Το ηλεκτροκινούμενο… καΐκι που μετατρέπεται σε σκάφος αναψυχής, ένα διαδικτυακό κανάλι για την ενίσχυση της χρηματοοικονομικής και επενδυτικής κουλτούρας στην Ελλάδα με εκατοντάδες χιλιάδες μοναδικούς επισκέπτες, το e shop πώλησης gadgets από όλο τον κόσμο και ένα καινοτόμο διαδικτυακό κατάστημα επίπλων με ετήσιο τζίρο άνω των 10 εκατ. ευρώ μέσα σε μια μόλις πενταετία.

Τέσσερεις πρωτότυπες και έξυπνες επιχειρηματικές ιδέες με πολλές προοπτικές, αλλά κυρίως με απτά αποτελέσματα κατά την πρώτη περίοδο υλοποίησης τους, βραβεύθηκαν στα φετινά 13α Stelios Awards for Young Entrepreneurs in Greece.

«Αυτοί είναι οι νικητές της πανδημίας!», ανέφερε χαρακτηριστικά ο sir Στέλιος Χατζηιωάννου στο newmoney, δηλώνοντας υπερήφανος για τους βραβευθέντες νεαρούς επιχειρηματίες, καθώς κοινό γνώρισμα των τεσσάρων προσπαθειών ήταν ότι οι εμπνευστές τους άδραξαν τις ευκαιρίες που τους δόθηκαν και ανέπτυξαν τις δραστηριότητες τους με επιτυχία κατά την διάρκεια της υγειονομικής κρίσης.

Ο θεσμός επέστρεψε μετά από μια διετία και οι «4» παρέλαβαν τα χρηματικά έπαθλα τους δια χειρός του Ελληνοκύπριου billionaire, ιδρυτή της low cost αεροπορικής easyJet και του οικοσυστήματος εταιρειών της easyGroup.

«Εγώ ξεκίνησα στην ηλικία των 27 ετών με αυτό που ονομάζουμε easy family of brands, όπως και μια άλλη εταιρεία νωρίτερα στα 25, τη ναυτιλιακή, αλλά κατά κάποιον τρόπο αυτή δεν ’’μετρούσε’’ γιατί θεωρούσαν όλοι ότι με βοηθούσε ο πατέρας μου.

Το πραγματικό breakthrough έγινε όταν έφυγα από τα ναυτιλιακά και δημιούργησα την δική μου επιχείρηση… Κρατήστε το «27», διότι πολλοί από τους νικητές ξεκίνησαν σε παρόμοια ηλικία.

Πολλοί λένε ότι η καταλληλότερη στιγμή για να αρχίσεις μια επιχειρήση είναι τα 27-28. Επειδή διαθέτεις μεν μια εμπειρία, αλλά δεν ξέρεις αρκετά ώστε να καταλαβαίνεις το ρίσκο. Οπότε είναι, ίσως, η καλύτερη ηλικία για να πάρεις ένα τέτοιο ρίσκο…», σχολίασε ο κ.Χατζηιωάννου δίνοντας το στίγμα των βραβείων, που γενικά απευθύνονται σε νεαρούς επιχειρηματίες κάτω των 40 χρόνων.

Τα 4 Stelios Awards 2022 απονεμήθηκαν:

-Πρώτο βραβείο (50.000 ευρώ) στον Μάριο Κωνσταντινίδη/Pakketo.com

– Δεύτερο βραβείο (30.000 ευρώ) στον Άγγελο Ιωαννίδη/Kooqie.com

– Τρίτο βραβείο (20.000 ευρώ) στον Χρήστο Τσούνη/Financial Greeks

– Ειδικό τέταρτο βραβείο Βιωσιμότητας στους Θάνο και Γιάννο Κομπόγιωργα, για το e-kaiki της Ναυπηγικής Κομπόγιωργας.

Ποιοι είναι οι νικητές, τι είπαν και τι ακριβώς κάνουν;

Pakketo.com: Τζίρος 14 εκατ. σε 5 χρόνια

Μια νεοφυής εταιρεία με κύριο αντικείμενο την πώληση επίπλων –που κατασκευάζονται είτε στην Ελλάδα, είτε στο εξωτερικό- μέσω του διαδικτύου, με έδρα την Θεσσαλονίκη και ιδρυτή της τον 34χρονο, σήμερα, επιχειρηματία Μάριο Κωνσταντινίδη, η Pakketo.com, ήταν ο μεγάλος νικητής των 13ων Stelios Awards for Young Entrepreneurs in Greece.

Η συγκριμένη μέσα σε μια πενταετία εκτίναξε τον ετήσιο τζίρο της από το… μηδέν στα 10 εκατ. ευρώ, με καλό περιθώριο κέρδους και όπως αποκάλυψε ο Στέλιος Χατζηιωάννου οι εκτιμήσεις για την πορεία του 2022 τον ανεβάζουν στα 13-14 εκατ. ευρώ!

Χαρακτηριστικό, επίσης, είναι ότι αύξησε τον αριθμό των εργαζομένων της κατά 30 άτομα, από τους 55 στους 85, μόνο στο διάστημα το οποίο μεσολάβησε από την ημέρα που υπέβαλε την υποψηφιότητα της για τα φετινά βραβεία…

«Είναι, κατά τη γνώμη μου, μια εκπληκτική επιχείρηση, άλλη μια start up, η οποία έχει πετύχει απίστευτα πράγματα σε πέντε χρόνια.

Ξεκίνησες (σ.σ. απευθυνόμενος στον κ.Κωνσταντινίδη) στα 28-29 σου και τότε δεν ήξερες πόσο ρίσκο έπαιρνες, όπως κάποτε και εγώ. Άλλο ένα παράδειγμα εταιρείας που πήγε καλύτερα με την πανδημία, γιατί ο κόσμος έμενε στο σπίτι του, με τα φυσικά καταστήματα κλειστά και μάθανε στον Ελληνα το on line shopping. Δείχνει ότι έχει βρει ένα καλό value for money point», τόνισε ο κ.Χατζηιωάννου.

Ο Μάριος Κωνσταντινίδης εξήγησε:

«Ανοίξαμε πριν από πέντε χρόνια σαν ηλεκτρονικό κατάστημα, απλά για να πουλάμε έπιπλα. Η λογική και η φιλοσοφία μας είναι να προσφέρουμε ολοκληρωμένες και καινοτόμες λύσεις, στην καλύτερη δυνατή τιμή, σε συνδιασμό με την ποιότητα και το design.

Μέχρι το 2020 είχαμε έναν αρκετά καλό ρυθμό αύξησης και με την έλευση του κορωνοϊού ότι ξέραμε άλλαξε εντελώς.

Ο καταναλωτής υποχρεώθηκε να προσαρμοσθεί στα νέα δεδομένα και να αρχίσει να κάνει αγορές από το ίντερνετ.

Εκεί είπαμε ότι πρέπει σίγουρα να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη του πελάτη, ώστε να διατηρήσουμε τους ρυθμούς που είχαμε.

Μεγάλο πρόβλημα υπήρξε με τα μεταφορικά στις εισαγωγές από την Ασία, που παρουσίασαν αύξηση έως και 700%. Αναγκασθήκαμε να κάνουμε στροφή 180 μοιρων, σε προμηθευτές από την Ελλάδα, ή γύρω από την Ελλάδα.

Η μεγαλύτερη αξία μας είναι οι εργαζόμενοι. Αν είναι ευχαριστημένος ο εργαζόμενος, αυτό θεωρείται η καλύτερη διαφήμιση για την εταιρεία. Στόχος μας είναι να αυξήσουμε περισσότερο εξαγωγές μας, από το σημερινό 25% επί του τζίρου μας και μπορούμε να το πετύχουμε».

Η Pakketo.com εξάγει σε αγορές όπως οι Ρουμανία, Βουλγαρία, Αγγλία, Γερμανία, Πολωνία και Αλβανία και διαθέτει περισσότερα από 5.000 προϊόντα για το σπίτι και το νοικοκυριό, έπιπλα κ.α.

Επέκτεινε δε τις πωλήσεις της και μέσω τριών φυσικών καταστημάτων.

Λόγω του υψηλού κόστους των μεταφορικών οι ελληνικές εταιρείες του κλάδου χάνουν, κατά τον ιδρυτή της, στο θέμα της ανταγωνιστικότητας έναντι άλλων χωρών.

Kooqie.com: Αξεσουάρ και gadgets …2 εκατ.

«Ο στόχος μας ήταν να δώσουμε έναν ’’φρέσκο’’ αέρα στο ελληνικό e- commerce. Μας αρέσει να λέμε πως θα φέρουμε το αύριο, στο σήμερα.

Η εταιρεία δραστηριοποιείται στον χώρο των περιφερειακών της πληροφορικής και της πώλησης διαφόρων gadget, των αξεσουάρ που χρησιμοποιούμε όλοι στην καθημερινότητα μας.

Προϊόντων που πολύς κόσμος μπορεί να έψαχνε στην Ελλάδα και να μην έβρισκε. Υπήρχε μάλιστα πολύ μεγάλη γκάμα τέτοιων προιόντων όταν ξεκινήσαμε.

Ασχολούμαστε με είδη τεχνολογίας και όχι μόνο που ανταποκρίνονται σε ένα σύγχρονο τρόπο ζωής.

Είμαστε, βέβαια, πιο προσαρμοσμένοι στην ελληνική καθημερινότητα και στη δύσκολη πραγματικότητα που βιώσαμε τα τελευταία χρόνια…».

Τα λόγια αυτά ανήκουν στον 38χρονο Άγγελο Ιωαννίδη της Kooqie.com, δεύτερο νικητή των βραβείων του 2022.

Μιας start up, όπως επισήμανε ο Στέλιος Χατζηιωάννου, που συμπεριλαμβάνεται στους «νικητές της πανδημίας» και έφθασε σε μια 5ετία να «γράφει» τζίρο 2 εκατ. ευρώ, με αυξητική τάση.

«Κάναμε τα πρώτα μας βήματα από μια μικρή αποθήκη εμβαδού 10 τετραγωνικών μέτρων. Δουλέψαμε σκληρα, δημιουργήσαμε καλές νέες θέσεις εργασίας και προσπαθήσαμε να μην χάσουμε τις αξίες μας. Μεταφερθήκαμε σε νέες εγκαταστάσεις και βελτιώνουμε συνεχώς τις παρεχόμενες υπηρεσίες μας», κατέληξε ο κ.Ιωαννίδης.

Financial Greeks: Οι Ελληνες που «διδάσκουν» οικονομικά σε Βρετανούς, Γερμανούς

Ενας… YouTuber ώθησε τον δισεκατομμυριούχο Στέλιο Χατζηιωάννου να παραδεχθεί «μου άνοιξες τα μάτια, μου έδειξες ότι αυτός είναι ένας πολύ καλός τρόπος να ’’χτίσεις’’ ένα media business».

Οι Financial Greeks είναι μια πρωτότυπη πλατφόρμα digital marketing και influencing με βάση το YouTube, που έχει ως στόχο τη ενίσχυση της χρηματοοικονομικής και επενδυτικής κουλτούρας στην Ελλάδα και φέρει στην «σφραγίδα» του 33χρονου Χρήστου Τσούνη.

«Θα φέρω ένα κάπως extreme παράδειγμα: παρακολουθείς στην τηλεόραση το CNBC για να δεις οικονομικές ειδήσεις.

Με πολύ λιγότερα χρήματα, έξοδα και επενδύσεις, είναι εκπληκτικό τι έχει καταφέρει τα τελευταία 2-3 χρόνια ο Χρήστος: έφτιαξε ένα κανάλι στο youtube και 1 εκατ. άνθρωποι στην Ελλάδα, unique visitors, έχουν δει τα video του. Οι 50.000 από αυτούς, ισχυρίζεται, έμαθαν αρκετά και βελτίωσαν τα οικονομικά τους, », είπε ο κ.Χατζηιωάννου.

Η εταιρεία απασχολεί 8 foul time υπαλλήλους και 32 άλλους part time ή freelancers και σε χρόνο ρεκόρ επέκτεινε τις δραστηριότητες της σε μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες.

Ο κ.Τσούνης δεν έκρυψε ότι τον ενέπνευσε η ιστορία του sir Στέλιου Χατζηιωάννου και πρόσθεσε:

«Τον Μάρτιο του 2020, ακριβώς στην έναρξη της πανδημίας αποφάσισα να αρχίσω να μιλάω στον κόσμο για την οικονομία πως μπορεί να τα βάλει σε τάξη τα οικονομικά του.

Το εγχείρημα πήγε καλά από πολύ νωρίς, ήρθαν χορηγίες και χρήματα και κατάλαβα μπορεί να εξελιχθεί σε κάτι σοβαρό.

Συνέβησαν δυο πράγματα στην πανδημία: πρώτον βρήκα χρόνο, διότι είχα αρκετές εταιρείες από πριν και δεύτερον οι άνθρωποι έμεναν σπίτι τους και είδαν περισσότερο YouTube

Ετσι μεγαλώσαμε. Πήραμε χορηγίες, «χτίσαμε» ένα brand και φτιάξαμε μια κοινότητα, τους Financial Greeks. Συγκεντρωθήκαμε και άλλοι financial influencers, κλείσαμε από κοινού συμφωνίες και συνεργασίες, αποκτήξσαμε περισσότερη δύναμη και καταφέραμε να κερδίσουμε το κοινό.».

Ο Χρήστος Τσούνης περιέγραψε την συνέχεια:

«Όταν διαπιστώσαμε ότι μπορούμε να διαχειριζόμαστε χορηγίες και να τις μοιράζουμε σε άλλους creators, σκεφθήκαμε να το πράξουμε και στην Ευρώπη: βγήκαμε πρώτα στα Βαλκάνια, που είναι και η γειτονιά μας, στην Ιταλία, την Ισπανία, την Γερμανία –την πρώτη πολύ μεγάλη αγορά μας- και στο τέλος και στην Αγγλία, το μεγαλύτερο μας στοίχημα, που αποφέρει ένα πολύ μεγάλο μέρος του τζίρου μας και της κερδοφορίας μας.

Φιλοσοφία μας είναι να φέρουμε τον κόσμο κοντά στην οικονομική και επενδυτική κουλτούρα. Ένα από τα σημεία για τα οποία είμαστε υπερήφανοι, είναι ότι αν και εξαπλωθήκαμε Ευρώπη παραμένουμε μια ελληνική εταιρεία. Προσλαμβάνουμε Ελληνες, διατηρούμε εξαγωγική δραστηριότητα και φορολογούμαστε 100% Ελλάδα, προσφέροντας στην κοινωνία που μας έχει στηρίξει».

Το… σπετσιώτικο e-kaiki της Ναυπηγικής Κομπόγιωργας

Δυο αδέλφια 27 και 17 ετών, ο Θάνος και ο Γιάννος Κομπόγιωργας κετάκτησαν το βραβείο Βιωσιμότητας για το… e-kaiki της Ναυπηγικής Κομπόγιωργας.

Τρίτη γενιά καραβομαραγκοί, με καταγωγή από τις Σπέτσες, κατασκεύασαν τη «Ζωή», το πρώτο ηλεκτροκινούμενο ιστιοφόρο (e-kaiki) παραδοσιακού τύπου.

Ο παππούς τους ίδρυσε την επιχείρηση στις Σπέτσες το 1965, το νησί όππυ η οικογένεια του Στέλιου Χατζηιωάννου διατηρεί κατοικία και ο ίδιος το επισκέπτεται συχνά. Θέλησε, όπως είπε, να επιβραβεύσει μια οικογενειακή επιχείρηση, που βρήκε τον τρόπο να μεταφέρει την παραδοσιακή τέχνη του καραβομαραγκού στη νέα εποχή, με τον πλέον πρωτοποριακό και βιώσιμο τρόπο και αποκάλεσε το καϊκι-σκάφος αναψυχής ως «κόσμημα για την θάλασσα»:

«Πήραν μια μοντέρνα μηχανή προώθησης, ένα ηλεκτρικό μοτέρ (μπαταρίας) και το τοποθέτησαν σε ένα καϊκι φτιαγμένο στις Σπέτσες στο χέρι από ξύλο. Δεν ακούς τίποτα όταν περνάει κοντά σου…».

«Η ιδέα μας ήρθε από την αναζήτηση μιας καλύτερης ναυτικής εμπείρίας στον κλάδο μας, αλλά και την ανάγκη να προστατέψουμε τις επόμενες γενιές στο μέλλον, την θαλάσσια ζωή και το περιβάλλον», απάντησαν σε ερώτηση του οι δυο νεαροί επιχειρηματίες.

Η ταχύτητα του καινοτόμου σκάφους δεν υπερβαίνει τα 8 μίλια και στην παρούσα φάση ενοικιάζεται έναντι 400 ευρώ την ώρα για μικρά ταξίδια γύρω από το νησί.

Η επιχείρηση απασχολεί 10 εργαζόμενους και κατασκευάζει ξύλινα σκάφη αξίας από 50.000 έως 95.000 ευρώ στην luxury έκδοση τους.

Προσεχώς, δεν αποκλείεται να αυξηθεί η παραγωγή των ηλεκτροκινούμενων ιστιοφόρων και είτε να επεκταθεί το καθεστώς ενοικίασης τους και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας, είτε να πωλούνται τέτοια σκάφη για ιδιόχρηση!

Διαβάστε ακόμη:

Ένας «καλός» μισθός για να πληρωθεί το ενοίκιο

UBS: Η Fed φέρνει νέα αναταραχή στις αγορές – Πώς μπορούν να «προφυλαχθούν» οι επενδυτές

Τράπεζες: «Βαρύς» ο Σεπτέμβρης για νοικοκυριά & επιχειρήσεις – Το καλεντάρι των πληρωμών & οι ανησυχίες για τα δάνεια