search icon

business stories

Τάσος Πιστιόλας: Με διψήφιο ποσοστό «τρέχουν» οι πωλήσεις της Agrino φέτος

Σαφής στροφή των καταναλωτών στα όσπρια λόγω κρίσης αλλά και healthy living – Ανοδικά και το ρύζι – Έρχονται νέοι κωδικοί στις ρυζογκοφρέτες

Με ποσοστό διψήφιο αναμένεται να κλείσει η χρονιά για την ΕΥ.ΓΕ. Πιστιόλας ΑΕ που βλέπει και τις τρεις βασικές κατηγορίες προϊόντων της να έχουν μεγάλη ζήτηση, τα όσπρια, το ρύζι αλλά και τα υγιεινά σνακς μέσω της γκάμας των ρυζογκοφρέτων που λάνσαρε από πέρυσι.

«Το HORECA καταρακώθηκε φέτος αλλά υπήρξε μία μεταφορά του όγκου και του τζίρου των πωλήσεων στο οργανωμένο λιανεμπόριο», λέει στο newmoney ο κ. διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας πίσω απ’ το δημοφιλές brand Agrino, κ. Αναστάσιος Πιστιόλας.

Όπως εξηγεί, η καταναλωτική στροφή προς τα όσπρια είναι ξεκάθαρη με τις πωλήσεις απ’ τις αρχές της χρονιάς να καταγράφουν αύξηση 28% σε όγκο. Μία τάση πίσω απ’ την οποία λειτουργούν, όπως εξηγεί, τρεις παράγοντες. «Πρώτα απ’ όλα είναι μία διεθνής τάση καθώς το όσπριο υποκαθιστά τις ζωικές πρωτεϊνες. Έπειτα είναι αυτό που λέμε στην Ελλάδα ‘το κρέας του φτωχού’. Η οικονομική πίεση για πολλούς συμπολίτες μας είναι δεδομένη. Ο τρίτος παράγοντας είναι διότι επιτέλους νομίζω ότι ως προϊόν πήρε τη θέση που του αξίζει στα προβεβλημένα ράφια των σούπερ μάρκετ. Αναδείχθηκε».

Το ίδιο βέβαια φρόντισε να κάνει και η εταιρεία όταν λάμβανε την απόφαση πέρυσι να επαναλανσάρει τη σειρά των οσπρίων με επανασχεδιασμό της ταυτότητας και νέες συσκευασίες, για τις οποίες έλαβε το χρυσό βραβείο στα Packaging Awards 2020, και να αναδείξει στην επικοινωνία της νέους τρόπους ένταξης των οσπρίων στο τραπέζι.

«Πλέον έχουμε καταφέρει να ξεπεράσουμε το 10% σε μερίδιο στην κατηγορία των οσπρίων», λέει ο κ. Πιστιόλας. «Το επαναλανσάρισμα που κάναμε ήταν πετυχημένο», προσθέτει.

Σημειωτέον ότι από το 2006 η εταιρεία παράγει ελληνικά όσπρια σε στενή συνεργασία με τους ντόπιους παραγωγούς και σύμφωνα με τις αρχές της Ορθής Γεωργικής Πρακτικής (ΟΓΠ), αναγράφοντας το όνομά τους καθώς και την περιοχή καλλιέργειας πάνω στη συσκευασία. Παράλληλα παραμένει μία από τις ελάχιστες εταιρείες παγκοσμίως που έχει πλήρη ιχνηλασιμότητα στα προϊόντα εγχώριας παραγωγής.

«Για εμάς το θέμα της ποιότητας είναι αδιαπραγμάτευτο. Όχι μόνο δεν πρόκειται να κάνουμε εκπτώσεις αλλά επιδιώκουμε πάντα να βελτιωνόμαστε σε αυτό το κομμάτι», προσθέτει. «Το ίδιο και στα ζητήματα ασφάλειας των τροφίμων», σπεύδει να συμπληρώσει.

Ρύζι

Ανοδικά κινούνται και οι πωλήσεις στη «ναυαρχίδα» των προϊόντων της οικογενειακής εταιρείας, το ρύζι. «Δεν είναι όπως η κατηγορία των οσπρίων αλλά μπορώ να πω ότι είναι ικανοποιητική η αύξηση», λέει ο κ. Πιστιόλας. Σήμερα η Agrino παραμένει ο leader της κατηγορίας στην ελληνική αγορά.

Οι ρυζογκοφρέτες

Εκεί όμως που πραγματικά οι επιδόσεις είναι εντυπωσιακές είναι στην κατηγορία των ρυζογκοφρετών. Μία κατηγορία στην οποία επένδυσε η εταιρεία, η οποία από πέρυσι έχει παρουσιάσει μία γκάμα προϊόντων που έχει αναβαθμίσει όλη την κατηγορία των προϊόντων. «Πλέον ελέγχουμε το 40% της εγχώριας αγοράς», επισημαίνει ο κ. Πιστιόλας. «Ξεπέρασε κάθε προσδοκία μας αυτό το εγχείρημα. Προσθέσαμε κωδικούς από την άνοιξη του 2019 που πρωτολανσάραμε το προΪόν και ετοιμαζόμαστε τώρα να παρουσιάσουμε νέους. Ήταν ένα ασκητικό προϊόν και καταφέραμε να του δώσουμε απόλαυση και υφή. Και με αυτό τον τρόπο καταφέραμε να μπούμε δυναμικά στο healthy snacking, όπως ονομάζεται», σημειώνει ο ίδιος.

Το στοκ

Σε αντίθεση με το πρώτο lockdown πάντως, όπως λέει ο κ. Πιστιόλας, αυτή τη φορά οι καταναλωτές ήταν πιο συγκρατημένοι. «Νομίζω ότι πλέον όλοι κατάλαβαν ότι δεν πρόκειται να κλείσουν τα καταστήματα, ούτε να υπάρξει πρόβλημα σε βασικά είδη. Εξάλλου όλοι κάναμε μεγάλη προσπάθεια να ανταποκριθούμε εξαρχής στην τεράστια πίεση που ασκήθηκε», σημειώνει. Γι αυτό και απ’ το περασμένο καλοκαίρι η εταιρεία είχε λάβει τα μέτρα της ώστε να αυξήσει τα αποθέματα της σε πρώτη ύλη σε μία συγκυρία όπου όσπρια και ρύζι έχουν μεγάλη ζήτηση παγκοσμίως, κάτι που έχει εκτινάξει τις τιμές τους ως εμπόρευμα. «Αν και αντιμετωπίζουμε σημαντική αύξηση μεσοσταθμικά στις τιμές που πληρώνουμε για τις πρώτες ύλες δεν πρόκειται να προχωρήσουμε σε αυξήσεις αντιλαμβανόμενοι και την κοινωνική ευθύνη που έχουμε. Έτσι καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια το αυξημένο κόστος να το απορροφήσουμε εσωτερικά με διάφορες κινήσεις εξοικονόμησης», λέει ο κ. Πιστιόλας.

Διαβάστε ακόμη

Τουρισμός 2021: Τι ζητούν οι ξένοι τουρίστες – Πώς απαντούν οι αεροπορικές εταιρείες

Γιατί τα ψηφιακά νομίσματα πανικοβάλλουν τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις

Η Εθνική πουλάει, η ΑΒΑΞ «αγοράζει» και ο Άρειος Πάγος… παιδεύει! 

 

 

 

Exit mobile version