Της Κατερίνας Καραμούτσου

Ή αλλιώς, πώς οι τεχνολογίες και κυρίως η εικονική πραγματικότητα μπορούν να επαναπροσδιορίσουν το φυσικό βιβλίο. Αυτός είναι στόχος της εταιρείας Alas Playful Media που συμμετείχε στο πρόγραμμα του επιταχυντή Innovathens για τα creative industries στην Ελλάδα.

«Ζούμε ξανά την εποχή της ανακάλυψης της τυπογραφίας. Οι νέες τεχνολογίες μπορούν να προσφέρουν νέες δυνατότητες ανάδειξης του ελληνικού πολιτισμού» λέει στο newmoney.gr ο επικεφαλής της, Γιάννης Σκουρογιάννης.

H εταιρεία αποφάσισε πρόσφατα να ξεκινήσει μια νέα δραστηριότητα με εκδόσεις, να σχεδιάσει ένα βιβλίο που θα χρησιμοποιεί διαφορετικά μέσα, το διαδίκτυο και την εικονική πραγματικότητα, με στόχο την ανάδειξη του ελληνικού πολιτισμού, γι’ αυτό και η πρώτη αγορά που «στοχεύουν» είναι η Κίνα, όχι η Ελλάδα.

Ο πρώτος τίτλος που εκδίδουν με αυτή τη μορφή είναι ένα βιβλίο κόμικ, με θέμα μια ιστορία ενηλικίωσης δύο διαφορετικών, πολιτισμικά, ηρώων, ηλικίας 16 χρονών και με φόντο το νησί της Κεφαλονιάς. Το βιβλίο θα δημοσιευτεί αρχικά σε 12 επεισόδια σε webcomic πλατφόρμα της Κίνας και στη συνέχεια θα εκδοθεί σε μορφή έντυπου βιβλίου. Και στα δύο στάδια το περιεχόμενο θα περιλαμβάνει στοιχεία εικονικής πραγματικότητας.

Για την συγκεκριμένη έκδοση η εταιρεία συνεργάζεται με πολλούς ανθρώπους από το χώρο του digitlal storytelling και της συγγραφής βιβλιών, του κόμικ, του περιεχομένου για VR, του web publishing και του packaging καθώς και με εταιρεία web management και co-publishing με έδρα το Πεκίνο.

«Σκοπός μας είναι η ασιατική αγορά να έρθει σε επαφή με τον ελληνικό πολιτισμό μέσα από προσφιλή μέσα και γλώσσες επικοινωνίας, να συμμετέχει ενεργά στην εξέλιξη της πλοκής και να αναρωτηθεί πάνω σε οικουμενικά θέματα με διαχρονική αξία» εξηγεί, προσθέτοντας ότι στη συνέχεια θα προχωρήσουν και σε άλλες ασιατικές και ευρωπαϊκές χώρες.

Λίγα λόγια για την εταιρεία

Η αστική ΜΚΟ Alas Playful Media, με έδρα στο Ελληνικό, ασχολείται με την ανάδειξη και προβολή του ελληνικού πολιτισμού μέσα από εφαρμογές που συνδυάζουν διαφορετικά μέσα και τεχνολογίες και ειδικεύεται στις εφαρμογές VR (εικονική πραγματικότητα), με σκοπό την εξεύρεση νέων τρόπων αναπαράστασης γνώσης και ψυχαγωγίας. Δραστηριοποιείται στο σχεδιασμό, στην ανάπτυξη και παραγωγή πολιτιστικού περιεχομένου και στη διοργάνωση δράσεων και εκδηλώσεων στο χώρο της ηλεκτρονικής επικοινωνίας, social media και άτυπης εκπαίδευσης.