Εχουν περάσει σχεδόν 20 χρόνια από τότε που Τιμ Γουόριλοου και ο Τσαρλς Ρος έφεραν επανάσταση εισάγοντας την έννοια των premium mixers στην παγκόσμια αγορά. Εκτοτε η εταιρεία τους, Fevertree Drinks Plc όχι μόνο εξελίχθηκε σε μια καθιερωμένη επιχείρηση, εισηγμένη στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου, με μια κεφαλαιοποίηση σήμερα γύρω στο 1,5 δισ. στερλίνες, αλλά κι αυτή που άνοιξε τον δρόμο σε αναρίθμητους άλλους που θέλησαν να εκμεταλλευτούν την ανάγκη του ανθρώπου να απολαμβάνει ένα ποιοτικό ποτό. Γεγονός που τελικά οδήγησε στη δημιουργία μίας ολόκληρης νέας αγοράς, ιδιαίτερα αναπτυσσόμενης τα τελευταία χρόνια και στην Ελλάδα.

Κάτι που τελικά οδηγεί τη βρετανική εταιρεία να «εισέλθει» και στην ελληνική αγορά μέσω της στρατηγικής συνεργασίας που σύναψε με την ιστορική και μεγαλύτερη εταιρεία αντιπροσώπευσης και διανομής αλκοολούχων ποτών Αμβυξ. Μια συνεργασία με μεγάλες προοπτικές και στόχο την πρωτιά στην κατηγορία, όπως λένε στο «business stories», σε μια κοινή τους συνέντευξη ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Fevertree Drinks Plc Τιμ Γουόριλοου και ο γενικός διευθυντής της Αμβυξ Γιάννης Αρτινός.

Μια κατηγορία που η Αμβυξ ξέρει πολύ καλά, μια και αποτέλεσε το κύριο όχημα επιτυχίας στην ελληνική αγορά της Three Cents, που πλέον έχει περάσει στον όμιλο της Coca Cola HBC. «Χαιρόμαστε πολύ γι’ αυτή τη συνεργασία γιατί ξέρουμε πόσο ισχυρός και επιδραστικός διανομέας είναι η Αμβυξ μέσα από το εντυπωσιακό χαρτοφυλάκιό της, τη φήμη αλλά και τη διείσδυση που επιτυγχάνουν στην αγορά», λέει ο κ. Γουόριλοου σε μια κουβέντα που γίνεται στα κεντρικά γραφεία της ελληνικής εταιρείας. «Είμαστε αρκετά φιλόδοξοι για την ευκαιρία που υπάρχει στην ελληνική αγορά. Είναι φανταστικός ο τρόπος που τα αποστάγματα και τα κοκτέιλ αναπτύσσονται εδώ και πρέπει να σας πω ότι είμαστε χαρούμενοι που είμαστε με τους καλύτερους!», σημειώνει.

«Οταν είδαμε την επόμενη μέρα μετά τη λήξη της προηγούμενης συνεργασίας μας, πραγματικά δεν θα μπορούσαμε να έχουμε καλύτερο συνεργάτη. Επειδή όταν έχεις τον καλύτερο, το μεγαλύτερο, τον παγκόσμιο ηγέτη, τον -τρόπο τινά- δημιουργό της κατηγορίας πως να πεις “όχι” σε ένα προξενιό (σ.σ.: match making) που βγήκε απ’ τον παράδεισο. Ο παγκόσμιος ηγέτης με τη μεγαλύτερη εταιρεία αλκοολούχων στην Ελλάδα! Επομένως είμαστε ενθουσιασμένοι γι’ αυτή τη συνεργασία βάζοντας στόχο πλέον η Fever-Tree να γίνει η μεγαλύτερη mixers brand στην Ελλάδα. Το καταφέραμε στο παρελθόν, θα το κάνουμε και πάλι.

Ιδίως καθώς δεν ξεκινάμε πάλι απ’ το μηδέν. Μιλάμε για μία δημοφιλή μπράντα, Νο 1 στη Βρετανία και στις ΗΠΑ. Αρα η πρόκληση τώρα είναι διαφορετική. Πώς να πάρεις ένα global leading brand και ένα προϊόν που δημιούργησε την κατηγορία και να του δώσεις την ίδια θέση στην Ελλάδα».
Σημειωτέον ότι στη Βρετανία το μερίδιο αγοράς των Fever-Tree φτάνουν το 44%. «Εξαιρετικά ασυνήθιστο για μια premium μπράντα να το έχει αυτό αλλά και κάτι που δείχνει και τη μεγάλη ευκαιρία που υπάρχει καθώς κάποιος που δαπανά χρήματα για ένα καλό, ποιοτικό αλκοολούχο, θέλει ένα εξίσου καλό mixer», λέει ο κ. Γουόριλοου παρά τη διαφορετικότητα στη καταναλωτική συνήθεια που μπορεί να υπάρχει ανά χώρα. «Πέρυσι καταφέραμε να κατακτήσουμε την πρώτη θέση σε μερίδιο στην αγορά τόνικ στις ΗΠΑ, όπως επίσης και στην αγορά ginger μπίρας, που είναι κάτι τεράστιο εκεί», λέει σημειώνοντας πως η μεγαλύτερη κατανάλωση στις ΗΠΑ γίνεται εντός του σπιτιού ενώ στη Βρετανία είναι μοιρασμένη.

«Στην Ελλάδα πάλι το 85% της κατανάλωσης αλκοολούχων γίνεται εκτός σπιτιού μιας και ο Ελληνας το έχει συνδέσει με την κοινωνική επαφή», λέει απ’ την πλευρά του ο κ. Αρτινός. Αυτό φυσικά, όπως εξηγεί ο κ. Αρτινός, επηρεάζει και τον ανάλογο σχεδιασμό για την προώθηση των Fever-Tree στην ελληνική αγορά που βασίζεται σε δύο πυλώνες. Ο πρώτος αφορά το χαρτοφυλάκιο των αλκοολούχων που έχει η Αμβυξ. «Είναι λες και ήταν φτιαγμένο για τα Fever-Tree γιατί παίζουμε σε όλες τις κατηγορίες: βότκα, τεκίλα, ουίσκι, τζιν, ρούμι σε πολλές εκ των οποίων αντιπροσωπεύουμε market leading προϊόντα, όπως Belvedere, Hendricks & Jose Cuervo.

Ολα αυτά αποτελούν το υπέδαφος για να ‘παντρευτούν’ με τα Fever Tree σε όλη την Ελλάδα». Ο δεύτερος πυλώνας είναι το ίδιο το δίκτυο της Αμβυξ. «Είμαστε μια εταιρεία που φτάνει σε όλη την Ελλάδα. Εχουμε μόνιμους ανθρώπους στα νησιά, βλέπουμε 7.000 σημεία. Αρα “παντρεύεται” ένα άρμα διανομής με ένα προϊόν-ηγέτης στον κόσμο. Πραγματικά είναι μια εξαιρετική ένωση», λέει ο κ. Αρτινός.

Οπως φαίνεται μάλιστα, οι συνθήκες φέτος θα είναι ιδιαίτερα ευνοϊκές. «Συνολικά η αγορά κινείται τους πρώτους μήνες της χρονιάς με ένα ρυθμό +30% κι εμείς, ντρέπομαι να το πω, κινούμαστε με ένα ρυθμό +50%», λέει ο γεν. διευθυντής της Αμβυξ. «Είναι πραγματικά ένα πολύ καλό ξεκίνημα χρονιάς που δείχνει ότι θα έχουμε ένα εξαιρετικό καλοκαίρι. Τα στοιχεία για τον τουρισμό δείχνουν ότι έχουμε μπροστά μας μια χρονιά-ρεκόρ σε αφίξεις, τα περσινά ανεφοδιαστικά προβλήματα έχουν εξομαλυνθεί σε μεγάλο βαθμό, αλλά και η καταναλωτική διάθεση δείχνει ότι έχουμε αφήσει την πανδημία πίσω μας και ο κόσμος έχει κέφι και διάθεση να βγει και να διασκεδάσει», προσθέτει δηλώνοντας πως ήδη η εταιρεία κατέγραψε ρεκόρ τζίρου πέρυσι με +28% αύξηση του τζίρου και διπλασιασμό της κερδοφορίας της.

Επίσης η αγορά των ποιοτικών, premium mixers, θα συνεχίσει να διατηρεί την ανοδική της τάση, όπως εκτιμά ο κ. Γουόριλοου. «Ολα δείχνουν ότι αυτή η στροφή προς τα οινοπνευματώδη με τη μορφή κοκτέιλ θα συνεχίσει την ανοδική της πορεία, κάτι που είναι εντυπωσιακό αν δεις τη γενική εικόνα. Η μπίρα είναι σε σταθερή πτώση, το κρασί κάπου έχει σταθεροποιηθεί και αυτά που μεγαλώνουν είναι τα αλκοολούχα. Κι αυτό τροφοδοτείται τόσο απ’ τους νέους όσο όμως και απ’ τους μεσήλικες που αναζητούν ποιοτικές, διαφορετικές γεύσεις και συνδυασμούς», τονίζει. Κάτι που τελικά φτάνει 20 χρόνια πριν, στην αρχική ιδέα πίσω απ’ τα Fever-Tree, μια κατηγορία mixers με φυσικά συστατικά που θα ενίσχυαν τη γεύση των καλύτερων οινοπνευματωδών ποτών με βασικό συστατικό την φυσική κινίνη και το νερό πηγής. «Τα premium αλκοολούχα και αυτή η αναζήτηση του κόσμου για κάτι διαφορετικό που ανέδειξε μια νέα σκηνή ποτών αλλά και μπαρ έφερε νέους καταναλωτές και νέες συνήθειες. Σε αυτό ανταποκριθήκαμε. Σκεφτείτε ότι ένα τζιν τόνικ απαρτίζεται από ¾ τόνικ. Οπότε όταν τα 3/4 του ποτού σου είναι ένα mixer, καλό θα ήταν να είναι το καλύτερο», λέει ο κ. Γουόριλοου.

Διαβάστε ακόμη

Eurostat: Νέα επιβράδυνση στον πληθωρισμό της Ελλάδας – 5ος χαμηλότερος στην Ευρωζώνη

Τι πρέπει να κάνετε αν υπάρχουν λάθη στο εκκαθαριστικό ΕΝΦΙΑ

Μύκονος: Αν και ημιτελής, βίλα στην Άνω Μερά βγαίνει στο σφυρί με τιμή 1,2 εκατ. ευρώ! (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ