Σε τροχιά σταθερής κερδοφορίας παραμένει η Ποτοποιία Θράκης, η οποία έχει καταφέρει να εξελιχθεί σε έναν από τους μεγάλους του κλάδου κυρίως λόγω της εξωστρέφειας της και της παρουσίας της σε πάνω από 30 χώρες. Έχοντας εδώ και χρόνια ένα συμβόλαιο με τη Lidl που της ξεκλείδωσε πολλές ευρωπαϊκές αγορές και φθάνοντας να είναι leader σε σημαντικές αγορές της Μ. Ανατολής, όπως της ιρακινής και της ισραηλινής η ποτοποιία που έχει ως έδρα την Κομοτηνή θεωρείται απ’ τους μεγαλύτερους παραγωγούς ούζου.

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις που δημοσιεύτηκαν, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας το 2018 κατέγραψε κάμψη 2,6% στα 19,058 εκατ. ευρώ. Την ίδια ώρα τα κέρδη μετά τους φόρους ήταν 730.531 ευρώ εκ των οποίων τα 388.388 ευρώ θα διανεμηθούν ως μέρισμα και τα υπόλοιπα, πέραν του τακτικού αποθεματικού (42.328 ευρώ),  θα μεταφερθούν στη νέα χρήση. Ως αποτέλεσμα τα συσσωρευμένα κέρδη που εμφανίζει η εταιρεία ξεπερνούν ήδη τα 2,7 εκατ. ευρώ.

Για το 2019 η διοίκηση υπό τον κ. Βάιο Κουδουμάκη (διευθύνοντα σύμβουλο) προβλέπει ανάλογη πορεία της εταιρείας ενώ νέο μεγάλο στοίχημα αποτελεί η ρωσική αγορά, πέραν του ούζου και του μπράντι, θέλει να προωθήσει επίσης βότκα και τζιν, τα οποία όμως θα παράγονται από τη βουλγαρική Udrtiks Ltd, με την οποία έχει συνάψει συμφωνία.

Σε κάθε περίπτωση οι πωλήσεις στο εξωτερικό αποτελούν και την «αιχμή» της εταιρείας με δεδομένο παρά το γεγονός ότι η εγχώρια αγορά εξακολουθεί να  έχει το μεγαλύτερο μερίδιο – έστω και οριακά – επί του τζίρου.  Χαρακτηριστικά το 2018 οι πωλήσεις στην εσωτερική αγορά ήταν 10,073 εκατ. ευρώ, οι αντίστοιχες στην ευρωπαϊκή αγορά 4,416 εκατ. ευρώ και στις τρίτες αγορές 4,568 εκατ. ευρώ.

Η ανάπτυξη των εξαγωγών βέβαια δεν ήταν εύκολο κομμάτι για την εταιρεία. Η πολλή δουλειά αλλά και η χρονική συγκυρία όμως σε πολλές περιπτώσεις βοήθησαν. Όπως για παράδειγμα στην επικράτηση των προϊόντων της στο Ιράκ. Όταν στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας ο πόλεμος στη χώρα έσβηνε από το χάρτη την πλειονότητα των εργοστασίων που παρήγαν το δημοφιλές στους Ιρακινούς «αράκ», το αντίστοιχο της ελληνικής ρακής και του ούζου η Ποτοποιία Θράκης πήρε το ρίσκο και ξεκίνησε την αποστολή του ούζου της στην ιρακινή αγορά. Σήμερα έχει φθάσει να καταλαμβάνει στην εκεί αγορά ένα μερίδιο της τάξης του 85%!

Κάπως έτσι η  «Ποτοποιία – Οινοποιία Θράκης ΑΒΕΕ» θεωρείται από τις μεγαλύτερες εταιρείες παραγωγής ούζου και αλκοολούχου ποτού τύπου μπράντι. Τα προϊόντα εξάγονται σε περισσότερες από 30 χώρες όπως κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Μέση Ανατολή, ΗΠΑ, Ρωσία, Β.Μακεδονία, κ.τ.λ. Παράγει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας για τις μεγαλύτερες αλυσίδες της Γερμανίας και της Ελλάδας και τα επώνυμα προϊόντα της “ΟΥΖΟ 7” και “ΟΥΖΟ 7 GOLD” έχουν την πρώτη θέση στις χώρες της Μέσης Ανατολής.

Εν τω μεταξύ, οι δανειακές υποχρεώσεις της εταιρείας παραμένουν περιορισμένες σε σχέση με τα οικονομικά μεγέθη της. Συγκεκριμένα τα μακροπρόθεσμα δάνεια στις 31 Δεκεμβρίου 2018 ήταν 490.607 ευρώ και τα βραχυπρόθεσμα 1,56 εκατ. ευρώ από 2,26 εκατ. ευρώ που ήταν ένα χρόνο πριν. Οι εμπορικές υποχρεώσεις της εταιρείας μειώθηκαν στα 1,43 εκατ. ευρώ. Την ίδια ώρα στο Ταμείο της η επιχείρηση είχε 260.960 ευρώ.

Μοναδική «σκιά» στον ισολογισμό και βασικός λόγος για να υπογράψει με επιφύλαξη ο ορκωτός λογιστής είναι ένα ποσό ύψους 923.793 ευρώ  στον λογαριασμό Ενεργητικού «Λοιπές Απαιτήσεις», που αφορά επιχορηγήσεις από ΟΑΕΔ παλαιότερων χρήσεων, επιχειρήσεων παραμεθόριων περιοχών, για επιδότηση του κόστους μισθοδοσίας το προσωπικού τους. Το ποσό αυτό βάσει της υπ’ αριθ. Οικ.13311/273/11.4.2016 Υπουργικής Αποφάσεως έχει καταστεί μη εισπράξιμο. Η εταιρεία έχει προβεί σε δικαστικές αγωγές κατά του Ελληνικού Δημοσίου διεκδικώντας την είσπραξη του συνόλου της εν λόγω απαίτησης. Σε κάθε περίπτωση ο ορκωτός λογιστής εκτιμά πως σε περίπτωση αρνητικής έκβασης των αγωγών, η εταιρεία θα έπρεπε να εμφανίσει ισόποσα απομειωμένα τα ίδια κεφάλαια και την εν λόγω απαίτησή της.