Υπάρχουν πολλοί δισεκατομμυριούχοι και ποπ σταρ, αλλά μόνο μία Τέιλορ Σουίφτ. Η Σουίφτ δεν πουλά απλώς δίσκους· η ομάδα της έχει δημιουργήσει ένα οικονομικό οικοσύστημα που επεκτείνεται από την μουσική βιομηχανία έως τις κρατήσεις ξενοδοχείων. Παγκόσμια καλλιτέχνις, κινηματογραφική παραγωγός και πλέον σύζυγος του σταρ του NFL Τράβις Κέλσι, η Σουίφτ έγινε δισεκατομμυριούχος το 2023.

Την Παρασκευή κυκλοφόρησε το 12ο άλμπουμ της, The Life of a Showgirl, συνοδευόμενο από ταινία συναυλίας που αναμένεται να αποφέρει δεκάδες εκατομμύρια δολάρια. Σύμφωνα με το Bloomberg Billionaires Index, η καθαρή της περιουσία αυξήθηκε κατά ένα δισεκατομμύριο μέσα σε δύο χρόνια, φτάνοντας τα 2,1 δισ. δολάρια.

Η επιτυχία αυτή οφείλεται στην τεράστια επιρροή της Eras Tour, στα έσοδα της κινηματογραφικής της μεταφοράς και στην επαναγορά των δικαιωμάτων των πρώτων άλμπουμ της.

Swiftonomics: η οικονομία της Τέιλορ

Σε αντίθεση με πολλούς σταρ, η Σουίφτ ενσωμάτωσε τις επιχειρηματικές της κινήσεις στην προσωπικότητά της. «Αρνήθηκε να επιτρέψει στους δισκογραφικούς να εκμεταλλεύονται τα κέρδη των καλλιτεχνών», σημειώνει ο καθηγητής μουσικής του Πανεπιστημίου του Όρεγκον, Ντρου Νόμπιλ. Έτσι γεννήθηκε ο όρος Swiftonomics, που περιγράφει τη νέα εποχή της μουσικής οικονομίας με κέντρο τη Σουίφτ.

Ρεκόρ στο box office

Η προηγούμενη ταινία συναυλίας της, The Eras Tour, αποτέλεσε οικονομική έκρηξη για τις κινηματογραφικές αίθουσες μετά την πανδημία, συγκεντρώνοντας 261,7 εκατ. δολάρια παγκοσμίως. Η AMC, που ανέλαβε τη διανομή, ανακοίνωσε ότι έσπασε κάθε ρεκόρ προκαταβολικών πωλήσεων, ξεπερνώντας το Spider-Man: No Way Home μέσα σε μόλις τρεις ώρες.

Η Σουίφτ επέλεξε να συνεργαστεί απευθείας με την AMC, παρακάμπτοντας τα μεγάλα στούντιο, ώστε να κρατήσει μεγαλύτερο ποσοστό των εσόδων. Η νέα της παραγωγή, The Official Release Party of a Showgirl, θα προβληθεί για ένα Σαββατοκύριακο και αναμένεται να αποφέρει 30 έως 35 εκατ. δολάρια μόνο στις ΗΠΑ.

Όπως σχολίασε ο αναλυτής Πολ Ντεργκαραμπεντιάν, «η Σουίφτ επαναπροσδιόρισε το πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί ο κινηματογράφος για την προώθηση ενός καλλιτέχνη».

Το φαινόμενο Eras Tour

Η Eras Tour μετατράπηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο. Σε 51 πόλεις της Βόρειας Αμερικής, σημείωσε έσοδα 2,2 δισ. δολαρίων, καθιστώντας την την πιο επιτυχημένη περιοδεία όλων των εποχών. Οι θαυμαστές της δαπάνησαν συνολικά 5 δισ. δολάρια σε ταξίδια, ξενοδοχεία και εμπορεύματα – σχεδόν όσο οι συμμετέχοντες στο Super Bowl.

Σύμφωνα με την US Travel Association, κάθε επισκέπτης δαπάνησε κατά μέσο όρο 1.300 δολάρια. Οι πόλεις που φιλοξένησαν συναυλίες κατέγραψαν αύξηση πληρότητας ξενοδοχείων και ρεκόρ τουριστικής κίνησης, όπως στο Πίτσμπουργκ.

Αν και η κυκλοφορία του νέου άλμπουμ δεν θα επηρεάσει το ΑΕΠ όπως η περιοδεία, δημιουργεί τοπική οικονομική δραστηριότητα: μπαρ με θεματικά πάρτι, πωλήσεις ειδών και αυξημένες κρατήσεις κινηματογράφων.

Η ιδιοκτησία του μουσικού της καταλόγου

Η αξία της μουσικής που έχει δημιουργήσει από το 2019 εκτιμάται σε 400 εκατ. δολάρια, σύμφωνα με το Bloomberg. Μετά την επαναγορά των “masters” των πρώτων της δίσκων από ιδιωτικό επενδυτικό ταμείο, ελέγχει πλέον ολόκληρο τον κατάλογό της, συμπεριλαμβανομένων των επανεκδόσεων “Taylor’s Version.”

Όταν κυκλοφορεί νέο άλμπουμ, οι ακροάσεις των παλαιότερων έργων της εκτοξεύονται, αυξάνοντας ακόμα περισσότερο τα έσοδα. Η Σουίφτ είναι η πιο δημοφιλής καλλιτέχνις στο Spotify τα δύο τελευταία χρόνια, με τα άλμπουμ της να έχουν γίνει πλατινένια πάνω από 100 φορές.

Πρωτοπόρος στη νέα μουσική εποχή, η Σουίφτ βλέπει κάθε άλμπουμ ως οικονομικό εργαλείο που τροφοδοτεί ολόκληρη βιομηχανία: εμπορεύματα, βινύλια, κασέτες, περιοδείες και ταινίες. Όπως λέει ο Νόμπιλ, «δεν πρόκειται πια μόνο για δίσκους ή εισιτήρια – είναι ένα ολόκληρο οικονομικό σύστημα».

Διαβάστε ακόμη

Τσάντες και έπιπλα με vegan δέρμα από κόκκους καφέ

Ο παράδεισος που γίνεται κόλαση: Σκουπίδια, μποτιλιαρίσματα και φίλτρα στο Instagram

Παγκόσμια ναυτιλία 2025: Κυριαρχία Ελλάδας στην πλοιοκτησία (πίνακες)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα