search icon

Ελλάδα

Κόλαφος η έκθεση του ERA για τον ελληνικό σιδηρόδρομο

Έλλειμμα συνολικής ευθύνης του σιδηροδρόμου και διαχρονικές αγκυλώσεις από όλες τις κυβερνήσεις

Το σαθρό οικοδόμημα πάνω στο χτίστηκε η λειτουργία και ο έλεγχος του ελληνικού σιδηροδρόμου με τις διαχρονικές ευθύνες των κυβερνώντων, επισημαίνει η έκθεση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων (ERA) που κλήθηκε να αξιολογήσει την κατάσταση του δικτύου μετά τα τραγικά συμβάντα στα Τέμπη.

Η έκθεση, η οποία παρουσιάστηκε την προηγούμενη εβδομάδα στην κυβέρνηση και θα υποβληθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αφού γίνουν οι παρατηρήσεις της ελληνικής πλευράς επιβεβαιώνει με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο, την αστοχία του ελληνικού κράτους να αναλάβει τη συνολική ευθύνη για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου, κάτι που θα μπορούσε να βελτιώσει και τα επίπεδα ασφαλείας.

Αξιοσημείωτη είναι η αναφορά για όλες τις κυβερνήσεις των τελευταίων ετών, οι οποίες κατά τον ERA, είχαν την ευθύνη για τη διασφάλιση της γενικής διατήρησης της ασφάλειας των σιδηροδρόμων και όπου είναι εύλογα εφικτό, της συνεχούς βελτίωσης. «Ακόμη και αν ορισμένες δραστηριότητες μπορούν να ανατεθούν σε άλλες οντότητες, αυτό πρέπει να γίνει υπό ειδικά καθορισμένους όρους, ενώ η παρακολούθηση και τελικά ο συντονισμός θα εξακολουθούν να διεξάγονται σε επίπεδο κράτους – μέλους».

Η έκθεση αναφέρεται και στην Ρυθμιστική Αρχής Σιδηροδρόμου (ΡΑΣ), που βάσει της νομοθεσίας έχει ευθύνη για την ασφάλεια του μέσου,  επισημαίνοντας όμως ότι στην πραγματικότητα, δεν έχει γίνει ουσιαστική μεταβίβαση αυτής της αρμοδιότητας αλλά και ότι η ΡΑΣ δεν έχει την υλικοτεχνική υποδομή να ανταποκριθεί σε αυτή την απαίτηση.

Ο ERA αναφέρεται και στις δυσλειτουργίες σε επιχειρησιακό επίπεδο, όπου εμφανίζεται να απουσιάζει μια συστηματική προσέγγιση της ασφάλειας του σιδηροδρομικού δικτύου, εικόνα που χειροτερεύει η πολυπλοκότητα της θεσμικής και διοικητικής δομής στην Ελλάδα.

Σημαντική παραβίαση της νομοθεσίας της Ε.Ε. είναι επίσης ότι δεν υπάρχει ακόμη λειτουργικός φορέας διερεύνησης σιδηροδρομικών ατυχημάτων (NIB) στην Ελλάδα και ότι η έλλειψη επαρκών πόρων μπορεί επίσης να έχει αντίκτυπο στην εφαρμογή της νομοθεσίας της Ένωσης για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.

Διαβάστε ακόμη

Τι κερδίζουν και τι χάνουν οι ξενοδόχοι από τις εξαγγελίες για τη φορολόγηση στα Airbnb και την αύξηση του φόρου διαμονής

Ελλάκτωρ: Προ των πυλών η πώληση του Smart Park της REDS

Γιάννης Ντεληδήμος (Intertrade Hellas): Γιατί το 2023 εξελίσσεται σε «χρονιά σταθμό» για τη χαρτοποιία πίσω από τη Softex

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version