτό προκάλεσε οργή και την έβαλε στο στόχαστρο μίσους. «Δέχθηκα απειλές για βιασμό, δολοφονία, υποτιμητικά και προσβλητικά σχόλια – έφτασα να μετρήσω 40.000 τέτοια μηνύματα μέσα σε δύο μήνες. Δεν σταμάτησε εκεί, πέρασα δύο χρόνια τρόμου», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Εκείνη την εποχή, δεν υπήρχε στη Γαλλία κάποιος οργανισμός στον οποίο θα μπορούσε να απευθυνθεί. Η ιστορία της έλαβε δημοσιότητα και η ίδια προσκλήθηκε να μιλήσει στη γαλλική Εθνοσυνέλευση, σε συζήτηση για την ψηφιακή ασφάλεια. Ωστόσο, σύμφωνα με την ίδια, η απάντηση της Meta περιορίστηκε σε τυπικές δηλώσεις χωρίς προτάσεις ή μέτρα ουσίας. Όπως επισημαίνει η UMICC, το TikTok και το Snapchat θεωρούνται οι πιο ανασφαλείς πλατφόρμες για τους δημιουργούς. Η Ένωση επιδιώκει να αλλάξει αυτό το τοπίο, γνωρίζοντας ότι πολλοί δεν αναγνωρίζουν την παραγωγή ψηφιακού περιεχομένου ως πραγματικό επάγγελμα.
Η γενική διευθύντρια της UMICC, Μπενεντίκτ ντε Κερζοσόν, υπογράμμισε πως το πρόβλημα είναι άμεσης προτεραιότητας. Οι καταγγελίες δημιουργών προς την Αστυνομία αγνοούνται – το 80% μπαίνει στο αρχείο. Η UMICC σκοπεύει να δημοσιοποιήσει έκθεση για το θέμα το φθινόπωρο και μέχρι τότε περιοδεύει σε γαλλικές πόλεις όπως το Μπορντό και το Μπιαρίτζ, ενθαρρύνοντας δημιουργούς να μοιραστούν τις εμπειρίες τους. Το Συμβούλιο της Ευρώπης εκτιμά ότι 58% των γυναικών έχουν δεχτεί διαδικτυακές επιθέσεις και το 46% από αυτές πιστεύουν πως προήλθαν από σεξιστικά κίνητρα. Ιδιαίτερα ευάλωτες είναι οι γυναίκες δημοσιογράφοι που είναι ενεργές στα social media.
Η ανάληψη πρωτοβουλιών σε επίπεδο Ε.Ε. κρίνεται πλέον αναγκαία για την ουσιαστική προστασία των γυναικών στο ψηφιακό περιβάλλον.
Διαβάστε ακόμη
Έκρηξη σε ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο στη Βαλτιμόρη – Χωρίς τραυματισμούς το πλήρωμα
Ελληνικές επιχειρήσεις: Στα €123,77 δισ. ο τζίρος το β’ τρίμηνο – Αύξηση 1,3% (γράφημα)
ΕΚΤ – Ισοζύγιο πληρωμών: Ισχυρό μηνιαίο πλεόνασμα, αλλά κάμψη σε ετήσια βάση
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.