Ακόμα και να ενεργοποιήσει ποινικές διαδικασίες με την υποβολή έγκλησης ή μηνυτήριας αναφοράς που θα στρέφεται τόσο κατά της Coca Cola όσο και κατά του Υπουργείου Πολιτισμού είναι αποφασισμένος ο Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΛΟΥΞ Μαρλαφέκας ΑΕΒΕ για την υπόθεση με τα διαφημιστικά σήματα που χρησιμοποιεί η πολυεθνική τα οποία δείχνουν τον Παρθενώνα, τη Βουλή, το Λευκό Πύργο πάνω σε προϊόντα της.

Σημειώνεται πως σήμερα το Συμβούλιο Ελέγχου και Επικοινωνίας θα αποφασίσει σε δεύτερο βαθμό για την προσφυγή που εξαρχής είχαν καταθέσει Λουξ, Βίκος και Εψα κατά της καμπάνιας της Coca Cola Hellas.

«Θα το πάω μέχρι τέλους. Δεν πρόκειται να αφήσουμε αυτό το πράγμα να γίνει θέσφατο. Να καπηλεύεται μία εταιρεία χωρίς την οποιαδήποτε άδεια την ιστορία του τόπου και το υπουργείο Πολιτισμού να απαντά στις ερωτήσεις μας ως Πόντιος Πιλάτος», δήλωσε σε ενημερωτική συνάντηση με δημοσιογράφους στο περιθώριο των διεθνών αγώνων αυτοκινήτου PICK Πάτρας. «Θα χρησιμοποιήσουμε ότι δυνατότητες μας δίνει ο νόμος για να ανακόψουμε μία ξεκάθαρα επιθετική κίνηση. Και αυτό η ΛΟΥΞ είναι αποφασισμένη να το κάνει ακόμα και αν δεν ακολουθήσουν οι άλλες δύο εταιρείες», πρόσθεσε.

Ο κ. Μαρλαφέκας, ο οποίος βρίσκεται σε ανοιχτή κόντρα με την πολυεθνική και μάλιστα ήταν από τους βασικούς μάρτυρες κατηγορίας στην έρευνα που είχε κάνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού και η οποία οδήγησε στην επιβολή προστίμων εναντίον της, υποστήριξε πως η πολυεθνική συνεχίζει απρόσκοπτη τις αθέμιτες πρακτικές. «Δεν έχει αλλάξει το παραμικρό», τόνισε δηλώνοντας μάλιστα πως είναι έτοιμος να προσκομίσει στοιχεία.

Στο υπόμνημα που υπέβαλαν οι τρεις ελληνικές εταιρείες αναψυκτικών στην δευτεροβάθμια επιτροπή του ΣΕΕ, ζητούν την απόρριψη της αίτησης επανελέγχου της Coca Cola Hellas καθώς και την απόσυρση «εντός μιας ημέρας όσες μορφές επικοινωνίας δεν έχει αποσύρει η Coca Cola, καθώς και τις συσκευασίες των μπουκαλιών της».

Και αυτό όπως λένε γιατί «η εν λόγω προωθητική ενέργεια της Coca Cola δημιουργεί αθέμιτα αύξηση των πωλήσεων της και μείωση των δικών τους. Στοχεύει δε στο συναίσθημα και ενώ είναι και απόλυτα στοχευμένη η επιλογή της, αφού τα μπουκάλια αυτά κυκλοφορούν στην Αθήνα, άλλα μπουκάλια με τις Κυκλάδες στα νησιά των Κυκλάδων, στην Θεσσαλονίκη κυκλοφορούν μπουκάλια με τον Λευκό Πύργο κοκ.».

ΕΨΑ, Βίκος και Λουξ καταγγέλλουν ακόμη πως ο αρμόδιος φορέας (Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Αθηνών) δεν ήλεγξε την εταιρεία και δεν επέβαλε σε αυτήν τα αντιστοιχούντα τέλη, ενώ αντικρούουν τα επιχειρήματα που θέτει η πλευρά της Coca Cola Hellas, όπως ότι δεν υπήρχε νομοθετικό καθεστώς από τον Μάρτιο του 2019 που να καλύπτει τις σχεδιαστικές απεικονίσεις.

Η θέση της Coca Cola

Την ίδια ώρα κύκλοι της Coca Cola Hellas κάνουν λόγο για εντυπώσεις που δημιουργούν οι ανταγωνίστριες εταιρείες του κλάδου περί μη τήρησης του νόμου. Όπως σημειώνουν αυτές είναι λανθασμένες, διαστρεβλώνουν την πραγματική εικόνα, μειώνουν την αξία των ενεργειών της εταιρείας και τον ουσιαστικό σκοπό της καμπάνιας, που είναι η στήριξη του ελληνικού Τουρισμού (…) Η Coca-Cola σέβεται το νόμο και τους θεσμούς και λειτουργεί μέσα στο πλαίσιο των κανόνων και της επιχειρηματικής δεοντολογίας – δεν θα προέβαινε ποτέ σε παράνομες ή μη εγκεκριμένες δράσεις που θα έθεταν σε ρίσκο τη φήμη και την αξιοπιστία της». Εξάλλου, τονίζουν, πως «ο τουρισμός και η ανάδειξη της Ελλάδας διεθνώς αποτελεί για την εταιρεία προτεραιότητα και στρατηγικό πυλώνα του προγράμματος κοινωνικής προσφοράς»