Από τις απαρχές του εμπορίου και της βιομηχανίας η συνταγή της επιτυχίας ήταν μία: να διαθέτεις ένα προϊόν ή μια προστιθέμενη υπηρεσία την κατάλληλη στιγμή και ταυτόχρονα να έχεις μια μοναδική προσέγγιση σε ένα δισεπίλυτο πρόβλημα της αγοράς.

Αυτή τη μοναδικότητα οι δύο συνιδρυτές της Triparound την πέτυχαν αφού συνδύασαν ιδανικά την εμπειρία τους στον τουριστικό χώρο με την τεχνολογία. Σήμερα, έχοντας ολοκληρώσει τον πρώτο σημαντικό γύρο χρηματοδότησης με 1,2 εκατ. δολάρια από επενδυτές κυρίως από τη Silicon Valley, παρέχουν ένα διεθνές προϊόν το οποίο φιλοδοξούν να κάνει τον γύρο σε ξενοδοχεία, τουριστικά πρακτορεία και παρόχους τουριστικών δραστηριοτήτων. Kαι ο γύρος δεν έχει ολοκληρωθεί διεθνώς, αν και ήδη απευθύνεται σε πελάτες παγκοσμίως.

Silicon Valley

Ποιος είναι αυτός, όμως, ο γύρος ή κύκλος; Ουσιαστικά, το λογισμικό της Triparound πραγματοποιεί τη δουλειά που θα έκαναν οι ίδιοι οι ξενοδόχοι, τα τουριστικά πρακτορεία ή οι πάροχοι εξειδικευμένων τουριστικών δραστηριοτήτων. Αντί να τηλεφωνούν οι επικεφαλής της υποδοχής (concierge) των ξενοδοχείων για να κλείσουν μια υπηρεσία για τους πελάτες τους, το λογισμικό περιλαμβάνει όλους τους προμηθευτές του ξενοδοχείου και δίνει τη δυνατότητα και στους πελάτες να προγραμματίσουν εκ των προτέρων, λ.χ., μια επίσκεψη στην Ακρόπολη, μια θεραπεία spa, τη μεταφορά τους από και προς το αεροδρόμιο, μια κράτηση σε εστιατόριο κ.τ.λ.

Το λογισμικό της Triparound, όπως αναφέρει ο ένας εκ των συνιδρυτών της, ο Aντώνης Χαλκιόπουλος, «δεν είναι ένα marketplace. Οι πελάτες μας καταχωρούν τους προμηθευτές τους και σε πραγματικό χρόνο γίνονται οι κρατήσεις για όλες τις υπηρεσίες, ενώ υπάρχει και αναλυτική αναφορά (reporting) και στατιστικά στοιχεία για όσες υπηρεσίες ολοκληρώθηκαν. Πρόκειται για ένα ολιστικό προϊόν το οποίο διεκπεραιώνεται σε ένα τουριστικό πακέτο με τη λογική “δημιουργώ, παρουσιάζω, εκτελώ”».

Με λίγα λόγια, τα ξενοδοχεία, για παράδειγμα, μπορούν να δημιουργήσουν τη δική τους αγορά, την οποία ελέγχουν οποτεδήποτε και σε πραγματικό χρόνο. Ουσιαστικά, δημιουργούν ένα κέντρο κερδών από τις υπηρεσίες, ενώ ταυτόχρονα τα έξοδα περιορίζονται. Απλά, με το λογισμικό της Triparound όλα είναι ψηφιοποιημένα και καταγεγραμμένα. Ο δε πελάτης-ταξιδιώτης μένει εντυπωσιασμένος από την ταχύτητα και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Ολες αυτές οι υπηρεσίες που παρέχονται βελτιώνονται με τη χρήση του λογισμικού της Triparound. Πρόκειται για τα τρία αγγλικά E (Efficiency, Effectiveness, Ease of use), τα οποία αντιστοιχούν στα τρία ελληνικά Α, δηλαδή Αποδοτικότητα, Αποτελεσματικότητα και Ανεση στην καθημερινή λειτουργία των υπηρεσιών της τουριστικής επιχείρησης, όπως εξηγεί ο δεύτερος συνιδρυτής της Triparound, ο Χρήστος Στεργίου.

Πώς ξεκίνησε

Ηταν η εποχή που η τότε ομάδα του project Tooristas, που αποτελούνταν από τον Αντώνη, τον Ανδρέα Καλαϊτζή και τον Θάνο Καραντζιά, είχε ενταχθεί στο πρόγραμμα στήριξης νεανικής επιχειρηματικότητας egg της Eurobank. Παράλληλα ο Χρήστος είχε επιλεγεί ως μέντορας της Tooristas στο πλαίσιο της υπηρεσίας mentoring που εξασφαλίζει το egg, λόγω της πλούσιας εμπειρίας του στην αγορά του τουρισμού ως ιδρυτής και CEO της εταιρείας πολυτελών ταξιδιών TrueTrips και ως ιδρυτικό μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Marketing Greece. Η συνεργασία μεταξύ του Αντώνη και του Χρήστου, που ξεκίνησε υπό την αιγίδα του egg, ήταν καταλυτική, καθώς επέτρεψε να δημιουργηθεί η ανταλλαγή γνώσεων και ιδεών υπό ιδανικό πρίσμα.

Τόσο το λογισμικό όσο και η ομάδα της Tooristas αποτελούν σήμερα τον ακρογωνιαίο λίθο της Triparound, η οποία τον Μάρτιο του 2019 ολοκλήρωσε τον πρώτο γύρο χρηματοδότησης από μια ομάδα «αγγέλων» επενδυτών που αντιπροσωπεύουν και τις πέντε ηπείρους. Συγκεκριμένα, μεταξύ των επενδυτών συναντούμε τόσο διεθνείς επενδυτές και επαγγελματίες από καταξιωμένες εταιρείες όσο και αναγνωρισμένους Ελληνες επιχειρηματίες.

Συγκεκριμένα, στους επενδυτές, μεταξύ άλλων, συγκαταλέγεται η Λέιλα Στάρντι της Capital G, o Ανδρέας Σταυρόπουλος της DFJ και ο Μπεν Μπόγιερ της Tenaya Capital. Επίσης, στο συμβουλευτικό δυναμικό της εταιρείας βρίσκονται ο Κένταρ Ντόσι, αντιπρόεδρος της Salesforce για τα Analytics και το Einstein.ai, και ο Γιάννης Δόσιος, αντιπρόεδρος για τα Αναδυόμενα Προϊόντα στο Twitter.

Επιλογή η Ελλάδα

Οι τελευταίοι διαπιστώνουν ήδη μια ταχύτατη εξέλιξη της Triparound καθώς από μια αίθουσα γραφείων στο Μαρούσι (όπου στεγάζονται νεοφυείς αλλά και καταξιωμένες επιχειρήσεις) με δεκαπέντε άτομα προσωπικό, η εταιρεία ήδη έχει 20 ξενοδοχεία-πιλότους, ενώ δεκάδες έχουν εκδηλώσει την πρόθεση να αποκτήσουν το λογισμικό της. Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2020, η Triparound θα παρουσιάσει και την έκδοση του λογισμικού που θα απευθύνεται στα τουριστικά πρακτορεία, ενώ ετοιμάζει και άνοιγμα στην αγορά των παρόχων τουριστικών δραστηριοτήτων που θα συζητηθεί.

Σήμερα, η Τriparound προσφέρει το λογισμικό της στην αλυσίδα Sani Resort, στο «Electra Metropolis», στα ξενοδοχεία «Santikos Collection», στα «New» και «Periscope» των Yes Hotels, στο «Μystique» και στο «Perivolas» στη Σαντορίνη, στον όμιλο της Ηotel Brain, στον όμιλο των ξενοδοχείων Μήτση, στο ξενοδοχείο «Πέτρα» κ.ά. Επίσης, μεταξύ των προμηθευτών με τους οποίους συνεργάζεται η Triparound είναι οι ποδοσφαιρικές ακαδημίες της Τσέλσι στη Χαλκιδική και οι ακαδημίες του Ισπανού πρωταθλητή τένις Ράφα Ναδάλ. Η εταιρεία διαθέτει επενδυτές και συμβούλους διεθνώς και έχει έδρα στο Palo Alto, αλλά η βάση της είναι στην Ελλάδα. Η επιλογή της χώρας μας δεν είναι τυχαία, καθώς εδώ γίνονται όλη η έρευνα και η ανάπτυξη του προϊόντος.

Η μελλοντική πορεία

Η επέκταση εξετάζεται με προσεκτικά βήματα από τα στελέχη της εταιρείας σε αγορές και προορισμούς συναφείς με την Ελλάδα, όπως η Ιταλία και η Τουρκία, ενώ στις βλέψεις της είναι και οι μεγάλες αγορές όπου συγκεντρώνεται όγκος ξενοδοχείων και τουριστικών πρακτόρων. Αλλωστε οι συνομιλίες με τους επενδυτές-συμβούλους σε όλα τα μέρη του κόσμου είναι σχεδόν καθημερινές. Προτεραιότητα της Triparound, όμως, είναι η προσφορά τελικών και ποιοτικών λύσεων προς τους πελάτες της. Μετά από αυτή την ολοκλήρωση των υπηρεσιών, αλλά και μεταγενέστερους γύρους χρηματοδότησης, οι ιδρυτές της ελληνικής εταιρείας διατηρούν τις φιλοδοξίες τους.

Αλλωστε, αυτό δηλώνει το όνομά της: ταξίδι γύρω από όλο τον κόσμο.