search icon

Ελλάδα

Ακρίβεια: Μετ’ εμποδίων οι μειώσεις στις τιμές για τα προϊόντα (vid)

Δεν πέρασαν οι εκπτώσεις σε όλα τα προϊόντα παρά τα μέτρα

Το υπουργείο Ανάπτυξης ανακοίνωσε μείωση αρχικών τιμών σε 3.900 προϊόντα μετά τα νέα μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας στα ράφια των σούπερ μάρκετ, η οποία ροκανίζει τα εισοδήματα των νοικοκυριών. Στο βρεφικό γάλα φαίνεται ότι οι τιμές στο ράφι έχουν μειωθεί κατά 15% καθώς αποδείχθηκε πως οι εταιρείες είχαν αδικαιολόγητα τόσο υψηλή τιμή.

Δεν πέρασαν οι εκπτώσεις σε όλα τα προϊόντα

Ωστόσο, σύμφωνα με το OPEN οι καταναλωτές δεν βλέπουν ουσιαστική διαφορά στις τιμές πριν και μετά την εφαρμογή των μέτρων. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, άλλοτε βλέπουν πολύ μικρή πτώση τιμής, ενώ σε ορισμένα προϊόντα δεν βλέπουν απολύτως καμία διαφορά στο κόστος.

Σε κάποια προϊόντα πράγματι οι μειωμένες αρχικές τιμές συμπαρέσυραν προς τα κάτω το κόστος του τελικού προϊόντος στα σούπερ μάρκετ και παρατηρήθηκαν μειώσεις. Ωστόσο, αυτό δεν έγινε σε όλα τα προϊόντα.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του OPEN, υπάρχει απορρυπαντικό σε μορφή ταμπλέτας που πριν και μετά την εφαρμογή του μέτρου δεν είχε καμία απολύτως αλλαγή στην τιμή του, αλλά αντίθετα είδε και μία αύξηση της τάξεως του 1 ευρώ (πιο συγκεκριμένα από 9.98 σε 10.90). Την ίδια στιγμή, οδοντόκρεμα είδε την τιμής της να αυξάνεται γιατί το σουπερμάρκετ κατήργησε την προσφορά του 50%.

Το μεγάλο ζήτημα είναι τα τρόφιμα

Πάντως, το μεγάλο ζήτημα για τους καταναλωτές δεν είναι άλλο από τα τρόφιμα, καθώς εκεί δεν έχουν δει ουσιαστική διαφορά. Όπως σχολιάζουν στελέχη της αγοράς στο ΑΠΕ -ΜΠΕ, δεν αποκλείεται το μέτρο μείωσης κατά 30% των παροχών επί του τιμολογίου σε επτά κατηγορίες μη τροφίμων, να οδηγήσει το υπουργείο σε νέα απόφαση για την επέκτασή σε περισσότερες κατηγορίες.

Όπως τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, στόχος του οικονομικού επιτελείου είναι να μην καταργηθούν οι προσφορές στα σούπερ μάρκετ, αλλά αντίθετα οι προσφορές να εφαρμόζονται σε βάση μίας μειωμένης τιμής στο αρχικό προϊόν.

Έρχεται «καλάθι του Πάσχα»

Το «Καλάθι του Πάσχα» θα τεθεί σε εφαρμογή και τη φετινή χρονιά, προανήγγειλε ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας το πρωί του Σαββάτου 3 Μαρτίου με στόχο οι πολίτες να λάβουν μία βοήθεια για τα γιορτινά τους ψώνια.

Πέρυσι το Καλάθι του Πάσχα είχε τεθεί σε ισχύ λίγες ημέρες πριν από την μεγάλη Εβδομάδα με στόχο οι πολίτες να πραγματοποιήσουν πιο οικονομικές τις αγορές τους για το πασχαλινό τραπέζι. Το καλάθι περιείχε πασχαλινά προϊόντα όπως αρνί, κατσίκι, τσουρέκι, καθώς και τα πασχαλινά σοκολατένια αβγά.

Με παρόμοιο τρόπο αναμένεται να εφαρμοστεί το μέτρο και τη φετινή χρονιά, αλλά όλα θα αποφασιστούν τις επόμενες ημέρες στις συσκέψεις του οικονομικού επιτελείου. Σημειώνεται ότι φέτος το Πάσχα πέφτει στις 5 Απριλίου, δηλαδή αρκετά πιο αργά από πέρυσι.

Κατηγορία προϊόντος – Μέση μείωση

 

Ενδεικτικά, η μέση μείωση τιμής στις ακόλουθες μάρκες είναι οι εξής: Pampers (βρεφικές και παιδικές πάνες) 18,9%, Colgate (οδοντόκρεμες) 18,8%, Ariel (απορρυπαντικά ρούχων) 19,5%, Syoss (σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner) 23,0%, Αva (απορρυπαντικά πιάτων) 17,5% και Old Spice (σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner) 20,4%.

Μείωση τιμής σε 108 διαφορετικά brands

Net – Pricing σε νωπά προϊόντα

Το τελευταίο κυβερνητικό μέτρο υποχρεώνει τους προμηθευτές νωπών προϊόντων (φρούτα, λαχανικά, κρέατα) να πωλούν τα προϊόντα τους στο λιανεμπόριο σε «καθαρές» τιμές (net – pricing). Επιτρέπονται παροχές για επιστροφές προϊόντων και φύρα, μόνο στο 3% της τιμής πώλησης προ εκπτώσεων, πιστώσεων και άλλων παροχών.

Το μέτρο αυτό συμβάλλει στη μεγαλύτερη διαφάνεια στην τιμολόγηση των νωπών προϊόντων. Η εφαρμογή net-pricing εκτιμάται ότι θα φέρει σταδιακά μείωση των τιμών των προϊόντων αυτών στο ράφι.

Με τις παραπάνω παρεμβάσεις διορθώνονται κατεστημένες πρακτικές και δυσλειτουργίες δεκαετιών που νόθευαν τον ανταγωνισμό και αλλοίωναν το κριτήριο του καταναλωτή. Βασική προτεραιότητα της ελληνικής κυβέρνησης είναι η προστασία όλων των καταναλωτών και η εύρυθμη λειτουργία της αγοράς που θα οδηγήσει σε αποκλιμάκωση του πληθωρισμού.

Διαβάστε ακόμη 

Οι γυναίκες έχουν νέο αγαπημένο προορισμό για το 2024 – Αύξηση 50% στις κρατήσεις (vid)

Πλειστηριασμοί: Ποια «φρέσκα» ξενοδοχεία οδεύουν προς το σφυρί (pics)

Οι… αλλού τρως και πίνεις, η φωλιά της Λεβέντη, ο Νίκος, ο Χάρης και τα franchise, η στάμπα του Παππά, ο Γερμανός και η Imker πήραν την Entersoft

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version