Στέλιος Μορφίδης

Πέρασαν πενήντα χρόνια από τότε που το τενεκεδάκι της Nivea ξεκίνησε το ταξίδι του στην ελληνική αγορά. Η πορεία της εταιρείας Beiersdorf στη χώρα μας είχε αρκετά σκαμπανεβάσματα.

Ω στόσο η επιτυχία του γερμανικού προϊόντος με την μπλε συσκευασία ήταν τέτοια που, όπως λέει στο «business stories» ο κ. Θεόδωρος Πουλόπουλος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Beiersdorf Hellas, πλέον έχει συνδεθεί με την Ελλάδα: «Το χρώμα έπαιξε ενδεχομένως ρόλο. Θεωρώ όμως ότι ήταν πολλοί παράγοντες που συνετέλεσαν σε αυτό. Το πιο σημαντικό ήταν και είναι τα καινοτόμα και ποιοτικά προϊόντα που όχι μόνο μπήκαν στα ελληνικά σπίτια από τα τέλη του ’60, αλλά και κέρδισαν την εμπιστοσύνη του κόσμου μεγαλώνοντας γενιές και γενιές. Από το κλασικό τενεκεδάκι της Nivea Crème έως το after save και το σύνολο της σειράς Nivea for Men».

Κάπως έτσι, τα προϊόντα της Beiersdorf Hellas θεωρούνται leaders σε 6 από τις 12 κατηγορίες της αγοράς στις οποίες δραστηριοποιείται σήμερα η εταιρεία. Σημειώνεται πως, εκτός από τη Nivea, η Beiersdorf έχει τις μπράντες Liposan, Duo, Hansaplast, Atrix, Λέοντος και Eucerin.

f1-xegi.jpg

Κάτι που έπαιξε καταλυτικό ρόλο όλα αυτά τα δύσκολα χρόνια της μεγάλης οικονομικής προσαρμογής στη χώρα μας είναι ότι η Beiersdorf Hellas κατάφερε να διατηρήσει τα οικονομικά αποτελέσματα σε υψηλά επίπεδα και, παρά τις γενικότερες πιέσεις, να αναδειχθεί μία από τις καλύτερες εργοδότριες στη χώρα, σύμφωνα με την έρευνα Best Workplaces από το Great Place to Work® Hellas, που αποτελεί τη μεγαλύτερη έρευνα αξιολόγησης του εργασιακού περιβάλλοντος στην Ελλάδα. Παράλληλα, η εταιρεία ακολουθεί ένα σημαντικό πρόγραμμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης με πολλές δράσεις.

«Ακόμα και στις δυσκολίες τα καταφέρνουμε», λέει ο κ. Πουλόπουλος και συνεχίζει: «Είμαστε συνεπείς απέναντι σε όλους και πάνω απ’ όλα ενδιαφερόμαστε για τους εργαζομένους μας. Εάν οι άνθρωποί σου δεν είναι εντάξει, τότε τίποτα δεν είναι σε τάξη. Τα αποτελέσματα τα φέρνουν οι άνθρωποι. Οι καρέκλες μένουν. Επομένως, δίνουμε μεγάλο βάρος στο ανθρώπινο δυναμικό μας, κάτι που μας κατατάσσει πλέον στους καλύτερους εργοδότες».

Από τους καλύτερους εργοδότες

Για να το καταφέρει αυτό η εταιρεία εφαρμόζει ένα μοντέλο εργασίας που ενθαρρύνει τον ανοιχτό διάλογο και την αυτονομία μεταξύ των εργαζομένων. Ταυτόχρονα με την επαγγελματική ανάπτυξη λαμβάνονται πρωτοβουλίες με στόχο την ενδυνάμωση της ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, όπως η δυνατότητα εργασίας από το σπίτι και η καθιέρωση της προαναχώρησης την Παρασκευή το μεσημέρι. Επιπλέον, υλοποιούνται προγράμματα coaching, mentoring και well being. Για τις ανάγκες του τελευταίου μάλιστα έχει δημιουργηθεί ένα σύγχρονο γυμναστήριο εντός των εγκαταστάσεων της εταιρείας, με επαγγελματία γυμναστή που προσφέρει σύγχρονα προγράμματα γυμναστικής, διατροφολόγο, γραμμή υποστήριξης κ.ο.κ. Παράλληλα, εδώ και αρκετά χρόνια πραγματοποιούνται δράσεις για τη βελτίωση της καθημερινότητας εντός της εταιρείας, όπως food events στο εστιατόριό της, θεματικές ημέρες και πολλά άλλα. Ολα αυτά βέβαια έχουν βοηθήσει και την ίδια την Beiersdorf Hellas να αλλάξει σελίδα αφήνοντας πίσω της τις σκιές που υπήρχαν από τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, όταν έκλεισε το εργοστάσιο στην Ελλάδα που παρήγαγε τη γνωστή σειρά αντηλιακών της, προκαλώντας ουκ ολίγες εντάσεις τότε με τους εργαζομένους της.

Θεμελιώδη σχέδια

Σήμερα η Beiersdorf Hellas, εκτός από το συσκευαστήριο που διαθέτει, είναι μια εμπορική εταιρεία που κατ’ ουσίαν εισάγει τα προϊόντα του ομίλου. Απασχολεί περίπου 70 εργαζομένους και ο τζίρος της το 2018, κατά τον κ. Πουλόπουλο, κινήθηκε περίπου στα ίδια επίπεδα με αυτά του 2017. Με βάση τον ισολογισμό που δημοσιεύτηκε, ο κύκλος εργασιών ήταν 42,6 εκατ. ευρώ και τα κέρδη προ φόρων 5,3 εκατ. ευρώ. «Οι τάξεις μεγέθους μας κυμαίνονται σε αυτά τα επίπεδα», σημειώνει ο επικεφαλής της Beiersdorf Hellas. Το 60% του τζίρου προέρχεται από τη Nivea.

Οπως λέει, ο στόχος της εταιρείας για το 2019 είναι «ανάπτυξη, ανάπτυξη, ανάπτυξη. Εάν μια επιχείρηση δεν μεγαλώνει, τότε έχει προβλήματα. Εμείς με τέτοιο χαρτοφυλάκιο προϊόντων που διαθέτουμε θα τα καταφέρουμε. Εχουμε επίσης ένα δίκτυο συνεργατών εξαιρετικό. Ολα αυτά αποτελούν μια καλή βάση». Ωστόσο, αποφεύγει να κάνει σαφείς προβλέψεις για φέτος: «Ξεκινάμε κάθε χρονιά συγκρατημένοι και συγκροτημένοι. Υπάρχουν αρκετές αβεβαιότητες τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων, και προβλέψεις δεν μπορείς να κάνεις. Η Ελλάδα εξακολουθεί να προσπαθεί να βγει από τη δύσκολη κατάσταση. Αυτό είναι ένα έτος εκλογών. Η οικονομία εξακολουθεί να έχει προβλήματα. Σκεφτόμαστε όμως θετικά. Πάντα με αυτοσυγκράτηση».

Η εμπορική πολιτική της εταιρείας θα συνεχιστεί αφενός με νέα προϊόντα τα οποία κατάφερε να αναπτύξει το Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης στα κεντρικά, αλλά και με τις προσφορές προϊόντων 1+1. Το τελευταίο μάλιστα έπαιξε καταλυτικό ρόλο ώστε η εταιρεία να κρατήσει τους πελάτες της παρά την τεράστια οικονομική προσαρμογή στη χώρα: «Ο καταναλωτής δεν έχει πλέον την ίδια οικονομική άνεση. Επομένως οι εταιρείες αλλά και τα ίδια τα σούπερ μάρκετ, που παραμένουν το μεγαλύτερο κανάλι πωλήσεων για εμάς, με τις προωθητικές ενέργειες έχουν βοηθήσει στο να μη στραφεί ο καταναλωτής στο ανώνυμο προϊόν».

Βέβαια, όπως λέει ο κ. Πουλόπουλος, μέσα στη χρονιά θα επανεξεταστεί η πολιτική των προσφορών σε ό,τι αφορά την ένταση αλλά και τη μορφή τους διότι υπάρχει πάντα ο κίνδυνος «η μπράντα να χάσει τελικά την αξία της». Το γεγονός ότι τα τελευταία δύο χρόνια υπάρχει μια μικρή στροφή προς το ποιοτικό προϊόν, όπως λέει, ίσως δείχνει ότι τα πράγματα ωριμάζουν. Θετικό, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι και το γεγονός ότι από πέρυσι με τη σταθεροποίηση της Σκλαβενίτης η αγορά της προσωπικής φροντίδας συνολικά κατάφερε να έχει αύξηση. Στόχος του κ. Πουλόπουλου, ο οποίος από το 2016 κρατάει τα ηνία της Beiersdorf Hellas, είναι η εταιρεία να μεγαλώσει και άλλο στην Ελλάδα:

«Θέλουμε να έχουμε καταναλωτές και πελάτες που θα είναι ικανοποιημένοι και χαρούμενοι με τα προϊόντα μας. Οφείλουμε να μεγαλώσουμε προστατεύοντας την κερδοφορία μας. Αυτή εξάλλου είναι η κινητήρια δύναμη που μας βοηθά να προχωρήσουμε».