© Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Σε αγορά για λίγους και ισχυρούς παίκτες εξελίσσεται το λιανεμπόριο αθλητικών ειδών, καθώς ολοένα περισσότεροι μικροί αρχίζουν και ρίχνουν «λευκή πετσέτα» μη μπορώντας να ανταγωνιστούν τις δυναμικές επενδύσεις των μεγάλων του κλάδου και πλέον να χάνουν την επαφή με τους εφήβους και τους νέους, που αποτελούν και το prime καταναλωτικό κοινό του χώρου. Και αυτό παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια η συγκεκριμένη αγορά γνωρίζει τεράστια ανάπτυξη, από τις μεγαλύτερες συνολικά στο ελληνικό λιανεμπόριο, φτάνοντας, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, να προσεγγίζει πλέον τα 900 εκατ. ευρώ σε ετήσιο τζίρο.
Συγκεκριμένα, το 2024 ο κύκλος εργασιών του λιανικού εμπορίου αθλητικού εξοπλισμού προσδιορίστηκε στα 846 εκατ. ευρώ, από 793,2 εκατ. το 2023 και… περίπου 500 εκατ. ευρώ προ κορωνοϊού! Φέτος, αν και οι παράγοντες της αγοράς κάνουν λόγο για φρένο στον ρυθμό ανάπτυξης, εκτιμούν ότι τα 900 εκατ. ευρώ θα ξεπεραστούν.
Σημειώνεται, βέβαια, ότι αυτή η τάση αφορά όλη τη «γειτονιά» της Ελλάδας, καθώς συνολικά η Νοτιοανατολική Ευρώπη κρίνεται ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη περιοχή στο λιανικό εμπόριο αθλητικών ειδών στη Γηραιά Ηπειρο, σημειώνοντας διψήφιους ποσοστιαίους ρυθμούς ανάπτυξης τα τελευταία τρία χρόνια, ενώ αναμένεται να αναπτυχθεί με υψηλούς ρυθμούς, προσεγγίζοντας τα 3,7 δισ. ευρώ μέχρι το 2026!
Ασφαλώς, o κλασικός εξοπλισμός αθλητικών ειδών διατηρεί τη δυναμική του όσο απλώνεται η ανάγκη για άθληση, ωστόσο ο κλάδος έχει υποστηριχθεί ραγδαία μετά την οικονομική κρίση και την πανδημία από τα running shoes, αλλά και από τα ρούχα και παπούτσια που συνδέονται ευθέως με τη μόδα. Ας σημειωθεί ότι η κατηγορία lifestyle & fashion πλέον αντιπροσωπεύει το 50% της αγοράς, με τους καταναλωτές της Gen-Z μάλιστα να συμβάλλουν στο 30% των πωλήσεων…
Παρ’ όλα αυτά, σε αυτή τη «χρυσή εποχή» για τον κλάδο, λίγοι έχουν καταλάβει σημαντική θέση, και κυρίως όσοι επένδυσαν σε μεγάλα διεθνή και εγχώρια οργανωμένα δίκτυα, που τους εξασφάλισαν προνομιακή σχέση με τους μεγάλους προμηθευτές ως μεγάλες αλυσίδες. Ιδίως καθώς οι τελευταίοι, κυρίως η Adidas και η Nike, έπαψαν τις συνεργασίες με τοπικούς αντιπροσώπους και τιμολογούν απευθείας στις μεγάλες αλυσίδες, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα τον περιορισμό των μικρών ανεξάρτητων σημείων, ενώ αναπτύσσουν και τα δικά τους δίκτυα με flagship stores.
Κάπως έτσι το παιχνίδι εξελίσσεται πλέον για λίγους. Η JD Sports, μέσω της Cosmos Sport, και ο Ομιλος Fourlis, μέσω της Sportswear Market (Intersport, Foot Locker), είναι αναμφισβήτητα σήμερα οι δύο ηγέτιδες δυνάμεις, με τη Zakcret της οικογένειας Χαϊκάλη να διεκδικεί μία καλή θέση στην αγορά. Την ίδια ώρα, σε εξέλιξη είναι προσπάθεια εισόδου βαλκανικών αλυσίδων στην Ελλάδα, όπως της σερβικής Sportvision και της βουλγαρικής Sport Depot, ενώ τα βλέμματα της αγοράς έχουν στραφεί στις εξελίξεις με τη Διεθνή Αθλητική του Τάκη Παναγάκου (Admiral, Kappa κ.ο.κ.), μετά τη γνωστοποίηση ότι έχει αναζητήσει προστασία από τους πιστωτές της, αλλά και τις επερχόμενες αλλαγές στην Bodytalk μετά την εξαγορά της από τον Ομιλο Intrafashion του Δημήτρη Ματεμτζή. Αξιοσημείωτη θέση στην αγορά επίσης έχει ο Ομιλος Fais, διατηρώντας τις αντιπροσωπείες των Puma και Under Armour, αναπτύσσοντας και καταστήματα λιανικής, καθώς και η γαλλική Decathlon.
Μιχάλης Τσικνάκης/ JD Sports – Cosmos Sport

Το άλμα στην πρωτιά με ρεκόρ πωλήσεων
Αναμφισβήτητα, η πλέον ανερχόμενη δύναμη στο ελληνικό λιανεμπόριο αθλητικών ειδών κατά την τελευταία 10ετία είναι η Cosmos Sport, η οποία από το 2019 ανήκει κατά 80% στον βρετανικό κολοσσό JD Sports και κατά 20% στην οικογένεια Τσικνάκη, φτάνοντας και με τη βούλα στην πρώτη θέση των πωλήσεων.
Σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις, το 2024, η εταιρεία που ίδρυσε η οικογένεια Τσικνάκη κατέγραψε κύκλο εργασιών ρεκόρ, φτάνοντας στα 182,7 εκατ. ευρώ (+26,7% από το 2023), ενώ ο ενοποιημένος τζίρος μαζί με την Κύπρο έφτασε τα 210 εκατ. ευρώ. Τα EBITDA ανήλθαν σε 31,7 εκατ. ευρώ (+27,8%), τα κέρδη προ φόρων στα 12,9 εκατ. ευρώ (+21,6%) και τα καθαρά κέρδη μετά φόρων στα 9,95 εκατ. ευρώ (από 8,15 εκατ. ευρώ το 2023). Σημαντική εξέλιξη αποτελεί και η δραστική μείωση του καθαρού χρέους, το οποίο περιορίστηκε από 15,3 εκατ. ευρώ σε μόλις 207.800 ευρώ.

Ο όμιλος πλέον διατηρεί 100 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο -με τις σημάνσεις Cosmos Sport, JD Sports, Sneaker10, Slam Dunk, Rundome- και απασχολεί πάνω από 1.550 εργαζόμενους. Τo 2024 δημιουργήθηκαν περισσότερες από 400 νέες θέσεις εργασίας, λειτούργησαν 9 νέα καταστήματα, ενώ επενδύθηκαν 12-15 εκατ. ευρώ για ανάπτυξη. Στο πλάνο 2025-2029 προβλέπεται ετήσιο άνοιγμα 10 νέων σημείων. Η Cosmos Sport ξεκίνησε πριν από 43 χρόνια στην Κρήτη και πλέον διαθέτει επιλογές στρατηγικής τοποθέτησης σε όλη την Ελλάδα, με έμφαση στην Αττική αλλά και σε τουριστικές ζώνες. Το e-commerce αντιπροσωπεύει το 1/3 του τζίρου και το 47% των εσόδων προέρχεται από πωλήσεις υποδημάτων. Η συνεργασία με την JD Sports έχει δώσει πρόσβαση σε διεθνή τεχνογνωσία και ισχυρά brands, εδραιώνοντας την ηγετική της θέση στην αγορά.
Το επιτυχημένο μοντέλο και τα εξαιρετικά αποτελέσματα της Cosmos Sport οδήγησαν τον Ομιλο JD Sports να εμπιστευτεί για μία ακόμη φορά τον Μιχάλη Τσικνάκη, αναβαθμίζοντάς τον στη νεοσύστατη θέση του διευθύνοντος συμβούλου Sporting Goods για Ελλάδα, Κύπρο, Ισπανία και Πορτογαλία.
Βαγγέλης Μπάτρης / Sportswear Market (Ομιλος Fourlis)

Στρατηγική διεύρυνση με Intersport και Foot Locker
Η Sportswear Market, που συγκεντρώνει τη δραστηριότητα λιανικής αθλητικών ειδών του Ομίλου Fourlis με τα σήματα Intersport και Foot Locker, αποτελεί τη σταθερή δύναμη της ελληνικής αγοράς, με έντονη δραστηριότητα όμως και σε άλλες χώρες της ΝΑ Ευρώπης, όπου αναπτύσσει δίκτυο ως Master Franchise των δύο διεθνών σημάτων λιανικής. Το 2024, η εταιρεία, υπό τη διοίκηση του διευθύνοντος συμβούλου Βαγγέλη Μπάτρη, πέτυχε αύξηση πωλήσεων στην Ελλάδα στα 153,8 εκατ. ευρώ (από 141,05 εκατ. το 2023), με τα EBITDA να φτάνουν τα 16,55 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη να υπερδιπλασιάζονται σε 4,3 εκατ. ευρώ.
Καθοριστικό βήμα για τη μελλοντική ανάπτυξη ήταν η εξαγορά των δραστηριοτήτων της Foot Locker σε Ελλάδα και Ρουμανία και η σύναψη συμφωνίας αδειοδότησης για την επέκταση του brand σε οκτώ χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Ο σχεδιασμός προβλέπει πάνω από 100 καταστήματα Foot Locker (30 στην Ελλάδα) και 8 e-shops σε ορίζοντα επταετίας, με συνολική επένδυση που μπορεί να φτάσει τα 80 εκατ. ευρώ. Στόχος είναι οι πωλήσεις του σήματος να ξεπεράσουν τα 250 εκατ. ευρώ, ενώ ο συνολικός πυλώνας αθλητικών δραστηριοτήτων του ομίλου να φτάσει τα 500 εκατ. ευρώ τζίρο. Σήμερα, το δίκτυο της Intersport αριθμεί 117 καταστήματα σε Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία και Κύπρο (πάνω από 60 στην ελληνική αγορά). Παράλληλα, αναπτύσσονται νέα concepts, όπως τα Intersport Football Stores, με το πρώτο στον Ρέντη και το δεύτερο να προγραμματίζεται για τη Θεσσαλονίκη, στοχεύοντας σε 10 σημεία σε τριετή ορίζοντα και πωλήσεις 20 εκατ. ευρώ.

Παρά την κυβερνοεπίθεση του Νοεμβρίου 2024, που επηρέασε την κρίσιμη εορταστική περίοδο, η Sportswear Market διατηρεί σταθερή αναπτυξιακή τροχιά, επενδύοντας σε πολυκαναλικά μοντέλα που συνδυάζουν φυσικό δίκτυο και ισχυρή online παρουσία.
Παναγιώτης Παναγάκος/ Διεθνής Αθλητική

Αναταράξεις και μάχη για ανάταση
Η Διεθνής Αθλητική, εταιρεία συμφερόντων της οικογένειας Παναγάκου, με ιστορία σχεδόν μισού αιώνα στον χώρο, υπήρξε πρωτοπόρος στην εισαγωγή και διανομή εμβληματικών brands όπως Admiral, Kappa, Maui and Sons και Starter. Ωστόσο, από πέρυσι δίνει «μάχη» για ένα βιώσιμο σχέδιο ανάτασης, με δεδομένο ότι οι ζημιές από τη μία και τα δανειακά βάρη από την άλλη την έχουν φέρει σε δύσκολη θέση. Μάλιστα, η εταιρεία κατέθεσε αίτηση λήψης μέτρων προστασίας από πιστωτές, η οποία έγινε δεκτή, προκειμένου να ανασταλούν κατασχέσεις και άλλες νομικές ενέργειες εις βάρος της.

Σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις, η εταιρεία που ίδρυσε ο κ. Παναγιώτης Παναγάκος, την οποία και διοικεί με τον γιο του, Δημήτρη Παναγάκο, είχε κύκλο εργασιών το 2023 52,11 εκατ. ευρώ (από 50,79 εκατ. το 2022). Ωστόσο, οι ζημίες διευρύνθηκαν στα 4,45 εκατ. ευρώ από 1,13 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά, ενώ το συνολικό δανειακό της βάρος ξεπέρασε τα 24,8 εκατ. ευρώ.
Η διοίκηση, σε συνεργασία με την KPMG, έχει καταρτίσει επιχειρηματικό σχέδιο για την περίοδο 2024-2028, που προβλέπει σταδιακή επαναφορά σε λειτουργική κερδοφορία και εξορθολογισμό των εξόδων. Σήμερα, η Διεθνής Αθλητική απασχολεί περίπου 800 εργαζομένους και λειτουργεί 117 καταστήματα σε όλη τη χώρα, επτά εκ των οποίων βρίσκονται σε εμπορικά κέντρα, συν ένα e-shop.
Τιμόθεος Χαϊκάλης / Zakcret

Η ελληνική αλυσίδα με τζίρο κοντά στα 50 εκατ.
Η Zakcret Sports, συμφερόντων της οικογένειας Χαϊκάλη, αποτελεί τον ισχυρότερο αμιγώς ελληνικό «παίκτη» της αγοράς αθλητικών ειδών, έχοντας καταφέρει να ανταγωνιστεί πολυεθνικούς ομίλους μέσα από στοχευμένες επενδύσεις και διαφοροποίηση του προϊόντος. Το 2023, η εταιρεία κατέγραψε πωλήσεις 49,31 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 13,17% σε σχέση με το 2022, ενώ η κερδοφορία εκτοξεύθηκε: τα EBITDA ανήλθαν σε 2,46 εκατ. ευρώ (+64,63%) και τα καθαρά κέρδη μετά φόρων σε περίπου 599 χιλ. ευρώ (από 414 χιλ. το 2022).
Η εταιρεία διαχειρίζεται τέσσερα εμπορικά σήματα (Zakcret Sports, Sneaker Cage, Outlet Center, District 75) και διαθέτει 36 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα. Στόχος της διοίκησης είναι η διεύρυνση της παρουσίας σε περιοχές με υψηλότερο εισόδημα και η ενίσχυση της εμπειρίας αγορών, ενώ συνεχίζει να αναβαθμίζει το δίκτυο και να προσθέτει νέα σημεία. Το 2024 εγκαινιάστηκαν δύο νέα υποκαταστήματα σε Γλυφάδα και Γαλάτσι, σηματοδοτώντας τη στρατηγική για ανάπτυξη σε εμπορικά ισχυρές τοποθεσίες.

Με ιστορία που ξεκινά το 1975, όταν άνοιξε το πρώτο κατάστημα στο Γαλάτσι, η Zakcret έχει εδραιωθεί ως brand που απευθύνεται τόσο στον αθλητή όσο και στον καταναλωτή lifestyle προϊόντων, ενώ η online δραστηριότητά της ενισχύεται συνεχώς. Η συνδυαστική προσέγγιση φυσικού και ψηφιακού καναλιού και η ευελιξία της διοίκησης επιτρέπουν στην εταιρεία να κερδίζει μερίδια σε μια αγορά που συγκεντρώνεται γύρω από λίγους μεγάλους παίκτες.
Δημήτρης Ματεμτζής / Bodytalk

Το ελληνικό brand στη νέα εποχή της Intrafashion
Η Bodytalk, από τα ελάχιστα ελληνικής προέλευσης brands στον χώρο της αθλητικής ένδυσης, περνά σε φάση πλήρους επανατοποθέτησης μετά την εξαγορά της από τον Ομιλο Intrafashion του Δημήτρη Ματεμτζή. Το 2024, η εταιρεία εμφάνισε κύκλο εργασιών 10,17 εκατ. ευρώ και ζημίες 2,05 εκατ. ευρώ, με ανάγκες ρευστότητας άνω των 2,5 εκατ. ευρώ. Ο νέος ιδιοκτήτης αναγνωρίζει ότι για να επιβιώσει, η Bodytalk χρειαζόταν «κάποιον με μέγεθος, δομή και τεχνογνωσία» και δηλώνει ότι η Intrafashion είναι «αυτός ο κάποιος».
Η στρατηγική για την επόμενη μέρα προβλέπει διοικητική, σχεδιαστική και λειτουργική ανασυγκρότηση και στροφή στη χονδρική πώληση, με στόχο τη δημιουργία δικτύου στρατηγικών συνεργασιών στην Ελλάδα και κυρίως στο εξωτερικό. Σε αντίθεση με την ανάπτυξη μέσω λιανικής της Pink Woman, η Bodytalk θα επιδιώξει B2B συμμαχίες με ισχυρούς διεθνείς και τοπικούς λιανέμπορους, ώστε να αποκτήσει διεθνές αποτύπωμα χωρίς να στηθεί δικό της δίκτυο καταστημάτων.

Η εταιρεία θα λειτουργεί ως ξεχωριστή νομική οντότητα για τουλάχιστον έναν χρόνο πριν ενταχθεί πλήρως στον όμιλο, με στόχο την ευθυγράμμιση των δομών και την εκμετάλλευση συνεργειών σε δημιουργικό, παραγωγή και εμπορική πολιτική. Στα σχέδια περιλαμβάνεται και μεγάλο event τον Σεπτέμβριο, που θα σηματοδοτήσει το νέο ξεκίνημα.
Σάμι Φάις/ Unlimited Sport – Sportswind (Fais Group)

Premium brands σε Ελλάδα και Κύπρο
Ο Ομιλος Fais διατηρεί σημαντικό αποτύπωμα στην ελληνική αγορά αθλητικών ειδών, συνδυάζοντας χονδρική και λιανική δραστηριότητα μέσα από την αντιπροσώπευση κορυφαίων brands όπως Puma και Under Armour. Μέσω των θυγατρικών Unlimited Sport και Sportswind, ο όμιλος ελέγχει την εμπορική διάθεση αλλά και την ανάπτυξη δικτύου καταστημάτων, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία δεκαετιών στον κλάδο.

Στην Ελλάδα λειτουργούν 14 καταστήματα Under Armour και 9 Puma, ενώ στην Κύπρο διατηρούνται αντίστοιχα 5 και 1 καταστήματα. Παράλληλα, το δίκτυο ενισχύεται από εξειδικευμένα σημεία όπως τα E-Tennis. Το 2024, ο όμιλος ανακαίνισε το Under Armour Brand House στη Γλυφάδα, εγκαινίασε νέο κατάστημα στην οδό Βουλής στην Ερμού και άνοιξε νέο flagship store Puma επίσης στη Γλυφάδα.
Η στρατηγική της Fais εστιάζει στην premium τοποθέτηση και την αξιοποίηση των διεθνών τάσεων που συνδέουν το αθλητικό με το lifestyle, ενώ η παράδοση της οικογένειας στον κλάδο χρονολογείται από το 1978, όταν η Elmec έφερε τη Nike στην Ελλάδα. Με χαρτοφυλάκιο που περιλαμβάνει πάνω από 100 διεθνή brands, ο όμιλος στοχεύει να ενισχύσει περαιτέρω την παρουσία του σε Ελλάδα και Κύπρο, αξιοποιώντας το κύμα ζήτησης για ποιοτικά και τεχνολογικά προηγμένα αθλητικά προϊόντα.
Νίκος Πολυμενάκος/ Sport Vision

Ο βαλκανικός «γίγαντας» θέλει βάση στην Ελλάδα
Η σερβικής καταγωγής Sport Vision αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα multibrand concepts αθλητικών ειδών στα Βαλκάνια, με πάνω από 150 καταστήματα σε 13 χώρες. Στην ελληνική αγορά εισήλθε το 2020 και έχει ήδη δημιουργήσει δίκτυο 20 σημείων πώλησης υπό τα σήματα Sport Vision (9), Buzz Sneaker Station (10) και Tike (1, στην πλατεία Συντάγματος). Παράλληλα, λειτουργεί ηλεκτρονικά καταστήματα για όλα τα brands της, στηρίζοντας την omnichannel στρατηγική της.
Σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις το 2023, η ελληνική θυγατρική πέτυχε υπερδιπλασιασμό πωλήσεων, φτάνοντας τζίρο 13,04 εκατ. ευρώ, ωστόσο, κατέγραψε ζημίες 2,44 εκατ. ευρώ. Για την ενίσχυση της ανάπτυξης, μόνο τον Ιούνιο του 2024 πραγματοποιήθηκαν δύο αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου, συνολικού ύψους 4 εκατ. ευρώ.
Η Sport Vision ενισχύει συνεχώς την παρουσία της στην Ελλάδα, έχοντας ανοίξει το 2024 νέα καταστήματα sport vision 2 τα σε Βόλο, Καβάλα και Πυλαία Θεσσαλονίκης. Στόχος της διοίκησης της θυγατρικής υπό τον κ. Νίκο Πολυμενάκο είναι η καθιέρωση της εταιρείας ως σημαντικού «παίκτη» στην ελληνική αγορά, αξιοποιώντας τη δυναμική του streetwear και την εμπειρία της στην ανάπτυξη δικτύων σε ανταγωνιστικές αγορές της περιοχής.
Θεόδωρος Καραντζούλης/ Adidas Ελλάς

Σταθερή παρουσία με δίκτυο 11 καταστημάτων
Η Adidas Ελλάς, θυγατρική του γερμανικού κολοσσού αθλητικών ειδών, δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά τόσο στη χονδρική όσο και στη λιανική, με δίκτυο 11 καταστημάτων σε κομβικές εμπορικές τοποθεσίες. Παρά τις διεθνείς προκλήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα και τις μεταβολές της ζήτησης, η εταιρεία διατηρεί ισχυρή εμπορική παρουσία, ενισχυμένη από την παγκόσμια στρατηγική της μητρικής που επενδύει στη βιωσιμότητα, την καινοτομία υλικών και τις συνεργασίες με αθλητές και influencers.
Στις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις, η Adidas Ελλάς υπό τη διοίκηση του κ. Θεόδωρου Καραντζούλη, που έχει τη θέση του αντιπροέδρου, κατέγραψε καθαρό κύκλο εργασιών 177,58 εκατ. ευρώ, από 173,72 εκατ. ευρώ έναν χρόνο πριν. Ωστόσο, η κερδοφορία πιέστηκε με τα κέρδη προ φόρων να περιορίζονται στα 2,32 εκατ. ευρώ από 5,16 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη στα 1,4 εκατ. ευρώ από 3,63 εκατ. ευρώ.

Η εταιρεία συνεχίζει να αξιοποιεί τη διείσδυση του brand σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, με ιδιαίτερη απήχηση στις νεότερες γενιές και στους καταναλωτές lifestyle προϊόντων. Η παρουσία της σε φυσικό δίκτυο υποστηρίζεται από ισχυρή online δραστηριότητα, ενώ ο συνδυασμός αθλητικών και fashion συλλογών την καθιστά σταθερό σημείο αναφοράς στον κλάδο.
Claudio Tierno / L‘Innominatο Hellas (Percassi Group)

Εντυπωσιακή άνοδος των πωλήσεων
Η L’Innominatο Hellas, θυγατρική του ιταλικού ομίλου Percassi που διατηρεί το master franchise των καταστημάτων Nike στην Ελλάδα, κατέγραψε εντυπωσιακή αύξηση πωλήσεων το 2024, με τζίρο 33,8 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 48,39% σε σχέση με το 2023. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 6,25 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά φόρων έφτασαν τα 4,89 εκατ. ευρώ, με τη διοίκηση να εγκρίνει διανομή μερίσματος 1 εκατ. ευρώ στον μέτοχο.
Η ανάπτυξη οφείλεται στην επέκταση του δικτύου με νέα καταστήματα: Ερμού (Αθήνα), River West (Μάρτιος 2024) και Τσιμισκή Θεσσαλονίκης (Ιούλιος 2024). Συνολικά, η εταιρεία λειτουργεί 9 καταστήματα σε στρατηγικές τοποθεσίες, όπως το Attica – City Link, η Γλυφάδα, το Golden Hall και το Mall Athens, προσφέροντας τις τελευταίες συλλογές Nike και Jordan.

Η πρόσφατη προσθήκη του Nike Athens Stadiou στη Στοά του Αρσακείου δημιούργησε ένα flagship store 624 τ.μ., με καινοτόμες ψηφιακές υπηρεσίες και premium εμπειρία αγορών. Η εταιρεία διατηρεί υψηλό μεικτό περιθώριο κέρδους (47,6%), ενώ συνεχίζει να στοχεύει σε καταναλωτές που αναζητούν τόσο υψηλές αθλητικές επιδόσεις όσο και lifestyle εμφανίσεις.
Μισέλ Μπρούνο / Decathlon Ελλάς

Ο leader εδραιώνεται στην Ελλάδα
Η γαλλική Decathlon της οικογένειας Μουλιέ (Leroy Merlin, Voltalia κ.ο.κ.), από τους μεγαλύτερους λιανεμπορικούς ομίλους αθλητικών ειδών παγκοσμίως, δραστηριοποιείται στην Ελλάδα από το 2015. Εκτοτε, ακολουθώντας μία συντηρητική εμπορική πολιτική, καταγράφει σταθερή άνοδο, φτάνοντας πλέον να κάνει μέσω της ελληνικής θυγατρικής κύκλο εργασιών που ξεπερνά τα 20 εκατ. ευρώ, όπως είχαν δείξει οι τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις που αφορούσαν τη χρήση 2023. Η κερδοφορία επίσης σταθερή τα τελευταία χρόνια, πάνω από τα 600.000 ευρώ. Η Decathlon Ελλάς ΕΠΕ, με διαχειριστή τον κ. Μισέλ Μπρούνο, διαθέτει καταστήματα σε σημαντικούς εμπορικούς κόμβους, όπως το Mare West (Κόρινθος), το Smart Park (Σπάτα) και το River West (Αθήνα), συνδυάζοντας φυσική παρουσία με ισχυρό online κανάλι.
Με πάνω από 2.000 καταστήματα σε περισσότερες από 50 χώρες, τζίρο άνω των 15 δισ. ευρώ και περισσότερους από 105.000 εργαζόμενους διεθνώς, η Decathlon έχει χτίσει το επιχειρηματικό της μοντέλο πάνω στην ανάπτυξη και πώληση αποκλειστικών προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, διαθέσιμων μόνο στα δικά της σημεία. Στην ελληνική αγορά, η στρατηγική της εστιάζει στην προσιτή τιμή, την τεχνολογική καινοτομία και την κάλυψη αναγκών για πληθώρα αθλημάτων, από τον αρχάριο έως τον επαγγελματία αθλητή.
Οι μικρότεροι και ειδικοί παίκτες της αγοράς

Παρά τη συγκέντρωση του κλάδου στα χέρια λίγων μεγάλων, στην ελληνική αγορά δραστηριοποιούνται και μικρότερες αλλά ιδιαίτερου ενδιαφέροντος παρουσίες.
Η οικογένεια Αντετοκούνμπο λειτουργεί ήδη 2 καταστήματα AntetokounBros -1 στο Διεθνές Αεροδρόμιο Σπάτων και 1 στην οδό Ερμού στην Αθήνα- συνδυάζοντας αθλητική και casual ένδυση με το προσωπικό brand των διάσημων αθλητών. Στην premium κατηγορία υποδημάτων, ο Αλέξης Λάτσης έχει επενδύσει στην Ena Athletics, εταιρεία που σχεδιάζει και παράγει υψηλής ποιότητας αθλητικά παπούτσια.
Τον Νοέμβριο εγκαινιάστηκε το πρώτο κατάστημα της φίρμας στο Golden Hall, σηματοδοτώντας την είσοδο σε έναν ανταγωνιστικό αλλά απαιτητικό τομέα.
Από την Πολωνία, η R-GOL Ελλάς έκανε την είσοδό της τον Απρίλιο του 2025, με έδρα στην Αθήνα και αρχικό μετοχικό κεφάλαιο 25.000 ευρώ.
Ειδικεύεται στο λιανικό εμπόριο αθλητικού εξοπλισμού, αλλά και σε συμπληρωματικές δραστηριότητες όπως επιχειρηματικές συμβουλές, εγκαταστάσεις γυμναστικής και χονδρικό εμπόριο ενδυμάτων και υποδημάτων.
Πρόεδρος της εταιρείας είναι ο πρώην ποδοσφαιριστής Γιάροσλαβ Ποπιέλα.
Διαβάστε ακόμη
Μεγάλο πακέτο μέτρων στη ΔΕΘ για οικογένειες, ένστολους και συνταξιούχους
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.