© Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Στις συζητήσεις για το μοντέλο καλύτερης οργάνωσης πάντα οι Γερμανοί ξεπροβάλλουν ως το πρότυπο. Σε αυτή την περίπτωση, όμως, ίσως συμβαίνει το ανάποδο. Το «κάντε το όπως οι Ελληνες» φαίνεται να γίνεται σύνθημα μέσα στον γερμανικό όμιλο Miele, καθώς προσπαθεί να μετασχηματιστεί και να αλλάξει το μοντέλο λειτουργίας ώστε οι δημοφιλείς ηλεκτρικές συσκευές του να μη διατίθενται απλώς από τα καταστήματα των πελατών του, τις μεγάλες αλυσίδες λιανικής, αλλά και μέσα από το δικό του δίκτυο καταστημάτων προκειμένου να έχουν μια καλύτερη θέση σε μια αγορά που αλλάζει.
Στο δύσκολο αυτό εγχείρημα η ελληνική θυγατρική υπό τον διευθύνοντα σύμβουλο Θάνο Κυριαζή εμφανίζεται να είναι από τις πλέον αποδοτικές. Τα καταστήματα που δημιουργήθηκαν την τελευταία τετραετία, με αποτέλεσμα να εισέλθει η γερμανική εταιρεία απευθείας στη λιανική, όχι μόνο έχουν καταφέρει να αναδειχθούν το δυναμικότερο κανάλι ανάπτυξης, αλλά φαίνεται να κερδίζουν και σημαντικά μερίδια στην αγορά ηλεκτρικών ειδών στη χώρα μας.
Δυναμικό comeback
Μάλιστα η εταιρεία, που ήταν μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας έως τα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας, με την αλλαγή στρατηγικής και προσανατολισμού έχει καταφέρει να κάνει comeback στην αγορά, αλλά και στην κερδοφορία της παρά τις επενδύσεις και την πρόκληση του νέου πεδίου που έπρεπε να διαχειριστεί.
Γι’ αυτό και πρόσφατα η διοίκηση της πολυεθνικής αποφάσισε να αναβαθμίσει την Ελλάδα σε περιφερειακό cluster της, θέτοντας υπό την ευθύνη του κ. Κυριαζή και της ελληνικής ομάδας συνολικά επτά χώρες που ξεκινούν να βαδίζουν στο ίδιο μονοπάτι: την Κύπρο, την Αλβανία, τη Βόρεια Μακεδονία, το Κόσοβο, τη Σλοβενία, την Κροατία και τη Βοσνία/Ερζεγοβίνη.
«Τα αποτελέσματα της νέας στρατηγικής όπως τη διαμορφώσαμε έχουν έρθει νωρίτερα απ’ ό,τι περιμέναμε, κάτι που δείχνει ότι πέτυχε. Δεν είναι εύκολο να κάνεις μια τόσο μεγάλη αναδιάρθρωση, όμως τελικά τη φέραμε εις πέρας. Ουσιαστικά, ξαναστήσαμε το μοντέλο λειτουργίας και πλέον η άμεση επαφή με τον καταναλωτή είναι αυτό που μπορεί να κάνει τη διαφορά: αφενός προσφέροντάς του την εμπειρία, αφετέρου δίνοντας τον κατάλληλο χώρο στα προϊόντα μας, για τα οποία υπάρχει μεγάλη εκτίμηση του καταναλωτικού κοινού», εξηγεί ο κ. Κυριαζής, ο οποίος έχοντας θητεύσει για πάνω από 20 χρόνια στην P&G ανέλαβε τη θέση το 2019 με στόχο να φέρει εις πέρας τον μεγάλο στόχο.
«Τώρα, αυτό θα πρέπει να το κάνουμε και στις υπόλοιπες χώρες. Ηδη το δουλεύουμε και νομίζω ότι έως το τέλος του α’ εξαμήνου θα έχουν διαμορφωθεί και όλες οι διοικητικές ομάδες. Από εκεί και έπειτα η σκληρή δουλειά θα ξεκινήσει το φθινόπωρο».

Νέος κύκλος επενδύσεων
Το νέο cluster Adria Aegean, σύμφωνα με τον ίδιο, σηματοδοτεί μια ενισχυμένη περιφερειακή δομή λειτουργίας εξασφαλίζοντας αυξημένη αποδοτικότητα και μεγαλύτερη συνέργεια μεταξύ των αγορών.
«Ο αναμενόμενος συνολικός κύκλος εργασιών του cluster το 2025 θα ξεπεράσει τα 70 εκατ. ευρώ με περαιτέρω ανάπτυξη των καναλιών διανομής και των προϊοντικών κατηγοριών σε όλες τις αγορές όπου δραστηριοποιούμαστε», εκτιμά ο ίδιος, αν και θεωρεί ότι η δυναμική μπορεί να είναι ακόμα μεγαλύτερη.
Παράλληλα, θα τρέχουν και οι επενδύσεις στην Ελλάδα. Ηδη στην Αττική έχουν δημιουργηθεί πέντε καταστήματα ή «experience centers», όπως τα ονομάζουν στον όμιλο, ενώ ένα ακόμη αναμένεται να ανοίξει έως το τέλος της χρονιάς στο Ιλιον. Ακόμη, φέτος άνοιξε ένας νέος τριετής επενδυτικός κύκλος, που αναμένεται να φτάσει στα 12 εκατ. ευρώ, κάτι που μεταφράζεται σε νέα καταστήματα, περισσότερους εργαζόμενους, επικοινωνία κ.ο.κ.
«Είναι κινήσεις που γίνονται βήμα-βήμα. Πρώτα ενισχύουμε το brand awareness (σ.σ.: η αναγνωρισιμότητα της μάρκας) και μετά βλέπουμε από διάφορες μετρήσεις που κάνουμε ποιο θα μπορούσε να είναι το ιδανικό σημείο για ένα νέο κατάστημα. Το Ιλιον, π.χ., που θα είναι το επόμενο το οποίο θα λειτουργήσει, ήταν και λίγο έκπληξη για εμάς. Παρ’ όλα αυτά, ίσως υπογραμμίζει και τη διάχυση και τη δύναμη του brand που έχει χτίσει η Miele στα 54 χρόνια δραστηριοποίησής της στην Ελλάδα», αναφέρει ο κ. Κυριαζής.
Ενδιαφέρον πάντως έχει και η ελληνική πατέντα των κοινοπρακτικών καταστημάτων που ξεκίνησε από πέρυσι η Miele Hellas σε συνεργασία με την Gruppo Cucine.
«Ουσιαστικά, προέκυψε από μια συζήτηση που είχαμε και μια ιδέα να διαμορφώσουμε έναν μεγάλο κοινό χώρο όπου η μεν Gruppo Cucine, που ειδικεύεται στο έπιπλο κουζίνας, θα παρουσίαζε προτάσεις που θα συνδέονταν με τα προϊόντα της Miele δημιουργώντας μια νέα εμπειρία για τον πελάτη που θέλει να δει, να αγγίξει, να δοκιμάσει ένα αποτέλεσμα επιτόπου. Ετσι, δημιουργήσαμε το πρώτο υβριδικό κατάστημα Miele x Gruppo Cucine στη Βούλα και παράλληλα υπάρχει μια αντίστοιχη συνεργασία στην Αγία Παρασκευή. Είναι κάτι που έχει προσελκύσει μεγάλο ενδιαφέρον, γι’ αυτό και μας έχουν πει από τον όμιλο ότι θα ήθελαν να το δοκιμάσουν και στο εξωτερικό, με δεδομένο ότι δεν υπάρχει προηγούμενο για τη Miele, είναι ένα case study», εξηγεί ο κ. Κυριαζής, διευκρινίζοντας πάντως ότι η συνεργασία των δύο εταιρειών στην Ελλάδα δεν είναι αποκλειστική.
Ο καταναλωτής στο επίκεντρο
Γιατί όμως εξαρχής η Miele απευθύνθηκε στον τελικό καταναλωτή, επιλέγοντας μάλιστα να διακόψει την εμπορική της συνεργασία με τη μεγαλύτερη αλυσίδα λιανικής στην Ελλάδα, την Κωτσόβολος; «Το πρώτο και κύριο είναι ότι θέλαμε να βάλουμε τον καταναλωτή στο επίκεντρο. Ξέρουμε ότι έχουμε προϊόντα που έχουν μια συγκεκριμένη αξία και μια τιμή που είναι από 1,7 έως 3 φορές μεγαλύτερη από τη μέση αξία της κατηγορίας του προϊόντος. Και μπορεί να έχουμε στρατηγικές συνεργασίες υποστηρίζοντας σωστά συστήματα και επικοινωνώντας επαρκώς αυτό που θέλουμε, όμως όλα μπορείς να τα κάνεις όσο το δυνατόν καλύτερα στο δικό σου σημείο!
Εκεί ο καταναλωτής μπορεί να καταλάβει την αξία που, π.χ., μπορεί να έχει ένας φούρνος με τιμή 2.000, 3.000 ή 4.000 ευρώ. Χρειαζόμαστε λοιπόν τους χώρους που προσφέρουν αυτή τη διαφορετική εμπειρία, που δύσκολα μπορεί να έχει μέσα σε ένα κατάστημα με δεκάδες παρόμοια προϊόντα για να δει πραγματικά τις επιλογές του». Βέβαια, ο κ. Κυριαζής αναγνωρίζει ότι είναι ένας τρόπος δύσκολος μεν, αλλά απαραίτητος, όπως έχει αποδειχθεί, για καλύτερο προϋπολογισμό και στόχους, με δεδομένο ότι οι σχέσεις με τις αλυσίδες μπορούν εύκολα να αλλάξουν.
«Εχουμε καταφέρει μειώνοντας τελικά το δίκτυο των καταστημάτων όπου μπορεί κάποιος να βρει τα προϊόντα μας και με μόλις πέντε δικά μας καταστήματα να διπλασιάσουμε τις πωλήσεις μας και να ενισχύσουμε τα μερίδιά μας! Αυτό, νομίζω, λέει πολλά», τονίζει ο κ. Κυριαζής.
«Για μένα οποιοσδήποτε αναζητά αξία στην καθημερινότητα είναι ένας εν δυνάμει πελάτης της Miele. Σε κάποιες κατηγορίες προϊόντων αυτό ήδη φαίνεται, κυρίως στις πιο οικονομικά προσβάσιμες, όπως οι σκούπες. Θεωρώ όμως ότι αυτό μπορεί να επεκταθεί και σε άλλες πιο ακριβές κατηγορίες, όπως οι φούρνοι».
Ρίσκα και ασφάλεια
Για ένα στέλεχος που έχει περάσει μια ολόκληρη ζωή σε μια πολυεθνική όπως η P&G τι σημαίνει η μετάβαση σε μια οικογενειακή επιχείρηση, έστω και σε επίπεδο πολυεθνικής;
«Είμαι ευτυχισμένος εδώ. Νιώθω περισσότερο ελεύθερος – και αυτό είναι ανεκτίμητης αξίας. Μπορώ να παίρνω ρίσκα, έχοντας όμως και ασφάλεια. Επίσης, έχω ευελιξία, καθώς και την εμπιστοσύνη των μετόχων. Οι σχεδιασμοί γίνονται μακροπρόθεσμα και όχι με τη διάθεση για σπριντ ώστε να βγει το τρίμηνο. Κάναμε πολλά πράγματα αυτά τα επτά χρόνια που είμαι στην εταιρεία, τα οποία κανείς δεν θα περίμενε από μια οικογενειακή επιχείρηση. Πλέον βάζουμε ένα ισχυρό αποτύπωμα στην αγορά αλλάζοντας», επισημαίνει ο κ. Κυριαζής.
Η διαδρομή του ομίλου από το 1899 έως και σήμερα
Η Miele, ηγέτιδα στον χώρο των οικιακών συσκευών υψηλής ποιότητας, έχει μακρά και αξιοσημείωτη ιστορία που ξεκινά από το 1899. Ιδρύθηκε από τον μηχανικό Καρλ Μίλε και τον επιχειρηματία Ράινχαρντ Τσίνκαν στην πόλη Χέρτσεμπροκ της Γερμανίας, με αρχική εστίαση στην παραγωγή αποβουτυρωτών γάλακτος. Το μότο της «Immer besser» (Πάντα καλύτερα) εκφράζει τη δέσμευσή της για συνεχή βελτίωση και καινοτομία.
Βασικοί σταθμοί στην πορεία της Miele ήταν:
1900: Επεκτείνει την παραγωγή της με την κατασκευή των πρώτων πλυντηρίων ρούχων, τα οποία αργότερα εξελίχθηκαν σε σύγχρονα πλυντήρια, διευκολύνοντας έτσι την καθημερινή ζωή των νοικοκυριών.
1927: Εισέρχεται στην αγορά των ηλεκτρικών σκουπών παρουσιάζοντας το πρώτο της μοντέλο.
1929: Παρουσιάζει το πρώτο ηλεκτρικό πλυντήριο πιάτων στην Ευρώπη, ενισχύοντας τη θέση της στην καινοτομία οικιακών συσκευών.
1958: Λανσάρει το πρώτο ηλεκτρικό στεγνωτήριο ρούχων για οικιακή χρήση προσφέροντας ολοκληρωμένες λύσεις για την περιποίηση των ρούχων.
1987: Εισάγει το πρώτο πλυντήριο πιάτων με δίσκο για μαχαιροπίρουνα, βελτιώνοντας την αποδοτικότητα και την υγιεινή στον καθαρισμό.
2017: Παρουσιάζει τον φούρνο Dialog, μια επαναστατική συσκευή που χρησιμοποιεί ηλεκτρομαγνητικά κύματα για πιο ομοιόμορφο και γρήγορο μαγείρεμα.
Το προφίλ του ομίλου σήμερα
Σήμερα η Miele παραμένει μια οικογενειακή επιχείρηση, με την ιδιοκτησία να κατανέμεται μεταξύ των οικογενειών Μίλε (51,1%) και Τσίνκαν (48,9%). Τη διοίκηση του ομίλου ασκούν οι δρ Μάρκους Μίλε και δρ Ράινχαρντ Τσίνκαν, οι οποίοι κατέχουν τις θέσεις των συνιδιοκτητών και διευθυνόντων συμβούλων.
Ο όμιλος διαθέτει παρουσία σε 47 χώρες μέσω θυγατρικών εξασφαλίζοντας μια ισχυρή διεθνή παρουσία. Το οικονομικό έτος 2024 η Miele κατέγραψε ετήσιο κύκλο εργασιών ύψους 5,04 δισ. ευρώ. Ο αριθμός των εργαζομένων της έφτασε στους 23.500, εκ των οποίων οι 11.300 είναι στη Γερμανία αντανακλώντας την ανάπτυξη και τη δέσμευση της εταιρείας στην ποιότητα και την καινοτομία. Στην Ελλάδα οι εργαζόμενοι έχουν φτάσει στους 103.
Η Miele συνεχίζει να επενδύει στην έρευνα και ανάπτυξη διατηρώντας την πρωτοπορία της στον κλάδο των οικιακών συσκευών και παραμένοντας πιστή στο μότο της «Immer besser».
Διαβάστε ακόμη
Έργα: Ανοιξαν οι «ουρανοί» των αποζημιώσεων για Ολυμπία Οδό και μετρό Θεσσαλονίκης
Πλεόνασμα-έκπληξη ανοίγει τον δρόμο για μειώσεις φόρων
MAXI ΑΒΕΕ: Μια ελληνική χαρτοβιομηχανία με… maxi ανάπτυξη και επιδόσεις (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.