Η OpenAI έχει αρχίσει να αισθάνεται έντονα την πίεση του αυξανόμενου ανταγωνισμού στον κλάδο, με αποτέλεσμα να αναγκάζεται σε διορθωτικές κινήσεις επιλέγοντας να εστιάσει στο ισχυρότερο όπλο της, το ChatGPT.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, ο διευθύνων σύμβουλος, Σαμ Άλτμαν, έστειλε τη Δευτέρα εσωτερικό σημείωμα στους εργαζομένους της εταιρείας, σημαίνοντας «κόκκινο συναγερμό» για την βελτίωση του ChatGPT. Ο Άλτμαν φέρεται να υποστήριξε ότι η OpenAI θα κάνει πίσω σε επενδύσεις που είχε δρομολογήσει σε τομείς όπως η υγεία, το ηλεκτρονικό εμπόριο και η διαφήμιση, προκειμένου να δώσει απόλυτη προτεραιότητα στο ChatGPT.
«Η προτεραιότητά μας τώρα είναι να κάνουμε το ChatGPT ακόμη πιο ικανό, να συνεχίσουμε να μεγαλώνουμε και να επεκτείνουμε την πρόσβαση σε όλο τον κόσμο, ενώ θα το κάνουμε να φαίνεται ακόμα πιο διαισθητικό και προσωπικό», έγραψε σε ανάρτησή του στο X τη Δευτέρα ο Νικ Τέρλι, επικεφαλής του ChatGPT στην OpenAI.
Την αποκάλυψη του σημειώματος έκανε πρώτη η ιστοσελίδα The Information, ενώ ακολούθησαν και άλλα media.
Περισσότεροι από 800 εκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν το ChatGPT κάθε εβδομάδα, αλλά η εταιρεία, η αποτίμηση της οποίας έχει εκτιναχθεί πλέον στα 500 δισ. δολάρια, αντιμετωπίζει ολοένα πιο σκληρό ανταγωνισμό από αντιπάλους όπως η Google, η Anthropic, αλλά και η ευρωπαϊκή Mistral.
Βέβαια, για την περαιτέρω ανάπτυξη της, η OpenAI έχει προχωρήσει σε συμφωνίες υποδομών αξίας άνω των 1,4 τρισ. δολαρίων, όμως το εντυπωσιακό αυτό ποσό έχει προκαλέσει και ερωτήματα σχετικά με το πώς η εταιρεία σχεδιάζει να χρηματοδοτήσει τις δεσμεύσεις αυτές. Αν και ο ίδιος ο Άλτμαν έχει επανειλημμένα απορρίψει τις ανησυχίες της αγοράς, η επιλογή του να εστιάσει και πάλι στην ανάπτυξη και βελτίωση του ChatGPT, επιβεβαιώνει ότι δεν παραγνωρίζει τον κίνδυνο που ελλοχεύει από τον σκληρό ανταγωνισμό στον κλάδο.
Νέα μοντέλα από την Mistral
Μόλις σήμερα η γαλλική Mistal, που θεωρείται η ισχυρότερη ευρωπαϊκή στον κλάδο, παρουσίασε μια νέα σειρά μοντέλων, καθώς επιδιώκει να παραμείνει στην αιχμή της έρευνας του ΑΙ και να διατηρήσει τον ρυθμό ανάπτυξης της απέναντι στις αμερικανικές τεχνολογικές.
Η κυκλοφορία της Mistral περιλαμβάνει ένα μεγάλο μοντέλο, το οποίο η εταιρεία υποστηρίζει ότι είναι το «καλύτερο open-weight, πολυτροπικό και πολυγλωσσικό μοντέλο στον κόσμο». Παράλληλα, ανακοίνωσε και ένα μικρότερο μοντέλο, το οποίο –όπως αναφέρει– μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ρομποτική, φορητές συσκευές και drones.
Η Mistral, που ιδρύθηκε μόλις το 2023, ολοκλήρωσε τον Σεπτέμβριο ένα νέο γύρο χρηματοδότησης ύψους 1,7 δισ. ευρώ, με μεγάλους υποστηρικτές όπως η ASML και η Nvidia, με αποτέλεσμα η αποτίμηση της να εκτιναχθεί στα 11,7 δισ. ευρώ.
«Το Mistral 3 θέτει ένα νέο πρότυπο για τη διεθνή διαθεσιμότητα της τεχνητής νοημοσύνης και ξεκλειδώνει νέες δυνατότητες για τις επιχειρήσεις», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της, προσθέτοντας ότι το μικρότερο μοντέλο, Ministral 3, μπορεί να αναπτυχθεί σε μία μόνο μονάδα γραφικών GPU, κάτι που – όπως εξήγησε – μειώνει το λειτουργικό κόστος και επιταχύνει τους κύκλους ανάπτυξης.
Επιπρόσθετα, η ευρωπαϊκή start-up ανακοίνωσε τη Δευτέρα την επίτευξη μιας συνεργασίας με την HSBC, δίνοντας στη διεθνή τράπεζα πρόσβαση στα μοντέλα της για εργασίες που εκτείνονται από χρηματοοικονομική ανάλυση μέχρι μετάφραση. Η Mistral έχει επίσης υπογράψει συμβόλαια εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων με άλλες μεγάλες εταιρείες.
Κούρσα μοντέλων και επενδύσεων
Αναλόγως και οι έτεροι μεγάλοι παίκτες του κλάδου έχουν παρουσιάσει νέα μοντέλα, προκειμένου να διευρύνουν την απήχηση τους και να κλείσουν την ψαλίδα που τους χωρίζει από την πρωτοπόρο OpenAI.
Η Google ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα το νέο της μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης, Gemini 3, το οποίο ξεπέρασε τα βιομηχανικά benchmarks και κέρδισε ευρεία αναγνώριση από χρήστες, ερευνητές και προγραμματιστές στα κοινωνικά δίκτυα.
Η εταιρεία ανέφερε ότι η εφαρμογή Gemini έχει 650 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες, ενώ οι «AI Overviews», που εμφανίζονται στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης, μετρούν 2 δισεκατομμύρια μηνιαίους χρήστες.
Όσον αφορά την Anthropic, η δημιουργός του επίσης δημοφιλούς μοντέλου Claude παρουσιάζει ισχυρή δυναμική στις επιχειρηματικές χρήσεις.
Τον Σεπτέμβριο, η start-up ανακοίνωσε ότι έχει πλέον περισσότερους από 300.000 εταιρικούς πελάτες, από λιγότερους από 1.000 πριν από δύο χρόνια. Οι μεγάλες εταιρικές συμβάσεις —τις οποίες η Anthropic ορίζει ως πελάτες που αποφέρουν πάνω από 100.000 δολάρια σε ετήσια έσοδα— ουσιαστικά επταπλασιάστηκαν μέσα σε έναν χρόνο.
Διαβάστε ακόμη
ESM/EFSF: «Πράσινο φως» στην Ελλάδα για πρόωρη αποπληρωμή 5,29 δισ. ευρώ
Bitcoin: Ισχυρή ανάκαμψη πάνω από τα 90.000 δολάρια μετά το σοκ των μαζικών ρευστοποιήσεων
Τουρκία: Η οικονομία σε συναγερμό – Διόγκωση στις οφειλές και πίεση στα νοικοκυριά
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.