Στην τελική ευθεία μπαίνουν οι εργασίες για την ολοκλήρωση του Διαδριατικού Αγωγού φυσικού αερίου (Trans Adriatic Pipeline -TAP), μετά την ολοκλήρωση της δύσκολης φάσης διέλευσης του αγωγού από τα βραχώδη όρη της Αλβανίας. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, ο αγωγός θα αρχίσει από την επόμενη χρονιά να εφοδιάζει την Ευρώπη με φυσικό αέριο.

Ο αγωγός ΤΑΡ, μήκους 878 χιλιόμετρα που εκτείνεται από τα σύνορα της Τουρκίας, διασχίζει την Ελλάδα, τα βουνά της Αλβανίας και μέσω της Αδριατικής Θάλασσας καταλήγει στην Ιταλία, αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της πολιτικής ενεργειακής ασφάλειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την απομάκρυνση του μπλοκ από το ρωσικό φυσικό αέριο, αναφέρει το πρακτορείο Reuters.

Ο αγωγός θα μεταφέρει έως και δέκα δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως από το κοίτασμα Shah Deniz II στο Αζερμπαϊτζάν στην Ιταλία. Από το συνολικό κόστος κατασκευής του αγωγού, ύψους 4,5 δισ. ευρώ, το τμήμα διέλευσης από τα βουνά της Αλβανίας κόστισε το ένα-τρίτο, λόγω των ιδιαίτερων γεωμορφολογικών συνθηκών.

«Είμαστε περήφανοι που ανταποκριθήκαμε σε αυτή την πρόκληση, με τη διέλευση του αγωγού από τα βουνά και σε υψόμετρο άνω των 2.000 μέτρων από τη στάθμη της θάλασσας», δήλωσε στο Reuters ο διευθυντής του ΤΑΡ στην Αλβανία, Μάλφορ Νούρι, προσθέτοντας ότι ο Διαδριατικός Αγωγός αποτελεί τη μεγαλύτερη ξένη επένδυση στη χώρα.

«Οι εργασίες κατασκευής του ΤΑΡ είναι εντός χρονοδιαγράμματος. Σε όρους προόδου στο σύνολο του έργου, έχει ολοκληρωθεί στο 86,5%», δήλωσε ο γενικός διευθυντής, Λούκα Σκιεπάτι.

Στην Ιταλία έχουν ήδη ξεκινήσει οι εργασίες για την κατασκευή του τερματικού σταθμού υποδοχής καθώς και ενός χερσαίου αγωγού.

 

Πηγή: Reuters