Η Tesla βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα νέο κύμα ελέγχου, καθώς δεκάδες αναφορές ατυχημάτων και περιστατικών εγκλωβισμού επιβατών οδήγησαν την εταιρεία να εξετάσει ριζικό επανασχεδιασμό του μηχανισμού ανοίγματος των πορτών στα ηλεκτρικά της οχήματα.

Σύμφωνα με καταγγελίες στις Ηνωμένες Πολιτείες, υπήρξαν περιπτώσεις όπου επιβάτες παγιδεύτηκαν μέσα στα οχήματα μετά από πυρκαγιά ή σύγκρουση, με αποτέλεσμα να δυσκολευτούν ή να αδυνατούν να βγουν, καθώς οι διασώστες δεν μπορούσαν να ανοίξουν τις πόρτες.

Πέρα από τα ατυχήματα, η Αμερικανική Εθνική Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας (NHTSA) έχει δεχθεί αναφορές και για περιστατικά στην καθημερινή χρήση. Ιδιοκτήτες αυτοκινήτων Tesla υποστήριξαν πως χρειάστηκε να σπάσουν τα παράθυρα για να επανεισέλθουν στο όχημά τους, αφού τα ηλεκτρονικά χερούλια δεν ανταποκρίνονταν.

Έρευνα του Bloomberg εντόπισε τουλάχιστον 140 περιστατικά εγκλωβισμού επιβατών, αρκετά εκ των οποίων είχαν ως αποτέλεσμα σοβαρούς τραυματισμούς, ενώ ορισμένοι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους επειδή οι διασώστες δεν κατάφεραν να ανοίξουν εγκαίρως τις πόρτες μετά από φωτιά.

Απαντώντας στις ανησυχίες, ο επικεφαλής σχεδιασμού της Tesla, Φραντς φον Χόλτσχαουζεν, δήλωσε σε podcast του Bloomberg ότι η εταιρεία εργάζεται ήδη σε νέο μηχανισμό που θα ενσωματώνει τον ηλεκτρονικό και τον χειροκίνητο τρόπο ανοίγματος σε ένα σημείο.

«Η ιδέα να συνδυάσουμε τους δύο μηχανισμούς σε ένα κουμπί έχει πολύ νόημα», δήλωσε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι πρόκειται για ένα πρότζεκτ υπό εξέλιξη. Το ζητούμενο είναι να διευκολυνθεί η έξοδος των επιβατών σε συνθήκες πανικού, όταν ο σημερινός σχεδιασμός με χωριστά κουμπιά και διαφορετικούς τρόπους λειτουργίας μπορεί να προκαλέσει σύγχυση ή καθυστέρηση.

Διαφορετικά μοντέλα, διαφορετικά προβλήματα

Τα Model S και Model X διαθέτουν χερούλια που ανοίγουν και μαζεύονται αυτόματα, ενώ στα Model 3 και Model Y η πόρτα ανοίγει μηχανικά όταν πιεστεί προς τα μέσα. Ωστόσο, σε περίπτωση διακοπής ρεύματος ή σφάλματος του συστήματος, ο επιβάτης πρέπει να εντοπίσει χειροκίνητο μηχανισμό απασφάλισης μέσα στο όχημα.
Ο εντοπισμός αυτού του κουμπιού, όμως, μπορεί να είναι δύσκολος ειδικά αν πρόκειται για παιδιά, ηλικιωμένους ή άτομα που δεν γνωρίζουν καλά τη λειτουργία του οχήματος.

Σύμφωνα με το CNN, δεν έχει διευκρινιστεί εάν η Tesla θα προχωρήσει σε αναβάθμιση των υφιστάμενων αυτοκινήτων ή αν η αλλαγή θα ισχύει μόνο για νέα οχήματα.Πολλοί αναλυτές θεωρούν ότι ο συνδυασμός  ηλεκτρονικού και μηχανικού μηχανισμού είναι δύσκολο να εφαρμοστεί εκ των υστέρων στα ήδη κυκλοφορούντα μοντέλα.

Η συζήτηση έχει πάρει διεθνείς διαστάσεις: στην Κίνα, οι αρχές εξετάζουν την απαγόρευση των “κρυφών” χειρολαβών, ενώ στην Ευρώπη βρίσκονται σε εξέλιξη πρωτοβουλίες βελτίωσης των πρωτοκόλλων διάσωσης για ηλεκτρικά οχήματα μετά από σύγκρουση.

Παρότι τα Tesla σημειώνουν υψηλές επιδόσεις στα crash tests, οι δοκιμές αυτές μετρούν κυρίως την αντοχή του οχήματος και όχι τη δυνατότητα διαφυγής των επιβατών μετά από ατύχημα ένα κενό που πλέον έρχεται στο προσκήνιο.

Διαβάστε ακόμη

Ελαιόλαδο: Γιατί έχει μπει στο μάτι ληστών και οργανωμένων κυκλωμάτων

Χρέη – ρεκόρ 3,7 δισ. ευρώ του Δημοσίου

Πλειστηριασμοί: Νέα σφυριά με… ιστορία για «Μύλοι Βλαχογιάννη» και «Ελφίκο» (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα