Στα 28 της, η Σιμόν Μπάιλς δεν είναι απλώς η πιο βραβευμένη αθλήτρια όλων των εποχών. Είναι ένα αυτοτελές brand, σχεδιασμένο με ακρίβεια, συνέπεια και συναισθηματική νοημοσύνη. Από τη Nike ως την Athleta και από τις καμπάνιες της Uber έως τις συνεργασίες με luxury οίκους, η Μπάιλς χτίζει προσεκτικά μια εικόνα που ξεπερνά τα όρια του αθλητισμού.

Η συνεργασία της Μπάιλς με τη Nike ξεκίνησε τη δεκαετία του 2010, όταν ακόμα δεν είχε κλείσει τα 20. Για το brand, εκείνη ήταν το τέλειο πρόσωπο του υπερανθρώπινου επιτεύγματος. Για την ίδια ήταν μια τεράστια πλατφόρμα προβολής. Όσο όμως η επιρροή της μεγάλωνε, τόσο μεγάλωνε και η ανάγκη να ελέγξει το αφήγημα γύρω από το όνομά της.

Το 2021, λίγο πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο, ανακοίνωσε ότι αποχωρεί από τη Nike — ένα συμβόλαιο ύψους 1,6 εκατ. δολαρίων τον μήνα — για να συνεργαστεί με την Athleta της Gap Inc., ένα brand 100 φορές μικρότερο.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη SIMONE BILES (@simonebiles)

Η κίνηση αιφνιδίασε τους πάντες, αλλά δεν ήταν παρορμητική. Ήταν μελετημένο repositioning. Η Athleta είχε ήδη χτίσει ένα προφίλ που συνδύαζε performance με κοινωνική ευαισθησία, και η Μπάιλς ήθελε να συνδεθεί με μια αφήγηση που να περιλαμβάνει και την ψυχική υγεία, την αποτυχία, τη δύναμη μέσα στην αδυναμία.

Η στρατηγική απέδωσε. Σε 24 ώρες, η Athleta κέρδισε χιλιάδες δημοσιεύσεις παγκοσμίως χωρίς διαφημιστική δαπάνη, ενώ οι αναζητήσεις του brand εκτινάχθηκαν πάνω από 50%.

Η Μπάιλς, αντί να χάσει εμπορική αξία, την ενίσχυσε. Οι εταιρείες που την προσέγγισαν αργότερα δεν αναζητούσαν ένα ακόμη «πρόσωπο επιτυχίας», αλλά μια ενσάρκωση αξιοπιστίας. Έτσι ήρθαν συνεργασίες με Uber Eats, Visa, Cerebral (πλατφόρμα ψυχικής υγείας) και GK Elite, όπου λάνσαρε τη δική της γραμμή στολών γυμναστικής.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη SIMONE BILES (@simonebiles)

Η Σιμόν Μπάιλς κατάφερε κάτι που οι περισσότερες εταιρείες χρειάζονται δεκαετίες για να επιτύχουν. Να γίνει brand χωρίς να εξαρτάται από κανένα brand.

Η επιτυχία της Μπάιλς δεν οφείλεται στο πλήθος των μεταλλίων, αλλά στην ικανότητά της να ορίζει η ίδια το πλαίσιο της επιρροής της.

Η αφήγηση “I am more than my medals” μετατράπηκε σε κεντρικό στοιχείο της δημόσιας ταυτότητάς της, προσδίδοντας στις συνεργασίες της ουσία και μακροπρόθεσμη αξία.

Για τα brands, η Μπάιλς είναι το τέλειο case study της μετα-εποχής του influencer marketing. 

Μετά τη συνεργασία με την Athleta, το brand value της Μπάιλς εκτινάχθηκε στα 8 εκατ. δολάρια, σύμφωνα με στοιχεία του Forbes. Η ίδια εμφανίζεται σταθερά στη λίστα των πιο εμπορικά ισχυρών αθλητριών παγκοσμίως.

Η διαφορά είναι ότι, σε αντίθεση με άλλους αθλητές, το brand της δεν εξαρτάται από την αθλητική επίδοση, αλλά από την αξιοπιστία της ως ανθρώπου που ενσωματώνει τις αξίες του κοινού του.

Διαβάστε ακόμη

Morgan Stanley: Γιατί η Ελλάδα θα παραμείνει στην κορυφή της Ευρώπης και το 2026 (πίνακας + γραφήματα)

Γερμανικά ΜΜΕ: Η Ελλάδα καθίσταται ενεργειακός κόμβος

Η νέα αγορά της πρόληψης – Γιατί ξεφυτρώνουν παντού διαγνωστικά κέντρα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα