Σημαντικό ανάχωμα στην μεγάλη πτώση των πωλήσεων κατά το διάστημα του lockdown αποδείχθηκε το e-shop της Mothercare καταφέρνοντας να συγκρατήσει το 48% του τζίρου που είχαν κάνει πέρυσι τα 32 καταστήματα του δικτύου της. Και αυτό παρά το γεγονός, όπως εξηγούσε η κα Βιολέττα Λάππα, Αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της εισηγμένης στο ΧΑ «I. Κλουκίνας – Ι. Λάππας Α.Ε.», ότι το ηλεκτρονικό κανάλι πωλήσεων της εταιρείας είχε ξεκινήσει μόλις εννέα μήνες πριν!

Συνολικά, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρείχε η κα Λάππα, το mothercare.gr κατά τη διάρκεια του lockdown διαχειρίστηκε 30.000 ηλεκτρονικές παραγγελίες για βρεφικά είδη και παιχνίδια που αφορούσαν περίπου 90.000 προϊόντα!
Όπως εξήγησε σε τηλεδιάσκεψη με εκπροσώπους του Τύπου, η πανδημία βρήκε την εταιρεία σε  φάση υλοποίησης μίας τεχνολογικής επένδυσης ,καθώς στρατηγικός στόχος της εταιρείας για το 2020 είναι η υιοθέτηση μιας οmnichannel προσέγγισης κατά την οποία οι πελάτες έχουν την ευκαιρία να ενημερώνονται, να κάνουν τις αγορές τους και να δέχονται εξατομικευμένες προωθητικές ενέργειες ανεξάρτητα από το κανάλι που επιλέγουν. Επιπλέον, με την υιοθέτηση προηγμένων τεχνολογικών λύσεων όπως το πρόγραμμα CRM, η εταιρεία στοχεύει στην καλύτερη γνώση των αναγκών και προτιμήσεων των πελατών με σκοπό την προσφορά εξατομικευμένων προτάσεων.

Μεγαλύτερη επένδυση

Eπιπλέον, στους άμεσους στόχους της εταιρείας είναι η περαιτέρω ανάπτυξη του ηλεκτρονικού καταστήματος με διευρυμένες συλλογές σε βασικούς προμηθευτές βρεφικού εξοπλισμού, με συλλογές αποκλειστικά για το e-shop και διαθέσιμες κατόπιν παραγγελίας, με δυνατότητα παραλαβής από το κατάστημα (για όσους, λόγω πανδημίας, προτιμούν να περιορίσουν την παραμονή τους στον χώρο) και με πλήρη υποστήριξη με την έκδοση και την εξαργύρωση πόντων της κάρτας family points.

Ο στρατηγικός σχεδιασμός

Στόχος της εταιρείας είναι η βελτίωση της αγοραστικής εμπειρίας και η πλήρης επικοινωνία των δύο καναλιών πώλησης. Γι’ αυτό το λόγο, τα φυσικά καταστήματα θα εξακολουθήσουν να βρίσκονται στον πυρήνα της επιχειρηματικής δραστηριότητας της εταιρείας, με τη διαφορά ότι, εκεί όπου τα συνολικά τετραγωνικά του χώρου δεν επαρκούν για την προβολή της πλήρους συλλογής, οι εκπαιδευμένοι πωλητές μέσω tablet και e-shop θα εξυπηρετούν τους πελάτες του καταστήματος παρουσιάζοντας τους ολόκληρη την συλλογή.

«Έκρηξη» πωλήσεων με την επαναλειτουργία

Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις πάντως αναμένεται να αποτελέσουν την «αιχμή του δόρατος» για την Κλουκίνας Λάππας και μετά πανδημία.

«Το ηλεκτρονικό μας κατάστημα εξακολουθεί να είναι πρώτο σε πωλήσεις σε σύγκριση με τα υπόλοιπα φυσικά καταστήματά μας ακόμη και σε συνθήκες ανοιχτής αγοράς με ιδιαίτερη αυξημένη κίνηση.  Αυτό επιβεβαιώνει τη δυναμική που έχει αποκτήσει καθώς φαίνεται ότι μπορεί να διατηρήσει τη συμμετοχή του στον ετήσιο τζίρο της εταιρείας σε σημαντικά υψηλά επίπεδα πάνω από 12%», σημείωσε η κα Λάππα.

Η επιστροφή στην κανονικότητα λειτουργίας των δικτύων καταστημάτων, σύμφωνα με την ίδια, έχει συνοδευτεί από μία σημαντική αύξηση των πωλήσεων, μεγαλύτερη και των αρχικών εκτιμήσεων της διοίκησης.

«Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που με την επανεκκίνηση των φυσικών καταστημάτων μας την πρώτη εβδομάδα, η εικόνα των πωλήσεών μας ξεπέρασε κάθε προσδοκία αφού οι πωλήσεις κινήθηκαν σε σημαντικά υψηλότερα της περσινής αντίστοιχης περιόδου επίπεδα», σημείωσε η κα Λάππα. Και συνέχισε: «το διάστημα των πρώτων 8 ημερών λειτουργίας της αγοράς είναι σύντομο και δεν μπορεί να εξάγει κανείς ασφαλή συμπεράσματα για το πόσο θα επηρεαστούν τα αποτελέσματα εξαμήνου αλλά παραμένουμε αισιόδοξοι. Παρακολουθούμε στενά την αγορά και έχουμε σκοπό να επενδύσουμε στις ευκαιρίες που θα παρουσιαστούν στο μέλλον για να βελτιώσουμε τα αποτελέσματα της εταιρείας μας και να δημιουργήσουμε αξία για τους μετόχους και τους υπαλλήλους μας».

Διευκρίνισε δε πως στην παρούσα φάση οι ευκαιρίες προφανώς θα έρθουν από τις ανακατατάξεις και την αναδιάρθρωση της ίδιας της αγοράς.

Νέες κινήσεις στα Βαλκάνια

Στο αναπτυξιακό σχέδιο της εταιρείας είναι το άνοιγμα του e-shop της Ρουμανίας, όπου ήδη από το 2004 η εταιρεία λειτουργεί με επιτυχία 6 φυσικά καταστήματα. Η στρατηγική απόφαση του ανοίγματος στη χώρα αυτή, οφείλεται στο γεγονός ότι ο πληθυσμός της Ρουμανίας είναι εξοικειωμένος με το ηλεκτρονικό εμπόριο, σε μεγαλύτερο ποσοστό συγκριτικά με την Ελλάδα, ενώ παρατηρείται γεωγραφική διασπορά του σε μεγάλες πόλεις, όπως η Cluj και η Timişoara.

Επιπλέον στα άμεσα σχέδια της εταιρείας είναι η λειτουργία του δεύτερου καταστήματος στην αγορά της Σερβίας, μια αγορά με μεγάλες προοπτικές μέσα στην περίοδο του καλοκαιριού.

Παιδικά παιχνίδια και στο βάθος… νέο δίκτυο καταστημάτων

Ανάμεσα στα project που βρίσκονται στο τραπέζι είναι και η ενδυνάμωση της συνεργασίας με την εταιρεία παιδικών παιχνιδιών «The Entertainer», η οποία απέκτησε την ELC. Στα σχέδια πέρα από τον εμπλουτισμό της προϊόντικής γκάμας που υπάρχει ήδη στα καταστήματα της Γλυφάδας και του Χαλανδρίου είναι και η ανάπτυξη αυτόνομου δικτύου καταστημάτων.

Να σημειωθεί πως η Κλουκίνας Λάππας ιδρύθηκε το 1978. Ξεκίνησε ως κατασκευαστική εταιρεία και σταδιακά μεταμορφώθηκε σε έναν όμιλο εταιρειών με δραστηριότητα στο λιανεμπόριο και τον ενεργειακό κλάδο. Σήμερα διατηρεί δίκτυο 32 καταστημάτων mothercare στην Ελλάδα και 9 στα Βαλκάνια. Όπως είπε η κα Λάππα η συνεργασία franchise με την αγγλική εταιρεία mothercare ανανεώθηκε πρόσφατα για ακόμη δέκα χρόνια, ενώ μακράς διάρκειας είναι και το συμβόλαιο που έχει και με την ELC (Early Learning Centre).