Μεσημέρι στο σούπερ μάρκετ Rewe στο Ντίσελντορφ: ένας πελάτης γεμίζει το σακίδιό του με προϊόντα και αποχωρεί χωρίς να περάσει από το ταμείο. Κανείς δεν αντιδρά, δεν χτυπά συναγερμός, ούτε ο υπάλληλος ασφαλείας τον ακολουθεί. Λίγο αργότερα, μια νεαρή γυναίκα αποχωρεί με τρεις γεμάτες σακούλες με τον ίδιο τρόπο.
Το σκηνικό επαναλαμβάνεται συνεχώς, καθώς οι αγορές πραγματοποιούνται όπως οραματίζεται η Rewe το μέλλον: με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης. Η αναμονή στο ταμείο είναι πλέον προαιρετική. Ο πελάτης μπορεί να γεμίσει τις τσάντες του και απλώς να φύγει.
Κάμερες και έξυπνες ετικέτες
Το κατάστημα μοιάζει με οποιοδήποτε άλλο Rewe, με τη διαφορά ότι οι ετικέτες τιμών είναι ηλεκτρονικές και δεκάδες κάμερες καταγράφουν κάθε γωνιά. Το σύστημα Pick&Go συνδυάζει κάμερες και AI, ώστε να αναγνωρίζει τα προϊόντα που παίρνει ο πελάτης. «Βάλτε τα στην τσάντα σας και φύγετε», εξηγεί η Ανια Ρίχτερ, υπεύθυνη του προγράμματος. Στην είσοδο, πινακίδα ενημερώνει τους πελάτες για το πείραμα.
Στην έξοδο, οι πελάτες σαρώνουν έναν QR κωδικό. Η πληρωμή και η απόδειξη γίνονται αυτόματα μέσω εφαρμογής στο κινητό, όπου είναι δηλωμένα τα στοιχεία πληρωμής (πιστωτική κάρτα ή PayPal). Όσοι δεν θέλουν να χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή μπορούν να πληρώσουν με κάρτα στο κατάστημα, ενώ διατίθεται και παραδοσιακό ταμείο.
Η απόδειξη στο κινητό
Το σύστημα καταγράφει ακόμη και ειδικές προσφορές ή παραγγελίες στον πάγκο κρεοπωλείου, προσθέτοντας τα προϊόντα στο ψηφιακό καλάθι. Η τεχνητή νοημοσύνη δημιουργεί αποδείξεις χωρίς να διακόπτει την εμπειρία του πελάτη.
Το σούπερ μάρκετ Rewe κέρδισε τις εντυπώσεις στα βραβεία “Best of Technology” της WirtschaftsWoche, που αναγνωρίζουν λύσεις με ουσιαστικά οφέλη για εταιρείες και κοινωνία. Συμμετείχαν startups, μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις, με στρατηγικό εταίρο την Capgemini και επιστημονική υποστήριξη από το Fraunhofer ISI και το Τεχνολογικό Ινστιτούτο Καρλσρούης.
Όπως δήλωσε η αρχισυντάκτρια Μάγια Μπράνκοβιτς, οι φιναλίστ δείχνουν «τι μπορεί να πετύχει η Γερμανία αν κοιτάξει μπροστά με τόλμη». Οι νικητές δεν επικεντρώνονται μόνο στην ταχύτητα της AI, αλλά και στη συνεργασία ανθρώπου και μηχανής.
Η Rewe θέλει τώρα να μελετήσει πώς αντιδρούν οι πελάτες. «Το ζητούμενο δεν είναι η τεχνολογία, αλλά η αβίαστη εμπειρία αγορών. Καλύτερα οι πελάτες να μην αντιλαμβάνονται τη μαγεία που συμβαίνει στο παρασκήνιο», λέει η Ρίχτερ.
Διαβάστε ακόμη
Kαταιγίδα στην αγορά ομολόγων – Τι πυροδοτεί το παγκόσμιο sell-off (γράφημα)
Ευρωπαϊκός εμφύλιος: Γιατί οι Γάλλοι επιτίθενται στους Ιταλούς για τη φορολογία (γραφήματα + tweets)
Μοναστήρια παρέχουν διαμονή για απομακρυσμένη εργασία
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.